Frauda prin "spoofing" este în creștere, susține Ministerul Afacerilor Interne (MAI) într-un comunicat de presă, iar infractorii sunt tot mai ingenioși în încercările lor de a înșela cetățenii.
Aceștia folosesc aplicații VoIP și numere de telefon care par a fi de la instituții bancare pentru a se pretinde angajați ai băncilor. În cadrul apelurilor, ei afirmă că victimele ar fi solicitat un împrumut și le cer să dezvăluie informații personale sensibile, apoi să transfere bani într-un "cont sigur".
Tehnica de fraudă în discuție a dus la pierderea unor sume mari de bani de către cetățenii de bună credință. În România, conform sursei citate, au fost deja deschise dosare penale ca urmare a faptului că persoanele vătămate au dat curs solicitărilor de transfer de bani în conturile "sigure", pierzând astfel controlul asupra fondurilor personale.
Pentru a evita să cazi victimă acestui tip de fraudă, MAI recomandă să urmezi următoarele recomandări:
- nu răspunde la apeluri telefonice nesolicitate care îți cer informații sensibile sau transferuri de bani;
- verifică orice informație primită prin canale oficiale, contactând direct instituțiile implicate;
- nu transfera bani în conturi neoficiale sau suspecte;
- dacă ai suspiciuni, contactează imediat autoritățile competente - poliția sau banca.
Spoofing-ul este un tip de activitate cibernetică criminală în care cineva sau ceva falsifică informațiile expeditorului și pretinde a fi o sursă legitimă, o companie, un coleg sau alt contact de încredere în scopul de a obține acces la informații personale, de a obține bani, de a răspândi malware sau de a fura date.
Comentarii articol (0)