Media Intră în comunitate
avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 527 soluții astăzi
Acasă Subiect: detasare salariati
Subiect: detasare salariati
ACCES PREMIUM

Călătoriile de afaceri: Le revin firmelor obligații din zona detașărilor și în aceste cazuri?

Simona Voiculescu în Resurse umane
Redactor-șef, avocatnet.ro
25 Iunie 2021 | 1 | 907

În mod normal, când spunem că un angajat călătorește în interesul afacerii (business travel) nu ne gândim la noțiuni din zona detașării. Dar călătoriile de afaceri pot avea scopuri diferite și șederea poate fi mai scurtă sau mai lungă. În contextul în care, dacă ne raportăm doar la Uniunea Europeană, vorbim de atâtea state europene cu legislații diferite, firmele trebuie să ia în calcul că inclusiv în cazul acestor călătorii pot fi incidente anumite obligații în statele-gazdă. De cele mai multe ori, vorbim de notificarea autorităților, iar riscul este reprezentat de amenzi destul de mari uneori. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Detașările scurte și dese în afara țării trebuie monitorizate, pentru a vedea dacă se păstrează obligația de a plăti taxe salariale în România

În ultima vreme, restricțiile de circulație impuse din cauza pandemiei de coronavirus au fost relaxate treptat, motiv pentru care detașările transnaționale pot fi făcute cu mai multă ușurință. În aceste împrejurări, specialiștii KPMG România atrag atenția asupra situațiilor în care firmele trimit des salariații peste granițe pentru perioade scurte. Companiile trebuie să monitorizeze atent aceste perioade pentru a-și da seama dacă mai trebuie să plătească în România taxele salariale. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Normele de aplicare ale Legii detaşării transnaţionale, modificate oficial

Cei care detaşează salariaţi în România peste 12 luni nu sunt obligaţi să garanteze mai mult decât pentru cei detaşaţi sub acest interval, dacă cer aplicarea unui regim derogatoriu prin anunţarea inspectoratului teritorial de muncă, după ce normele metodologice privind detaşarea salariaţilor au fost modificate recent pentru a le corela cu legislaţia aplicabilă din vara anului trecut. Citește articolul

ACCES PREMIUM

O decizie recentă a CJUE clarifică utilizarea formularului A1 în cazul agenților care plasează forță de muncă în străinătate

Potrivit unei recente decizii a Curții de Justiție a Uniunii Europene (CJUE), dacă agentul de muncă temporară doar recrutează și pune la dispoziție angajați numai pentru companii din alte state, dar mai deloc pentru companii din același stat, unde pretinde că-și desfășoară preponderent activitatea, nu e posibilă folosirea prevederilor europene care recunosc, prin formularul A1, aplicarea unei alte legislații de asigurări sociale pentru angajații trimiși în străinătate. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Impactul COVID-19 asupra mobilității internaționale a salariaților: Schimbarea rezidenței fiscale și alte probleme ridicate

În cazul în care angajatul desfășoară activitate din alt stat decât cel în care lucra în mod obișnuit, din cauza restricțiilor impuse în contextul COVID-19, tratamentul fiscal aplicabil se poate modifica? Unde se datorează impozit pentru ajutoarele date de guverne în ultima vreme angajaților? Și în ce măsură s-ar putea confrunta firmele cu impuneri fiscale suplimentare dacă angajații sau cei din conducerea firmelor sunt nevoiți să lucreze din alte state? Acestea au fost principalele probleme, în contextul taxării internaționale, care au decurs din restricțiile impuse mobilității lucrătorilor. Iată ce lămuriri oficiale au primit: Citește articolul

ACCES PREMIUM

Detașarea în afara României în 2021: Cinci aspecte esențiale de care să ții cont, ca angajator

Alexandru Boiciuc în Resurse umane
Redactor-șef, avocatnet.ro
8 Februarie 2021 | 0 | 1527

În contextul unor modificări legislative de anul trecut și al ieșirii Marii Britanii din Uniunea Europeană (UE), specialiștii de la Radu Opriș au vorbit recent, la conferința avocatnet.ro pe legislația muncii, despre chestiunile esențiale de care să țină cont angajatorii, în 2021, atunci când fac detașări. Vorbim atât de detașările transnaționale, adică în cadrul UE, cât și de detașările în state terțe. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Majorarea salariului minim în mijlocul lunii și plata angajaților detașați. Ce spun specialiștii să avem în vedere

Salariul minim brut pe țară a fost majorat de la 2.230 la 2.300 de lei începând cu data de 13 ianuarie 2021, în loc ca Guvernul să fi operat modificarea la început de lună, așa cum ar fi fost normal. Acest lucru complică inclusiv situația salariaților detașați, context în care specialiștii KPMG România ne-au spus la ce trebuie să fie atenți angajatorii. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Diurnă 2021: Principalele aspecte de care se ține cont pentru acordarea sa corectă

Acordarea diurnei angajaților, administratorilor, managerilor unei firme se face în condițiile legii, iar respectarea plafonului legal prestabilit și a celorlalte condiții asigură neimpozitarea acestora. E important de știut care sunt documentele necesare pentru a justifica acei bani oferiți ca diurnă, dar și ce se întâmplă dacă deplasările includ zile de repaus săptămânal. De asemenea, anul trecut, legislația ce vizează deplasările în afara țării a fost mult modificată, unele aspecte vizând inclusiv drepturile salariale și cele conexe acestora la care au dreptul detașații. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Detașări 2021: Care sunt noutățile privind detașarea salariaților atât în țară, cât și în afara granițelor

Cadrul legal al detașărilor salariaților, fie ele naționale sau transfrontaliere, a fost modificat semnificativ în anul încheiat recent. Schimbările vizează, printre altele, detașarea salariaților la instituțiile statului, dar și regulile pentru detașarea transfrontalieră ori obligațiile firmelor în legătură cu acestea. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Mai nou, salariații detașați în afara țării trebuie să fie informați în avans despre banii pe care-i vor primi

Noile reglementări care îi vizează pe salariații detașați în afara țării îi obligă pe angajatori să le furnizeze acestora o serie de informații pe care până acum nu erau nevoiți să le comunice. Este vorba despre aspecte cum sunt cele legate de salariu sau de cheltuielile privind cazarea și mâncarea. Prevederile se regăsesc într-o lege care a intrat în vigoare duminică. Citește articolul