avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 577 soluții astăzi
Forum Activitate cati81

Activitate cati81

Am fost anuntati ca va fi o pana de curent pe parcursul unei zile si nu ne putem desfasura activitatea. Care este modalitatea legala de a solutiona aceasta situatie? Se poate acorda o zi din concediul de odihna sau e vorba de o intrerupere a contractului de munca si se aplica prevederea cu cei 75 % ?
Răspuns la discuția desfiintare post a doua oara
va multumesc mult pentru lamuriri. Imi puteti indica anumite legi sau un cod de proceduri pe care as putea sa le citesc si sa gasesc mai multe informatii ?
Răspuns la discuția desfiintare post a doua oara
Daca corectam ce am gresit prima data si anume, nu am documentat cum trebuie decizia, putem relua procedura imediat dupa reintegrarea angajatului fara ca acest lucru sa ne fie interzis printr-o prevedere legala? nu suntem obligati sa-l mentinem pe post o perioada anume?
buna seara,
Am desfiintat un post anul trecut in martie.Angajatul respectiv a contestat decizia in instanta si a castigat. Noi vom face recurs.Intre timp am chemat angajatul la firma, i-am platiti salariile restante ( trebuie sa-l reincadram). Angajatul a venit cu scandal, vrea o suma de bani pentru a-si da demisia (sume aberante), ne santajeaza cu scandalul pe care il face. E un adevarat razboi al nervilor si nu va pot spune ce atmosfera este si cat de afectati sunt ceilalti angajati. I-am gasit un loc de munca izolat, astfel incat atitudinea lui sa ne afecteze cat mai putin, dar lucrurile nu pot continua asa. Putem relua procedura de desfiintare de post ? Serviciul de care se ocupa el a fost externalizat ( inainte de prima desfiintare de post ). Prima desfiintare a fost argumentata de situatia financiara precara a firmei - se pare insa ca nu am prezentat lucrul acesta suficient de bine instantei de fond. Ideea este ca externalizarea serviciului ne costa mai putin decat daca am avea un angajat care sa se ocupe de acel serviciu - si avem acte care dovedesc asta. Va rog sa ma ajutati cu o solutie.
buna seara,
Am citit discutia de mai sus si am o intrebare : daca nu am acel curs nu pot face instructajul periodic subordonatilor mei ( in numar de 21) ?In cadrul firmei exista un deparament care se ocupa de SSM si cu toate aceste mi s-a spus ca tot eu , ca si conducator al locului de munca, trebuie sa fac acel instructaj, desi nu am nici pregatirea nici timpul necesar. Mentionez ca persoana care se ocupa de acel departament are acel curs. Cum este legal? poate face acel instructaj un departament special creat in firma ? pe baza unei decizii a administatorului sau alt document ?
facturile au fost facute pe numele meu pentru ca mi s-a zis ca asta este procedura interna a firmei si o parte sunt semnate. O alta parte nu sunt semnate.Din pacate la momentul respectiv eram destul de tanara si naiva. Exista de asemenea o dispozitie de plata facuta chipurile de mine. In realitate in ziua respectiva eram in concediu medical, revenindu-mi dupa o operatie. Ce siguranta am eu ca si celelate acte cu care vin acum nu sunt facute in absenta mea?
Si de ce mi-au inceiat contractul de munca prin acordul partilor daca stiau de problemele astea?
Buna!
Am lucrat acum 2 ani ca sef de magazin la o firma destul de cunoscuta. In momentul angajarii, m-au condus in magazin, m-au prezentat ca noua sefa si au plecat, fara sa semnez ca preiau gestiune, fara nimic in afara de contract de munca si fisa postului. In magazin erau 10 angajati in afara de mine. Cand am inceput sa observ probleme in gestiune, respectiv lipsuri la inventare, am cerut, telefonic, sa imi trimita o comisie de inventariere si sa vedem exact ce se intampla. Nu au trimis-o decat in momentul in care mi-am dat demisia. respectiva comisie a gasit lipsuri si mi-a propus semnarea unui angajament de plata. Am spus ca il voi semna doar daca ma lasa sa ma consult cu un avocat. Cand au auzit de avocat au bagat angajamentul de plata in sertar si nu am mai auzit nimic de el, decat acum , dupa 2 ani, cand ma dau in judecata citand art 270 si 271 din Codul muncii. Toti ceilalti angajati, inclusiv fostul sef de magazin au plecat prin demisie fara sa li se imputa nimic. La plecare am semnat un act de predare a magazinului recunoscand ca exista o lipsa, dar nu ca lipsa e din vina mea.
Deasemenea, la fiecare inventar, pe lipsurile gasite se facea factura pe numele meu si ei se folosesc de acele facturi desi si ei recunosc ca nu am luat marfa ci ca e lipsa la inventar. In actele semnate de mine la acel magazin nu scrie nicaieri ca preiau gestiune, ci doar ca supraveghez intocmirea actelor contabile.
Nu inteleg cum pot ei dovedi ca eu sunt cea care a facut acel prejudiciu si de ce sunt singura care sunt chemata sa platesc atata timp cat in magazin au fost atatia angajati.
Va rog sa ma ajutati cu cateva idei intrucat sunt foarte stresata si nu stiu ce sa fac.

Va multumesc