ACCES PREMIUM
De ce premium?
UPDATE: Digitalizare: MF pregătește o achiziție publică pentru un chatbot și o platformă audio-video pentru ANAF
Un proiect anunțat de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) de câțiva ani începe să se contureze și ar putea să devină realitate în curând. Concret, Ministerul Finanțelor (MF) a demarat recent consultarea pieței pentru achiziția publică a unui chatbot care să răspundă la întrebările contribuabililor. Totodată, achiziția pregătită de MF va include o platformă audio-video pentru comunicarea între contribuabili și ANAF.
Articolul continuă mai jos
Consultarea pieței este o etapă premergătoare derulării unei achiziții publice. Astfel, MF
a anunțat că vrea să facă o asemenea achiziție care să includă
un chatbot și o platformă audio-video, care vor fi folosite de ANAF.
„Prin furnizarea produselor și prestarea serviciilor solicitate se urmărește: implementarea sistemului informatic de tip agent conversațional - chatbot și integrarea acestuia cu portalul de internet al ANAF și cu serviciul Spațiul Privat Virtual, cu Contact center și cu o aplicație de mobil; implementarea platformei de comunicare audio-video, în vederea îmbunătățirii interacțiunii dintre contribuabili și ANAF, platforma urmând a fi conectată cu portalul de internet al ANAF și cu serviciul Spațiul Privat Virtual. Obiectivul general urmărit este acela de a oferi servicii noi contribuabililor care să faciliteze interacțiunea acestora cu ANAF și să eficientizeze resursele alocate de ambele părți”, scrie în anuțul MF.
Propunerile companiilor interesate pot fi transmise până pe 21 februarie 2024, procesul de consultare fiind derulat până la 6 martie 2024. Conform
caietului de sarcini, atât chatbot-ul, cât și platforma audio-video au un termen de livrare de șase luni de la intrarea în vigoare a contractului de achiziție publică.
Ideea de a pune la dispoziție un chatbot fusese
anunțată la începutul anului 2021 în contextul extinderii serviciilor pentru asigurarea asistenței contribuabililor. Atunci se vorbea despre măsuri pregătite pentru perioada 2021 - 2024. Ulterior,
spre finalul anului 2021, a fost pus la dispoziție
serviciul de chat simplu, prin intermediul căruia contribuabilii pot interacționa cu operatori persoane fizice din cadrul ANAF.
În mai 2023, Lucian Heiuș, fostul șef al ANAF, spunea la o
conferință organizată de CursDeGuvernare.ro că chatbot-ul ANAF va folosi inteligența artificială pentru a învăța informații și a da răspunsuri din ce în ce mai bune la întrebările puse frecvent de contribuabili. Acesta estima că chatbot-ul va fi funcțional în a doua parte a anului 2024.
„Vorbeam de inteligența artificială... Și noi -- și suntem pionieri, de data asta, printre administrațiile fiscale din Europa, se mai întâmplă și minunea asta -- vom implementa cu chatbot. Sper ca undeva în a doua jumătate a anului viitor deja să devină funcțional (2024 - n. red.). Va învăța din cele mai frecvente întrebări care ne-au fost puse nouă și va răspunde automat. Avem baza de date cu întrebările, mai trebuie să ne vină doar aparatura necesară și toată tehnologia (proiectul e acceptat pentru finanțare). Astăzi avem în jur de o mie de operatori care stau la Call center să răspundă la apeluri și vom trece pe un asemenea sistem. Probabil că la început nu va putea răspunde cum răspunde un operator persoană fizică, dar, în timp, cel puțin pe întrebările cele mai frecvente, va putea să răspundă”, a declarat atunci Lucian Heiuș, care între timp a fost înlocuit la șefia ANAF cu Nicoleta Cârciumaru.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform
termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa
office@avocatnet.ro.