Conform unui comunicat emis de CNAS, persoanele asigurate au acces la serviciile medicale, medicamente, dispozitive medicale și materialele sanitare de care au nevoie, în regim offline, până la remedierea problemelor platformei informatice.
„Ca urmare a problemelor survenite în funcționalitatea Platformei Informatice din Asigurările de Sănătate (PIAS), pentru asigurarea accesului pacienților la servicii medicale/ medicamente/ materiale sanitare specifice/ dispozitive medicale, CNAS anunță următoarele măsuri: derulăm în mod susținut și continuu activități specifice pentru remedierea disfuncționalităților; acordarea serviciilor medicale, medicamentelor și dispozitivelor medicale se face: în regim offline; fără semnarea cu cardul național de asigurări de sănătate”, a transmis instituția.
CNAS subliniază în mod expres că, în conformitate cu HG nr. 521/2023, asigurații au acces la toate serviciile necesare pe parcursul acestei perioade. Medicii și farmaciștii sunt obligați să continue furnizarea serviciilor medicale și a medicamentelor/ dispozitivelor medicale, chiar și în condițiile în care PIAS nu este funcțională.
Reamintim că PIAS nu funcționează din 31 ianuarie 2025, iar începând cu 7 februarie 2025, CNAS a suspendat obligația furnizorilor de servicii medicale de a raporta serviciile acordate în termen de trei zile, conform procedurii obișnuite. Măsura este valabilă și pentru acordarea serviciilor medicale, medicamentelor și dispozitivelor medicale, toate fiind furnizate offline, fără a necesita cardul de sănătate, până la remedierea completă a platformei informatice.
Comentarii articol (0)