Buna seara, as dori un sfaft cum pot proceda in urmatoarea situatie:
Tatal meu a fost pacalit sa transfere o suma de bani in conturile unei firme de investitii chipurile si sa instaleze aplicatia Any desk pe telefon. Imediar dupa transfer banca ING l-a sunat si l-a informat de suspiciunea de frauda si i-a blocat toate conturile. Dupa plamgerea la politie telefonul a fost resetat la setarile din fabrica, toate datele de autentificare in Homebank schimbate iar conturile deblocate. La cateva zile a fost sunat de cineva cu numarul bancii de pe spatele cardului, care a pretins ca ii va securiza conturile iar el doar trebuia sa se logheze in aplicatie pentru autentificare. In decurs de 30 de minute cat l-a tinut la telefon au transferat fara ca el sa intreprinda nici o actiune sau sa primeasca vre-un sms de confirmare toate economiile de pe card in alte conturi ING. In urma plangerilor dupa incident banca a concluzionat ca toate tranzactiile au fost securizate si facute de pe telefonul lui si cu autorizarea lui (ceea ce nu e adevarat) prin niste dispozitii de plata in Eur care contineau numele lui dar in conturi care nu ii apartin.. Ulterior i-au inapoiat circa 5% din suma disparuta iar pentru restul l-au sfatuit sa apeleze la politie. Ce ma sfatuiti sa fac in continuare in vederea recuperarii economiilor sale,? Multumesc pentru ajutor
Intai trebuie sa discutati cu tatal dv. sa nu mai faca tranzactii la distanta initiate de altii. Apoi trebuie vazut exact ce a facut tatal si cum au functionat acele transferuri, se pare ca au avut in continuare acces la telefon intr-un fel sau tatal a dat date...
Depuneti oricum plangere la politie si vedeti unde a trimis banii, daca se pot bloca etc.