ANAF a anunțat, la începutul lunii ianuarie, că organizează un concurs pentru inspectori antifraudă, posturile scoase la concurs fiind în număr de 132, în numeroase orașe ale țării. Înscrierile s-au finalizat pe data de 25 ianuarie, însă ANAF a anunțat recent că desfășurarea concursului este momentan suspendată, urmând ca reluarea procedurii de organizare să fie anunțată ulterior.
Potrivit anunțului de concurs, acesta constă în trei etape: selecția dosarelor de înscriere, proba scrisă, care ar fi trebuit să aibă loc pe 11 februarie 2017, și interviul. Proba scrisă va consta într-un test-grilă, prin care sunt verificate cunoștințele teoretice de specialitate, în baza bibliografiei aferente concursului (și care se regăsește atașată articolului).
La cea de-a treia şi ultima probă, interviul, se prezintă numai candidații care au fost declarați admiși la proba scrisă. La interviu, care se susține, de regulă, într-un termen de două zile lucrătoare de la soluționarea contestațiilor la proba scrisă, candidații sunt evaluați în baza calificativelor „admis” sau „respins” și le sunt testate abilitățile impuse de funcție, aptitudinile și cunoștințele profesionale, planul de interviu fiind întocmit în prealabil de comisia de concurs.
Conform listelor cu funcții vacante, posturile scoase la concurs se află în următoarele orașe: Alba-Iulia, Alexandria, Arad, Brașov, București, Craiova, Cluj-Napoca, Constanța, Focșani, Miercurea Ciuc, Ploiești, Suceava, Târgu-Jiu, Deva, Oradea și Sibiu (listele cu funcțiile vacante sunt atașate articolului).
Cine s-a putut înscrie la concurs?
Potrivit Legii nr. 188/1999, condițiile generale necesare oricărui candidat care aspiră la o funcție publică sunt:
- cetățenia română și domiciliul în România;
- cunoașterea limbii române, scris și vorbit;
- vârsta de minim 18 ani împliniți;
- capacitate deplină de exercițiu;
- o stare de sănătate corespunzătoare funcției publice pentru care candidează, atestată pe bază de examen medical de specialitate;
- îndeplinirea condițiilor de studii prevăzute de lege pentru funcția publică;
- îndeplinirea condițiilor specifice pentru ocuparea funcției publice (condițiile specifice se regăsesc în prima și în cea de-a doua anexă cu posturile vacante);
- să nu fi fost condamnat(ă) pentru săvârșirea unei infracțiuni contra umanității, contra statului sau contra autorității, de serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiției, de fals ori a unor fapte de corupție sau a unei infracțiuni săvârșite cu intenție, care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcției publice, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea;
- să nu fi fost destituit(ă) dintr-o funcție publică sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii șapte ani;
- să nu fi desfășurat activitate de poliție politică, așa cum este definită prin lege.
În afară de condițiile generale, candidații mai trebuie să aibă și vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției publice, după cum urmează:
- pentru funcția publică specifică de execuție de inspector antifraudă clasa I gradul profesional superior – vechime de nouă ani;
- pentru funcția publică specifică de execuție de inspector antifraudă clasa I gradul profesional principal – vechime de cinci ani;
- pentru funcția publică specifică de execuție de inspector antifraudă clasa I gradul profesional asistent – vechime de un an;
- pentru funcția publică specifică de execuție de inspector antifraudă clasa I gradul profesional debutant – vechimea nu este necesară.
În plus, candidații trebuie să îndeplinească și condițiile specifice necesare postului pentru care se aplică, așa cum se regăsesc în cele două anexe atașate articolului privitoare la posturile vacante.
Notă: Pentru mai multe detalii, puteți consulta acest articol și secțiunea dedicată concursului de pe site-ul ANAF.
Comentarii articol (55)