SGR este un mecanism prin care diferite părți implicate în lanțul producător - consumator - reciclator organizează un sistem de returnare a ambalajelor cu ajutorul unui stimulent numit ”garanție”, în valoare de 50 de bani.
Obligația respectării obligației ca, la achiziția unei băuturi, consumatorul să plătească, pe lângă prețul produsului, o garanție pe care o va revendica în momentul în care returnează ambalajul este valabilă indiferent de modalitatea de achiziționare a băuturii respective, dacă ambalajul ei intra sub incidența prevederilor referitoare la SGR, după cum se precizează în HG 1074/2001, care reglementează această materie.
Prin urmare, și în cazul unor cumparaturi compozite, cum sunt cele făcute online, prin intermediul unor aplicații, direct de la magazine care fac livrări, ori de la restaurante și pizzerii, acest sistem se aplică pentru ambalaje primare nereutilizabile din sticlă, plastic sau metal, cu volume cuprinse între 0,1 l şi 3 l inclusiv.
Deci, dacă un client cumpără o băutură de la pizzerie, care este ambalată într-un recipient eligibil pentru SGR, el va plăti o garanție suplimentară, care va fi inclusă în prețul băuturii respective. Când clientul returnează ambalajul, indiferent la care centru de colectare, garanția îi este returnată.
Totuși, atât magazinele care fac vânzări online, cât și restaurantele, pizzeriile etc. care oferă astfel de servicii sunt obligați să informeze cumpărătorii că se percepe o garanție pentru produsele supuse acestui regim.
Singura derogare a acestora, față de ceilalți comercianți, este aceea că nu sunt obligați să instituie puncte de colectare a ambalajelor SGR și nici să returneze garanția aferentă acestora către consumatorii finali.
Comercianții online trebuie să plătească furnizorului lor garanția corespunzătoare produselor achiziționate, conform regulilor SGR, și să o recupereze ulterior, atunci când vând aceste produse clienților lor.
Ceea ce trebuie să știe clienții vânzătorilor online este că oricare alți comercianți trebuie să primească ambalajele SGR de la consumatori, fără a le solicita bonul fiscal de achiziție.
Pentru a putea fi returnate, ambalajele SGR (indiferent de unde au fost cumpărate) trebuie să fie goale, nedeteriorate și să aibă simbolul și codul de bare SGR.
Comentarii articol (0)