Potrivit HG 426/2020, standardul de cost reprezintă costul normativ utilizat de autoritățile administrației publice locale în cadrul procesului de contractare a serviciilor sociale de la furnizorii privați și este, de fapt, suma minimă aferentă cheltuielilor anuale necesare furnizării serviciilor sociale, calculată pentru un beneficiar/ tipuri de servicii sociale.
Standardul de cost pentru serviciile sociale destinate protecției și promovării drepturilor copilului au fost majorate, după cum scrie în actul normativ apărut recent, astfel:
- standardul de cost pentru serviciile destinate copiilor plasați la asistenți maternali
Categorie copii |
Standard de cost/ an/ beneficiar -lei - |
Copii la asistenți maternali cu un copil în plasament | 49.766 |
Copii la asistenți maternali cu doi copii în plasament | 28.950 |
Copii la asistenți maternali cu trei copii în plasament | 20.071 |
Anterior, valorile erau, în ordine, 38.511, 21.720 și 14.561 de lei.
- standardul de cost pentru serviciile destinate copiilor cu dizabilități plasați la asistenți maternali
Categorie copii |
Standard de cost/ an/ beneficiar -lei - |
Copii la asistenți maternali cu un copil în plasament | 59.464 |
Copii la asistenți maternali cu doi sau mai mulți copii în plasament | 38.637 |
Înainte, valorile erau 46.321 și 29.530 de lei.
- standardul de cost pentru serviciile de tip rezidențial destinate copiilor
Categorie copii |
Standard de cost/ an/ beneficiar -lei - |
Copii plasați în centre de plasament | 74.883 |
Copii plasați în case de tip familial | 59.311 |
Copii plasați în apartamente | 84.832 |
- standard de cost pentru centrele maternale
Categorie beneficiar |
Standard de cost/ an/ beneficiar -lei - |
Mamă cu un copil | 66.833 |
Mamă cu doi copii | 58.678 |
Mamă cu trei copii | 55.959 |
În cazul în care, dacă există nevoi specifice și situații particulare ale beneficiarilor de servicii sociale, costurile necesare furnizării serviciului respectiv depășesc nivelul prevăzut de standardul de cost, consiliile județene, consiliile locale ale sectoarelor municipiului București și consiliile locale ale municipiilor, orașelor și comunelor alocă sumele necesare din venituri proprii sau din alte surse atrase.
Actualizarea acestor standarde era necesară și în contextul creșterii, la nivel național, a costurilor locuirii: electricitate, gaze, apă, alți combustibili, întreținerea locuinței, alte produse și servicii.
Comentarii articol (0)