ACCES PREMIUM
De ce premium?
e-Factura: Document oficial de la ANAF cu întrebări și răspunsuri
Recent, reprezentanții Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) au publicat un document cu multiple întrebări și răspunsuri pentru situații des întâlnite în activitatea celor implicați în achiziții publice sau tranzacții cu bunuri riscante, care trebuie să folosească sistemul e-Factura.
Articolul continuă mai jos
Documentul cu întrebări și răspunsuri poate fi descărcat de aici. Acesta conține 25 de lămuriri pentru situații des întâlnite în practică atunci când vine vorba de obligația de a transmite facturi în sistemul e-Factura pentru achiziții publice (relația B2G) sau pentru tranzacții cu bunuri riscante (relația B2B).
Printre altele, reprezentanții ANAF răspund la nelămuriri precum:
- este necesar să se raporteze facturile pentru livrări intracomunitare și exporturi de bunuri riscante?
- trebuie făcute raportări și pentru prestările de servicii în relația B2B, dacă sunt implicate produse riscante?
- trebuie folosit exemplarul original al facturii electronice pentru a beneficia de deducerea TVA?
- facturile simplificate trebuie raportate în e-Factura?
Conform legislației actuale, sistemul e-Factura este obligatoriu, de la 1 iulie 2022, în relația B2G, pentru achiziții publice, și în relația B2B, pentru vânzările de produse cu risc fiscal ridicat.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform
termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa
office@avocatnet.ro.