Pledam asadar acum pentru o comunicare scrisa mai clara si mai eficienta, care sa reduca tensiunile relatiei dintre departamentele HR sau companiile care furnizeaza astfel de servicii si angajati sau potentiali angajati.
Ce “misive” oficiale pot genera departamentele de HR?
-Scrisoarea de recomandare: de regula se inmaneaza la finalul uni stagiu sau al unei perioade de angajare. Formala si oficiala, scrisoarea de recomandare trebuie sa contina in mod obligatoriu insemnele companiei (logo si alte elemente de corporate ID), eventual si elemente privitoare la statutul juridic. De asemenea trebuie sa exprime clar durata si tipul colaborarii cu persoana recomandata, precum si realizarile persoanei in respectiva perioada. Scrisoare de recomandare trebuie sa existe in forma fizica, cu semnatura in original. Pot fi scanate ulterior de catre recomandat pentru a fi trimise via email companiilor sau persoanelor interesate.
-Scrisorile de feed-back: se trimit in general la sfarsitul unui proces de recrutare si selectie. Acestea contin in general concluziile interviului sau a multiplelor interviuri avute si eventualele etape urmatoare.
-Scrisorile de interes: accesul la bazele de date online si scadearea veriginoasa a numarului de candidati eligibili existenti in piata muncii, au generat crearea unui tip de mesaj de la angajator catre angajat de tipul scrisorilor de intentie. Practic prin intermediul acestor scrisori, in genetal trimise via e-mail, potentialii candidati sunt invitati sa-si depuna candidatura la un job sau la o lista de joburi prezentate.

-Scrisoarea de intentie, anexa CV-ului care exprima motivatia candidatului pentru a candida la un job sau la o companie, precum si calitatile care il recomanda.
-Scrisoarea de multumire: care poate fi trimisa dupa unul sau mai multe interviuri, sau dupa primirea unui mesaj de feed-back.
Pentru a crea o cale de comunicare directa si deschisa, toate mesajele trebuie sa fie pozitive si sincere. Nu-si au locul exagerarile si nici exprimarea unor frustrari acumulate. De asemenea, angajatorii trebuie sa dea dovada de transparenta si deschidere, punand candidatilor la dispozitie date de contact si incurajand cererea de eventuale detalii, lamuriri care dintr-un motiv sau altul au fost omise la interviu. La randul lor candidatii trebuie sa se implice in a comunica cu angajatorii si sa-si asume aceasta initiativa mai des si mai ferm.
Comentarii articol (0)