ACTUALIZARE (27.08.2024): Potrivit unei clarificări oficiale (tardive) a Ministerului Finanțelor, termenul declarației de inactivitate a fost, de fapt, 1 martie 2024.
__________
Declarația de inactivitate pentru anul 2023 trebuie depusă la unitățile MF în locul situațiilor financiare anuale, așa cum prevede Ordinul MF 5.394/2023. Termenul este de 60 de zile de la încheierea exercițiului financiar, adică la 29 februarie 2024.
„Entitățile care nu au desfășurat activitate de la constituire până la sfârșitul exercițiului financiar de raportare nu întocmesc situații financiare anuale, urmând să depună în acest sens la unitățile teritoriale ale Ministerului Finanțelor o declarație pe propria răspundere a persoanei care are obligația gestionării entității”, este precizat în ordin.
Atenție! Nedepunerea declarației de inactivitate se poate amenda, conform articolului 42 din Legea contabilității, cu o sumă între 1.000 și 1.500 lei (în creștere față de anul trecut, când sancțiunea era între 100 și 200 lei). În plus, e bine de știut că, mai nou, pentru amenzile contabile nu se mai aplică facilitatea plății la jumătate din minim în termen de 15 zile.
Declarația de inactivitate se depune, de principiu, în format electronic, iar aceasta trebuie să includă datele de identificare ale companiei:
- denumirea completă (conform certificatului de înmatriculare);
- adresa și numărul de telefon;
- numărul de înregistrare la registrul comerțului;
- codul unic de înregistrare;
- capitalul social.