- dreptul la formare și perfecționare profesională, asigurat de instituție;
- durata concediului de odihnă;
- data plății salariului și metoda de plată a salariului;
- modalitatea de efectuare a orelor suplimentare, remunerația acestora sau, după caz, compensarea prin ore libere plătite;
- acordurile colective încheiate cu instituția;
- contribuții suplimentare la pensia facultativă sau cea ocupațională a funcționarului public suportate de instituție;
- Regulamentul de organizare și funcționare și regulamentul intern al instituției.
De pe altă parte, dacă se aduc modificări informațiilor prezentate mai sus, persoana care are competența legală de numire sau conducătorul instituției, prin grija compartimentului de resurse umane, vor trebui să le comunice funcționarului, în scris și în termen de trei zile lucrătoare de la data la care a intervenit modificarea.
Dacă nu se vor achita de această obligație, persoanele responsabile vor putea fi amendate cu 1.000 până la 5.000 lei.
De asemenea, aceeași amendă va putea fi aplicată și pentru situațiile în care nu se emit sau nu se comunică, inclusiv cu obținerea dovezii de luare la cunoștință, a actelor administrative ce vizează numirea, modificarea, suspendarea, încetarea raporturilor de serviciu sau chiar sancționarea disciplinară.
Funcționarul care nu va primi informațiile menționate mai sus în termenele prevăzute, ce vor trebui să se regăsească într-un document separat de actul de numire în funcție și fișa postului, va putea să solicite instituției, în scris, comunicarea lor. În lipsa unui răspuns, funcționarul va avea posibilitatea de a sesiza instanța de contencios administrativ competentă.
Printre modificările introduse în Codul administrativ se stabilește că funcționarii publici care își vor exercita dreptul de a solicita informații referitoare la raportul de serviciu nu vor putea fi sancționați sau prejudiciați în niciun fel.
Deși modificările aduse Legea 283 Codului administrativ intră în vigoare din 11 noiembrie, trebuie ca Agenția Națională a Funcționarilor Publici să elaboreze, până pe 21 noiembrie, un format standard al documentului ce va include informațiile nou introduse în Cod.
Asta înseamnă că doar funcționarii publici care vor fi numiți în funcție/ al căror raport de serviciu se modifică după ce formatul standard va fi oficial vor primi aceste informații în termen de cinci zile.
Funcționarii publici cu raporturi de serviciu în derulare au dreptul de a primi noile informații în baza unei cereri adresate conducătorului instituției.
Comentarii articol (0)