Astfel, când vine vorba despre internet în roaming, cu condiția unei utilizări rezonabile, datele consumate în zona SEE se scad din datele disponibile la nivel național incluse în planul tarifar, fără a se mai percepe și alte costuri.
În schimb, în afara SEE, regulile de mai sus nu se aplică, iar în cazul utilizării excesive a telefonului, indiferent dacă luăm în calcul convorbirile telefonice sau internetul mobil, facturile pot ajunge la valori foarte mari.
Pentru a evita acest lucru, după cum subliniază și Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM), furnizorii au obligația să aplice cel puțin un plafon.
Chiar dacă nu este convenit, în mod special, un plafon cu operatorul de telefonie mobilă, utilizatorii tot beneficiază de un plafon implicit, în valoare de 50 de euro, într-o perioadă de facturare, care este, de regulă, de o lună.
Astfel, furnizorul are obligația să transmită următoarele notificări atunci când utilizatorul se află în roaming:
- când consumul cumulat de date în roaming internațional în perioada de facturare aplicabilă a atins 80% din plafon (de exemplu, când a ajuns la 40 euro, în cazul plafonului implicit de 50 euro);
- când plafonul ar urma să fie depășit, indicând procedura ce trebuie urmată pentru a obține acordul utilizatorului cu privire la continuarea furnizării datelor în roaming internațional, precum și tarifele aplicabile în acest sens.
- dacă a fost aleasă continuarea utilizării serviciilor, la atingerea a 100 de euro într-o perioadă lunară de facturare.
În cazul unei nemulțumiri legate de furnizarea și facturarea serviciului de acces la internet în roaming internațional, utilizatorul trebuie să se adreseze, mai întâi, furnizorului și apoi, dacă situația rămâne fără rezolvare, poate face o sesizare la ANCOM, urmând procedura descrisă aici.
Comentarii articol (0)