ACCES PREMIUM
De ce premium?
ANAF: Se analizează simplificarea radicală a declarației 394. Deocamdată, nu este posibilă o eliminare a formularului
O simplificare radicală a declarației 394 se află în analiză în prezent la nivelul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), cu precizarea că, cel puțin momentan, nu este posibilă eliminarea formularului. Simplificarea este dorită în contextul în care sistemul e-Factura a fost extins, de la 1 ianuarie 2025, pentru a acoperi și facturile din relația B2C.
Articolul continuă mai jos
„Așa cum menționam, în zona declarației 394 deja analizăm această perspectivă. Pentru că este clar că, o dată cu trecerea la facturarea electronică în relația B2C, nu mai este de dorit să primim date redundante, zicem noi. N-are sens să mai menținem anumite zone din această declarație. Și, atunci, am declanșat deja o etapă de analiză. Vom vedea ce anume va mai fi necesar, pentru a asigura date complementare pentru proiectul e-TVA, din declarația 394, dar cu siguranță aceasta va suferi o transformare.Noi am vrea să vedem, într-adevăr, o eliminare a D394. Dar sunt câteva operațiuni -- și aici mă refer la operațiunile de vânzare de bilete la spectacole, la parking și așa mai departe -- care nu sunt cuprinse în nicio formă digitală de raportare către ANAF la momentul prezent. Și, atunci, datele de tipul acesta trebuie să se regăsească într-o declarație”, a explicat joi, la conferința fiscală organizată de EY România,
Albert Fruth, Șef Birou, Elaborare Strategii și Informatizare, Unitatea de Management al Informației, ANAF.
În contextul trecerii la facturarea electronică generalizată în relația B2B și al implementării treptate a raportării SAF-T,
specialiștii vorbeau în trecut că autoritățile fiscale ar urma să renunțe, în viitor, la obligația depunerii declarației 394. Totuși, se pare că o eliminare nu este posibilă încă, din cauza anumitor informații care nu sunt raportate prin alte formulare decât D394.
Declarația informativă 394 se referă la livrările, prestările și achizițiile efectuate pe teritoriul național de persoanele înregistrate în scopuri de TVA. Formularul se depune online la ANAF până la data de 30 a lunii de după perioada vizată.
În prezent, sistemul e-Factura este obligatoriu pentru relațiile B2B, B2G și B2C. Totodată, fișierul SAF-T (fișierul standard de control fiscal) este obligatoriu pentru toate categoriile de contribuabili. Sistemul e-TVA, ce generează deconturi precompletate de TVA, este încă în perioada de grație până la 30 iunie 2025.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform
termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa
office@avocatnet.ro.
Comentarii articol (0)