Buna ziua,
Daca, in calitate de PFA am un litigiu cu banca si vreau sa il solutionez amiabil, cui pot sa ma adresez?
CSALB mi-a raspuns ca nu intra in sfera de competenta a lor rezolvarea solicitarilor formulate de persoane juridice. Asta cu toate ca am mentionat ca PFA nu are personalitate juridica.
Exista alt for cui pot sa ma adresez?
Multumesc,
Mihai
Buna ziua,
Am un PFA si am deposit luna asta pragul de 220.000 RON la FACTURARE ceea ce inseamna ca trebuie sa aplic pentru inscriere in scopuri de TVA in primele 10 zile ale lunii urmatoare. Ceea ce nu imi este mie clar, trebuie sa aplic atunci cand ating acest prag la FACTURARE sau la INCASARE? Pentru ca facturile mele sunt platite si cu intarziere de 2 luni, ceea ce inseamna ca la INCASARE voi depasi abia prin Noiembrie. Deci intrebarea este, trebuie sa merg acum sa ma inscriu sau cand incasey 220.000?
Multumesc,
Mihai
Buna ziua,
Am un PFA pe norma de venit pe Consultare in domeniul Tehnologiei informatiei. Conform unui contract pe care il am cu o firma din UE, ei se obliga sa imi deconteze cazarea, transportul si masa atunci cand e nevoie sa merg la un client altundeva decat in orasul meu natal.
E prima oara cand fac asta si inca nu stiu cum trec in contabilitate lucrul acesta. Eu am platit deja din buzunarul meu avion/hotel etc si acu ar trebui sa facurez suma asta dar dupa cate stiu cand sunt PFA pe norma de venit nu am voie sa facturez altceva decat servicii IT. Iar daca pun totul pe o singur factura risc sa ajung sa depasesc limita si as intru la impozitare reala din cauza acestor cheltuieli.
Cum sa facturez suma aceasta?
Va multumesc.
Mihai
Buna ziua,
O firma din UE cu care incerc sa inchei un contract de consultanta IT pe PFA-ul meu imi cere sa am asigurare profesionala.
Stie cineva daca exista o astfel de asigurare in Romania? Stiu ca exista pentru medici, avocati, etc. dar nu am gasit inca pentru contultanta IT
Va multumesc pentru raspunsul dumneavoastra.
Avantajul ar fi taxe mai mici. Pe persoana fizica trebuie sa platesc 16% pe cand PFA-ul este cu norma de venit si deci implicit taxe mai mici.
Mi-am facut un PFA consultanta IT si voi folosi laptop-ul care il am cumparat mai demult pe persoana fizica. Pentru asta am facut un contract de comodat intre mine si PFA pentru folosirea lui.
Windows-ul instalat pe laptop este o licenta OEM care am inteles ca e legal numai cu factura insa eu nu mai am factura.
In cazul unui control la PFA sunt obligat sa arat si factura sau numai contractul de comodat?
Vreau sa imi deschid un PFA si am inteles ca nu pot atata timp cat am cazier fiscal pentru ca sunt reprezentantul legal al unei persoane juridice declarata inactiva fiscal.
Daca ies din firma si o concesionez catre o terta persoana mi se sterge mentiunea din cazierul fiscal?
Buna ziua,
Am tot vazut anunturi de gen "preluam firme cu datorii la stat sau privat". Ce presupune aceasta preluare? Care e castigul acestor firme? Ce responsabilitati mai raman vechiului administrator?