Noile obligatii de informare sunt incluse in Decizia ANCOM nr. 1131/2014 privind adoptarea Codului de conduita pentru utilizarea numerelor nationale scurte interne si a codurilor scurte SMS/MMS.
De astazi, atunci cand este vorba de apeluri sau SMS-uri catre numere prin care sunt oferite servicii cu suprataxa, clientii retelelor de telefonie trebuie sa primeasca in prealabil informatii despre tarifele aplicabile, conform unui comunicat de presa al ANCOM.
"Incepand cu data de 27 august intra in vigoare noi obligatii impuse de ANCOM in ceea ce priveste informarea utilizatorilor finali asupra tarifelor pentru apeluri sau mesaje SMS/MMS catre numere prin care le sunt oferite servicii de continut cu valoare adaugata, cum ar fi jocuri, concursuri, suport tehnic, horoscop sau aplicatii pentru telefonul mobil", scriu reprezentantii autoritatii.
Mai exact, pentru a evita taxarea nedorita, abuzurile sau fraudele, clientii trebuie sa primeasca informatii exacte despre tarifele serviciilor cu valoare adaugata inainte de furnizare, la momentul initierii si pe durata folosirii. "Astfel, in cazul serviciilor cu valoare adaugata accesate prin apeluri vocale, utilizatorii vor asculta la initierea apelului, inainte de livrarea continutului, un mesaj de intampinare cu informatii despre tariful aplicabil, modalitatea de tarifare -- pe apel sau pe minut --, precum si durata minima ce va fi tarifata, daca este cazul. Daca utilizatorii acceseaza astfel de servicii prin trimiterea mai multor mesaje SMS/MMS, ei vor primi din partea furnizorului mesaje cu informatii despre tariful serviciului cu valoare adaugata, detaliile serviciului (de exemplu, confirmarea serviciului, perioada de furnizare, modalitate de acces serviciu, cod acces continut), precum si eventualul tarif al mesajelor de informare", scrie in comunicat.
Pentru serviciile furnizate prin SMS-uri recurente, reprezentantii ANCOM subliniaza ca utilizatorii trebuie sa fie informati ca taxarea ulterioara va fi facuta automat, precum si cu privire la frecventa primirii mesajelor si modalitatea de dezabonare. In plus, clientii vor primi mesaje de informare inainte de accesarea serviciului, in timpul comenzii si pe toata durata in care serviciul suprataxat este activat.
"In cazul in care mesajele de informare transmise de furnizori utilizatorilor sunt taxate, costurile acestora nu vor depasi tarifele pentru apelurile sau SMS-urile/MMS-urile nationale asociate planului tarifar aplicat fiecarui utilizator. Detaliile privind consumul de servicii cu valoare adaugata oferite prin intermediul numerelor interne de retea sau nationale, precum si al codurilor scurte se vor regasi in factura detaliata emisa abonatilor de catre furnizor", se mai arata in anunt.
In general, serviciile de continut cu valoare adaugata implica tarife mai mari decat cele practicate in retea pentru apeluri sau mesaje si nu sunt incluse de obicei in abonamentele sau extraoptiunile folosite de clienti.
Nota: Daca aceste obligatii de informare nu sunt respectate, clientii retelelor de telefonie pot face sesizari la ANCOM.
Comentarii articol (0)