1. Antreprenorii trebuie să păstreze noile locuri de muncă pentru o perioadă de doi ani. Chiar dacă etapa de monitorizare a investiției este de trei ani de la data încasării ajutorului financiar nerambursabil, noile locuri de muncă ce au fost create trebuie să fie menținute doar în primii doi ani ai aceste perioade. În cazul în care locurile de muncă se vacantează, indiferent de motiv, antreprenorii au la dispoziție o perioadă de până la 45 de zile pentru ocuparea locurilor de muncă vacante. În această situație, antreprenorii trebuie să-și mențină în mod obligatoriu numărul de locuri de muncă pentru care au primit finanțare și pot face modificări în privința posturilor, dacă această situație se impune.
Totodată, în această perioadă de doi ani, antreprenorii trebuie să asigure menținerea posturilor asumate în baza unor contracte individuale de muncă, cu normă completă, încheiate pe o perioadă nedeterminată și să ajusteze salariile brute de încadrare, astfel încât acestea să fie cel puțin egale cu salariul minim brut pe țară și evoluțiile acestuia în perioada de monitorizare. Această obligație va fi monitorizată prin verificarea documentelor prevăzute în legislația în vigoare, respectiv extras REGES, registru salariaţi și raport pe salariat din Revisal.
2. Activitatea economică finanțată va fi menținută în perioada de monitorizare. Activitatea economică finanțată prin intermediul proiectului va fi menținută pentru întreaga perioadă de monitorizare. Acest lucru înseamnă că administratorul societății va urmări ca pentru cei trei ani după încasarea ajutorului financiar nerambursabil să păstreze codul CAEN autorizat la sediul social sau punctul de lucru în care sunt amplasate efectiv echipamentele și în care se desfășoară activitatea economică. Atunci când intervin modificări în privința locației de implementare, reprezentantul legal al societății beneficiare va urmări respectarea acestei obligații în continuare.
3. Bunurile achiziționate nu vor fi înstrăinate. Totodată, întreprinderea nu poate înstrăina bunurile achiziționate pe durata celor trei ani de monitorizare, dar nici nu poate schimba destinația acestora prin închiriere sau desfășurarea unei activități economice diferite de cea menționată în acordul de finanțare. Mai mult, în cazul în care societatea a primit finanțare pentru crearea unui site web de prezentare sau a unui magazin online, acesta va fi păstrat, de asemenea, în stare de funcționare. Acest lucru presupune, totodată, prelungirea serviciilor de găzduire și a valabilității domeniului web pentru întreaga perioadă de monitorizare.
4. Beneficiarul va menține polița de asigurare a bunurilor achiziționate pentru o perioadă de trei ani. O altă obligație importantă a beneficiarilor acestui program de finanțare o reprezintă asigurarea activelor corporale achiziționate în favoarea Agenției pentru Întreprinderi Mici și Mijlocii și Turism (AIMMT). Conform procedurii de implementare a celei de-a treia ediții a programului de finanțare Start-up Nation, întreprinderile trebuie să asigure bunurile achiziționate împotriva tuturor riscurilor pentru întreaga perioadă de valabilitate a acordului de finanțare, începând cu momentul achiziției acestora.
Polița de asigurare poate fi încheiată pentru întreaga perioadă contractuală sau poate fi încheiată anual, însă cu obligația de a transmite către AIMMT, anual, o copie a poliței de asigurare. Astfel, în cazul în care polița de asigurare este încheiată anual, este important ca prelungirea să fie realizată în continuarea poliței inițiale, fără a lăsa perioade neasigurate împotriva riscurilor.
5. Locul de implementare a proiectului poate fi schimbat doar cu acordul finanțatorului. La finalul perioadei de implementare, în momentul transmiterii cererii de decontare, beneficiarul va înștiința AIMMT privind locul în care se va desfășura activitatea finanțată prin proiect, prin transmiterea unui certificat constator emis de Oficiul Național al Registrului Comerțului. Mai mult, locul de implementare trebuie să fie ori la sediul social al întreprinderii beneficiare, ori la un punct de lucru, iar beneficiarul va autoriza codul CAEN potrivit activității finanțate.
În perioada de monitorizare a investiției pot interveni situații în care locația proiectului devine indisponibilă sau inadecvată (rezilierea contractului de finanțare, necesitatea de a extinde activitatea într-un spațiu mai mare sau, din contră, restrângerea acesteia într-un spațiu mai mic etc.), iar reprezentantul legal al proiectului trebuie să notifice AIMMT cu privire la schimbarea locației. Ulterior, acesta va transmite către AIMMT un certificat constatator nou în care va fi menționat noul punct de lucru în care se va desfășura activitatea și unde va fi, de asemenea, autorizat codul CAEN al activității finanțate prin proiect.
6. Beneficiarii vor permite efectuarea controalelor din partea AIMMT. Beneficiarii ajutoarelor nerambursabile trebuie să permită reprezentanților AIMMT efectuarea controalelor în perioada de monitorizare a investiției și să faciliteze, atunci când se solicită, accesul în locația de implementare. Scopul vizitelor pe teren este acela de a verifica existența bunurilor în locul declarat pentru implementarea proiectului și desfășurarea activității economice finanțate.
Astfel, pentru îndeplinirea cu succes a tuturor obligațiilor asumate, beneficiarii ajutoarelor de minimis acordate prin intermediul celei de-a treia ediții a programului Start-up Nation trebuie să păstreze numărul asumat al locurilor de muncă pentru o perioadă de doi ani, iar toate celelalte obligații menționate în acordul de finanțare pentru o perioadă de trei ani.
Comentarii articol (0)