La modul concret, se reglementa un instrument pentru evaluarea cunoştinţelor teoretice ale funcţionarilor publici în legătură cu actele normative care stabilesc regulile de desfășurare a activităţilor din fișa postului.
Astfel, procesul de evaluare a performanţelor profesionale individuale ale funcţionarilor publici de execuţie şi a funcţionarilor publici de conducere ar fi inclus și “aprecierea obiectivă a cunoştinţelor teoretice privind actele normative care reglementează activităţile a căror îndeplinire este cerută conform fişei postului”.
Așa cum stabilește acum Codul administrativ, evaluarea performanțelor presupune doar aprecierea obiectivă a performanțelor profesionale individuale ale funcționarilor publici, prin compararea gradului și a modului de îndeplinire a obiectivelor individuale și a criteriilor de performanță stabilite cu rezultatele obținute în mod efectiv de către funcționarul public.
În concluzie, pe lângă cele două elemente existente acum, ar mai fi apărut unul pentru evaluarea performanțelor profesionale individuale ale funcționarilor publici, astfel că lista lor ar fi cuprins:
- evaluarea gradului și a modului de atingere a obiectivelor individuale;
- evaluarea gradului de îndeplinire a criteriilor de performanță;
- evaluarea, prin verificarea, în scris, a cunoştinţelor teoretice privind actele normative care reglementează activităţile a căror îndeplinire este cerută conform fişei postului funcţionarului public.
Nota finală a evaluării performanţelor profesionale individuale ar fi putut fi cuprinsă între nota 1 - nivel minim şi nota 5 - nivel maxim. Obţinerea unei note mai mici de 3 la verificarea cunoştinţelor teoretice privind actele normative care reglementează activităţile a căror îndeplinire este cerută conform fişei postului funcţionarului public ar fi atras acordarea calificativului nesatisfăcător.
Atenție! Proiectul de lege a fost retras de inițiatori, astfel că NU poate fi dezbătut, adoptat și aplicat. Acesta și-a terminat traseul legislativ.
Comentarii articol (0)