Atunci,trebuie să aștept până apare 212 pe SPV.Multumesc.
Buna ziua.
Am găsit aproape tot ce trebuie despre obligațiile fiscale ale PFA-urilor,mai puțin despre PFA cu norma de venit. Caenul meu permite opțiunea pe norma de venit în judetul meu, la o valoare de 17400 lei. In ianuarie (înainte de răscoala fiscala),ca în fiecare an,am depus 600 optând sa mi se impute doar CASS,fiind și anul trecut la o normă de 15000.
Întrebarile mele sunt:
1.Mai trebuie sa completez 212?
2.Daca da,va trebui sa trec încasările de anul trecut,sau estimarea de anul acesta,sau va fi luată în calcul norma?
Vă întreb deoarece pentru anul trecut nu depășesc plafonul de 22800,dar pentru anul asta,da.Adica se va considera norma de venit sau suma reală care o voi incasa anul asta?
Menționez că nu am văzut cum arată formularul 212,iar pe SPV încă nu am primit răspuns la aceleași întrebări.
Buna ziua.Am 2 copii.Cel mare de 16 ani,cu handicap grav,la care sunt si tutore prin instanta,iar cel mic de 13 ani.De câteva luni,sunt văduva.Am o sora,necăsătorită și fără copii,care prin natura serviciului și posibilităților financiare ,se deplasează des peste granițele tarii și ar vrea să îl duca uneori și pe fiul meu cel mic cu ea.Ce modalități legale sunt pentru a putea sa-l ia peste graniță ,fara a merge de fiecare dată la notar pentru împuternicire,adică să aibă dreptul de însoțire fara a-mi mai da și eu acordul de fiecare data.Va multumesc.
Buna ziua.am mici nelamuriri cu privire la incheierea unui contract de comodat.
Locuiesc impreuna cu sotul in apartamentul socrilor mei.socrul meu a decedat in 2005,iar din motive subiective nu am facut succesiunea.soacra mea este de acord sa-mi semneze acel contract de comodat cerut la registrul comertului.am fost azi pe acolo si un domn de la consultanta mi-a zis ca fara succesiune nu pot face contractul de comodat.ma intreb , nu ar fi valabil contractul de comodat semnat de soacra mea si anexat certificatul de deces al socrului meu?mentionez ca nu este nevoie sa fie legalizat la notar.Va multumesc.
buna ziua
as dorisi eu o lamurire la o problema cu aceeasi camera(fost uscator)
cand m-am mutat eu in bloc (2003)aministatia se afla intr-o mica incapere de la parter(1,5/2m),iar uscatoria (prevazuta si cu ghiuveta)era o incapere de 3,5/4,5m, era folosita de cei de la parter si administrator(et 5).
in 2005,cu acordul locatarilor,banuiesc,s-a facut rocada intre utilitatea camerelor.toate bune si frumoase,pana cand apar 2 lazi frigorifice,apoi o canapea,apoi un televizor si uite asa din cam de administratie s-a ajuns la o camera in plus pentru administrator.cand ii cerem actele zice ca nu avem voie sa le vedem,toti locatarii sunt nemultumiti ca se consuma curent in acea cam pt uzul administratorului .ce putem face?
buna ziua
as dori o lamurire cu privire la cazul in care 2 luni la rand nu am dat citirea apometrlor la asociatie.
de ex:luna feb AR 234 m3,AC 154 m3
martie si aprilie nu se da citirea.administratorul pune un consum de 10 m3 la rece si 10 m3 la calda conform procedurilor,banuiesc,si pe martie si pe aprilie.
pe 1.06 duc citirea ap pe luna maicf AR 260 m3 si AC 176 m3.
la plata intretinerii pe luna mai surpriza .pe coloanele de consum apa am de platit contravaloarea a 26 m3 AR si 22 m3 AC,adica la indexul din februarie nu s-au inclus si cei pusi in medie de adm. pt lunile necitite?asa se procedeaza?
va multumesc.
dupa cum v-am spus am unele neintelegeri cu adminstratorul,si din acest motiv am facut o cerere locatarilor blocului prin care le solicitam acordul de a plati timp de 6 luni "abonamentul "la serviciul de interfoncare este in val de 102,4 pe luna,iar raspunsul presedintelui a fost ca da dau cei 630 ron in cuantumul cheltuielilor(deja achitate) la o rampa pe care impreuna cu alti locatari cu problme locomotorii am cerut-o.mi se pare o aberatie ca sa le mai plateasca odata.
solicitarea mea fiind concret directionata(cu acordul comitetului,ulterior semnarii de catre locatari,)spre o cheltuiala pe care locatarii "la zi"ar fi beneficiat 6 luni de neplata a acelei cheltuieli,eu vrand sa stiu exact unde se duc banii de la penalizari.
de aceea v-am intrebat daca pot cere anularea ei ,pt ca si raspunsul administratoruli a fost ca solicitarea cu interfonul este ilegala.
inca de la inceput am vrut sa fiu responsabila de plata penalizarilor daca erau calculate pentru luna care o plateam,nu asa cum s-au calculat,dar atunci cand nu se calculeaza corect si stiind ca se vor investii in hotarari luate exclusiv de adm si presedinte,am vrut doar sa fiu sigura ca se duc in folosul locatarilor"la zi"
tin sa precizez ca din 52 de locatari au fost de acord doar 17,restul fiind indecisi sau nu au vrut.
va multumesc
va multumesc pt sfaturi.o sa le urmez.
totodata as dori sa va mai intreb ceva.si eu am avut restante destul de mari (din 2006 pana la inceputul anului 2010) la care s-au adunat penalitati ,calculate asa cum v-am zis anterior,in val de 630 lei(si care au fost trecute intr-o coloana separata pe tabelul de intretinere)de cate ori am platit din restanta pe chitanta scria suma si partial restanta,nu luna pt care s-a platit.in prezent(cu mari sacrificii) mai am de ahitat luna mai si iunie si penalitati 630.
as avea dreptul sa cer anularea penalitatilor pe motiv ca au fost calculate abuziv(fara sa fie platite penalitati furnizorilor,facturile fiind platite la timp),sau ca suntem o familie cu 5 membrii(3 adulti si 2 copii)din care un copil si un adult sunt cu handicap grav?
si la ce exemple v-am dat ,credeti ca primaria va controla exact pe problemele sesizate?sau avand relatii poate sa se scoata cum a facut-o acum 4,5 ani la o plangere a unei vecine strigand in gura mare ca primaria nu i-a gasit nimic in neregula?