Guvernul Romaniei nu are de gand sa renunte definitiv la taxa de prima inmatriculare, a declarat luni, premierul Calin Popescu-Tariceanu, citat de Rompres, in cadrul evenimentului de prezentare a Centrului Tehnologic Renault ce va fi deschis in Romania la finele lui 2007.
Primul-ministru a spus ca singurul lucru pe care il va face Guvernul este acela de a media si a pune in balanta interesul Romaniei cu cerintele Uniunii Europene, in ceea ce priveste taxa.
"Nu ne intereseaza sa importam masini de proasta calitate si lipsite de siguranta rutiera si, in nici un caz, nu trebuie sa ne remarcam prin importul excesiv de autoturisme uzate, sa ne transformam in lada de gunoi a Europei", a adaugat Tariceanu.
Ministrul Finantelor, Sebastian Vladescu, afirma, la sfarsitul saptamanii trecute, ca autoritatile romane continua discutiile cu reprezentantii Comisiei Europene pe marginea taxei de prima inmatriculare.
"Eu cred ca aceasta taxa va ramane. Vom vedea, in primul rand, ce facem cu discriminarea intre autovehiculele deja inmatriculate in Romania si cele deja inmatriculate in alte tari europene, fiindca asta e principala problema. Si a doua problema, cea care tine de faptul ca taxa ar trebui sa scada si nu sa creasca cu vechimea masinii", a precizat Vladescu, pentru Radio Romania Actualitati. Potrivit ministrului Finantelor, in discutiile cu Comisia Europeana va continua sa fie sustinuta necesitatea ca Romania sa fie ferita de invazia de autoturisme de calitate scazuta si poluante.
Comisarul european pentru fiscalitate si uniune vamala, Laszlo Kovacs, afirma, in luna februarie, ca Romania trebuie sa schimbe legislatia in ceea ce priveste taxa de prima inmatriculare daca vrea sa nu fie adusa in fata Curtii Europene de Justitie in aceasta problema. Potrivit acestuia, cea mai mare problema a taxei o reprezinta caracterul sau discriminatoriu, care incalca acquis-ul comunitar si este impotriva principiilor cuprinse in Tratatul de aderare.
Conform Codului Fiscal, taxa de prima inmatriculare variaza, in functie de vechimea masinii, gradul de poluare si capacitatea cilindrica, intre 160 si peste 9.000 de euro, potrivit calculatorului de afisat pe pagina de Internet a Ministerului Finantelor. O taxa similara se aplica si in alte 16 state membre ale UE, insa, recent, Curtea Europeana de Justitie a condamnat Ungaria si Polonia, unde taxa avea forme similare celei din Romania
Comentarii articol (0)