Hotarare pentru modificarea si completarea Regulamentului Institutului National al Magistraturii, aprobat prin Hotararea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr. 127/2007. Publicata in Monitorul Oficial Partea I , numarul 530 din 6 august 2007.
In temeiul prevederilor art. 134 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata, si ale art. 23 alin. (1) din Legea nr. 317/2004
privind Consiliul Superior al Magistraturii, republicata, cu modificarile ulterioare,
avand in vedere dispozitiile art. 106 lit. a) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor, republicata,
cu modificarile si completarile ulterioare,
Plenul Consiliului Superior al Magistraturii h o t a r a s t e:
Art. I. — Regulamentul Institutului National al Magistraturii, aprobat prin Hotararea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr. 127 din 1 martie 2007, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 193 din 21 martie 2007, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. La articolul 2, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„Art. 2. — (1) Structura organizatorica a Institutului include:
a) organele de conducere;
b) Departamentul de formare profesionala initiala;
c) Departamentul de formare profesionala continua;
d) Departamentul de formare a formatorilor;
e) Departamentul de concursuri, examene si politici publice;
f) Departamentul economico-financiar si administrativ.”
2. Dupa articolul 30 se introduce un nou capitol, capitolul VI1, care cuprinde articolul 301, cu urmatorul cuprins:
„CAPITOLUL VI
1
Departamentul de concursuri, examene si politici publice
Art. 30
1. — Departamentul de concursuri, examene si politici publice are urmatoarele atributii:
a) organizeaza concursurile si examenele date in competenta Institutului;
b) asigura managementul bazei de date cu magistrati, formatori si membri ai comisiilor concursurilor si examenelor organizate de catre Institut;
c) face propunerile de modificare a regulamentelor de concurs sau examen;
d) analizeaza si elaboreaza note, rapoarte si formuleaza puncte de vedere referitoare la activitatea Institutului;
e) evalueaza modul in care se desfasoara examenele si concursurile si redacteaza rapoarte cu privire la acestea;
f) elaboreaza propuneri pentru derularea si imbunatatirea activitatii desfasurate de Institut;
g) initiaza si fundamenteaza politicile publice in domeniul judiciar, cu privire la activitatea principala a Institutului;
h) asigura, la nivelul Institutului, respectarea procedurilor privind planificarea, formularea, implementarea si evaluarea
politicilor referitoare la strategia de reforma a justitiei – statul de drept si reforma justitiei;
i) deruleaza, din punct de vedere operational, programele de asistenta incheiate de Institut cu institutii similare din strainatate
si cu organizatii internationale si asigura buna desfasurare a activitatii din cadrul programelor in domeniul politicilor publice
si strategiilor in sistemul judiciar;
j) contribuie la buna derulare a relatiilor pe care Institutul le are cu institutii si organisme internationale in domeniul asistentei
judiciare;
k) proiecteaza, contracteaza, implementeaza, monitorizeaza si evalueaza activitatile de formare a formatorilor.”
3. Articolul 31 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„Art. 31. — Departamentul economico-financiar si administrativ este format din:
a) Serviciul contabilitate, achizitii publice si resurse umane;
b) Serviciul protocol, secretariat si administrativ.”
4. Articolul 32 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„Art. 32. — Serviciul contabilitate, achizitii publice si resurse umane are urmatoarele atributii:
a) asigura buna desfasurare a activitatii financiar-contabile;
b) angajeaza, alaturi de director, prin semnatura directorului executiv sau, in lipsa acestuia, a inlocuitorului sau Institutul in toate operatiunile patrimoniale;
c) organizeaza efectuarea lucrarilor de planificare financiara, intocmeste lucrarile cu privire la veniturile si cheltuielile Institutului, planul de casa, fondul pentru salarii, precum si alte lucrari financiar-contabile, conform legii;
d) organizeaza si asigura controlul gestiunii si efectuarea inventarierii patrimoniului Institutului;
e) pastreaza registrele si dosarele administrative privind activitatea financiar-contabila;
f) indeplineste orice alte atributii cu caracter financiar-contabil prevazute de lege sau incredintate de conducerea Institutului;
g) intocmeste planul de achizitii pentru bunuri, servicii sau lucrari si il prezinta spre aprobare directorului Institutului;
h) urmareste actualizarea permanenta a planului de achizitii;
i) asigura aprovizionarea Institutului cu bunurile materiale necesare desfasurarii in bune conditii a activitatii, potrivit procedurii stabilite;
j) asigura contractarea serviciilor si a lucrarilor necesare bunei functionari a Institutului;
k) tine evidenta contractelor si urmareste derularea lor;
l) organizeaza activitatea magaziei si asigura depozitarea in
bune conditii a materialelor;
m) indeplineste orice alte atributii privitoare la achizitii, prevazute de lege sau incredintate de conducerea Institutului;
n) organizeaza concursurile pentru ocuparea posturilor vacante de personal de specialitate juridica asimilat judecatorilor
si procurorilor, personal contractual si functionari publici din cadrul Institutului;
o) asigura si raspunde de respectarea conditiilor cerute de lege privind incadrarile in grilele si gradele salariale;
p) completeaza carnetele de munca si registrul de evidenta a salariatilor;
r) urmareste intocmirea fiselor de evaluare a salariatilor;
s) urmareste intocmirea si pastrarea declaratiilor de interese, declaratiilor de avere si a celorlalte declaratii prevazute de lege
ale personalului de specialitate juridica asimilat judecatorilor si procurorilor si ale functionarilor publici;
t) propune actualizarea statului de functii si a statului de personal;
u) indeplineste orice alte atributii referitoare la resursele umane, incredintate de conducerea Institutului.”
5. Articolul 33 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„Art. 33. — Serviciul protocol, secretariat si administrativ are urmatoarele atributii:
a) pastreaza dosarele auditorilor de justitie;
b) intocmeste foile matricole, cataloagele si alte evidente necesare privind activitatile de invatamant, frecventarea si absolvirea cursurilor si elibereaza atestate auditorilor de justitie;
c) primeste si distribuie corespondenta Institutului, redacteaza corespondenta trimisa de acesta sub semnatura directorului sau a directorilor adjuncti;
d) asigura arhivarea documentelor primite sau elaborate in Institut si raspunde de pastrarea si conservarea acestora;
e) comunica celorlalte compartimente datele si documentele necesare, in vederea indeplinirii atributiilor ce le revin;
f) raspunde de activitatea administrativ-gospodareasca a Institutului, asigurand aprovizionarea cu bunurile necesare si gestionarea acestora;
g) duce la indeplinire masurile stabilite pentru asigurarea conditiilor corespunzatoare de lucru in Institut, conform normelor de protectie a muncii si celor pentru paza cladirii si a bunurilor, precum si pentru paza contra incendiilor, conform legii;
h) indeplineste orice alte atributii prevazute de lege sau incredintate de conducerea Institutului.”
6. Articolul 34 se abroga.
Art. II. — Regulamentul Institutului National al Magistraturii, aprobat prin Hotararea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr. 127 din 1 martie 2007, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 193 din 21 martie 2007, cu modificarile si completarile aduse prin prezenta hotarare, se va republica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, dandu-se
textelor o noua numerotare.
Art. III. — Prezenta hotarare se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
p. Presedintele Consiliului Superior al Magistraturii,
Nicolae Dan Chiujdea
Bucuresti, 21 iunie 2007.
Nr. 452.
Comentarii articol (0)