ACCES PREMIUM
De ce premium?
Accidentele de muncă petrecute în străinătate: Importanța pontajelor în cazul salariaților delegați
Cât timp se află în programul de lucru, aproape orice eveniment nefericit apărut cu un salariat trebuie investigat și cercetat de angajator ca accident de muncă. Însă ceea ce se petrece în timpul liber nu mai ține de angajator. La fel stă situația și în cazul în care salariatul este delegat în străinătate. Totuși, pentru a preveni situațiile în care un eveniment petrecut într-o ipostază extraprofesională să fie considerat accident de muncă, angajatorul ar trebui să prevadă clar, în descrierea misiunii, care este programul de lucru al salariatului.
Articolul continuă mai jos
Recomandarea a fost făcută de
Daniel Milicescu, managing partner la Eurofin Consult, în cadrul
unui webinar organizat de
avocatnet.ro pentru clienții premium.
El sfătuiește angajatorii care deleagă salariați în străinătate să treacă în descrierea misiunii programul de lucru exact pentru a putea fi stabilit ușor care este timpul liber al salariatului.
"Este important de menționat programul de lucru pentru că mai pot exista și activități extraprofesionale în afara muncii. Dacă în afara programului de lucru se întâmplă ceva, nu se poate considera accident de muncă. (...) Pontajele pot deveni foarte relevante în cazul aparitiei accidentelor de muncă", a explicat specialistul Eurofin Consult.
Chiar și în situația în care un salariat este delegat pentru un training sau o sesiune de lucru la un client, stabilirea programului în care angajatul prestează activitate pentru angajator este importantă.
"Dacă am un eveniment la care mi-am trimis salariatul, este bine ca în descrierea misiunii să trec orele de desfășurare a evenimentului, așa cum mi-au fost transmise. Această mențiune mă apără, pe mine ca angajator, și dacă salariatul meu rămâne peste ora de final la networking cu alți colegi, timp în care consumă alcool sau apar activități extraprofesionale, iar angajatul meu se accidentează", a exemplificat Dan Milicescu.
O altă chestiune extrem de util de trecut în descrierea misiunii este procedura învoirilor. Dacă salariatul nu se simte bine, nu poate lucra sau are nevoie de câteva ore libere pentru a rezolva chestiuni ce nu țin de muncă, este important ca această lipsă din activitatea prestată pentru angajator să poată fi dovedită.
"Cât timp se stabilește printr-o dovadă scrisă, un sms sau e-mail, de exemplu, că în perioada respectivă salariatul a lipsit de la muncă, a fost învoit, deci nu a prestat activitate pentru angajator, dar a suferit un accident, acela nu poate fi considerat accident de muncă", a mai afirmat Daniel Milicescu.
Cât privește detașarea în străinătate, recomandarea lui Daniel Milicescu este ca angajatorul din România
să agreeze cu partenerul din străinătate un transfer al responsabilităților privind securitatea și sănătatea în muncă, pentru ca entitatea la care se află salariatul să se ocupe de evidența timpului de lucru sau de învoiri.
Citește mai mult despre
accident de munca,
delegare,
detasare,
detasare salariati,
pontaj
Specialiști citați în acest articol
Daniel Milicescu - Psiholog clinician cu peste 19 ani de experiență în domeniul sănătății și securității ocupaționale, pasionat de siguranța psihologică, factor de creștere a stării de bine(wellbeing) și a productivității în muncă, respectiv ca factor de reducere a numărului de accidente.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Conform legislației în vigoare, este strict interzisă copierea, reproducerea, redistribuirea, republicarea sau orice altă formă de reutilizare a acestui conținut, integral sau parțial, fără consimțământul scris al avocatnet.ro. Nerespectarea acestor prevederi poate atrage răspunderea civilă, contravențională sau penală.
Comentarii articol (0)