Sunt titularul unui abonament de telefonie la O*****. Telefonul a fost folosit de fica mea in varsta de 10 ani (am si declarat-o pe situl lor ca utilizator). In vizita la o colega de scoala, la indemnul acesteia (i-a spus ca nu costa nimic pt. ca are abonament) a bagat cartela ei in modemul de internet de la O***** al colegei (care avea abonament de date dar astepta un telefon de la parinti pe respectiva cartela). S-au uitat timp de 3 ore si 20 minute pe youtube. Cand a venit factura aveam de plata 4600 ron!!! Mi s-a explicat ca pentru acest trafic de aproximativ 1Gb este acest cost (0.9euro/Mb).
Dupa discutii telefonice cu cei de la serciviul clienti care mi-a propus sa platesc in rate acesti bani si la intrebarea cat pot sa platesc le-am spus ca sunt dispus sa le platesc 50 lei pe luna + abonamentul, la care ei au refuzat spunand ca in maxim 9-10 luni trebuie sa le platesc toti banii, ceea ce inseamna mult pentru mine, am fost indrumat sa le scriu o scrisoare daca am ceva de contestat.
Le-am scris pe un ton civilizat, le-am amintit ca firma lor are o oferta gratuita de testare a internetului pe mobil sau laptop (cu trafic de 1 Gb), ca cel mai scump abonament al lor pt. internet este de 50 euro/luna, si ca a fost o greseala a unui copil, spunandu-le ca sunt de acord sa le platesc 50 euro (cel mai scump abonament al lor) pentru cele 3 ore si 20 minute petrecute pe internet.
Intre timp m-am mai documentat si am alfat ca:
Potrivit unui comunicat al Autoritatii Nationale pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM), incepand cu 1 iulie, odata cu intrarea in vigoare a modificarilor reglementarilor europene referitoare la roaming, operatorii de telefonie mobila vor aplica un plafon-limita clientilor care nu au optat pentru unul dintre planurile propuse pentru utilizarea serviciilor de comunicatii de date in roaming. "Plafonul aplicat de operatori va fi financiar sau exprimat in volum, cu o valoare de cel mult 50 de euro/luna fara TVA. Utilizatorii pot solicita operatorilor schimbarea plafonului financiar implicit sau, dupa caz, eliminarea acestuia", se arata in comunicat. Cand va fi atins pragul stabilit, operatorii vor suspenda serviciul de comunicatii de date in roaming pentru utilizatorii care nu au specificat faptul ca doresc, in continuare, furnizarea acestui serviciu.
In plus am aflat ca fiecare abonament are o limita de credit:
Raspuns O***** 23.06.2010
Pentru fiecare tip de abonament este stabilita o limita de credit.
In functie de istoricul tau de plata, aceasta limita poate creste pana la valoarea facturii maxime pe care ai achitat-o.
Deci ar fi trebuit ca in cazul meu sa se intrerupa accesul la serviciile lor la o valoare de 150lei - cea mai mare valoare a unei facturi platite. I-am intrebat in acea scrisoare si care este limita mea de credit, dar nu am primit un raspuns.
In scrisoare le-am amintit ca serviciul de date-internet nu a fost solicitat de mine, si ca mi se pare anormal sa te poti conecta la internet fara utilizarea unui user si a unei parole. Ei mi-au raspuns ca serviciul de date-internet este un "serviciu suplimentar activat automat - care presupune costuri suplimentare" si identificarea pe internet se face dupa un cod al cartelei.
La toate observatiile si contestatiile mele mi s-a raspuns ca tarifarea si inregistrarea convorbirilor si traficului a fost corecta si atat am de plata.
In alta scrisoare a lor am fost instintat ca am fost inscris in baza de date a datornicilor la telefonia mobila si in caz ca nu platesc ma vor chema in judecata urmand sa platesc taxe de timbru, cheltuieli de judecata etc.
1) Ce pot face ?, pentru ca nu sunt dispus sa le platesc atatia bani pentru ca copilul meu a navigat pe internet 3 ore si 20 min, fara sa fie constient ca va veni o factura de aproximativ 900 euro (fara TVA).
2) Acea hotarare a ANCOM privind transferul de date in roaming imi este de vreun folos? (ca similitudine - eu facand trafic de date in tara)
3) Faptul ca acel serviciu de internet este activat automat, fara vointa mea nu este un abuz? mai ales ca poate genera costuri asa de mari.
4) Faptul ca s-a depasit acea limita de credit, fara a se stopa serviciile nu este vina lor?
Va multumesc anticipat pt. raspunsuri.
O zi buna tuturor!