avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 763 soluții astăzi
Forum Activitate sonrisa

Activitate sonrisa

Buna ziua,

Am diploma de traducator autorizat pe stiinte economice eliberat de Min. Culturii in urma unui examen special, insa am inteles ca nu pot face traduceri legalizate de notar (pentru documentr precum diplome, acte masina, etc.) decat daca am autorizatie pe stiinte juridice.

Pot face traduceri pe care sa se aplice apostila? In ce lege pot gasi mai multe detalii despre acest aspecte?

Multumesc.

Buna ziua,

Am ales persoana potrivita, apoi ce fac? Care sunt etapele angajarii, inafara de semnarea contractului de munca, a fisei postului si a regulamentului intern + medicina muncii.

ssm - e obligatorie pentru toate firmele indiferent de numarul de angajati?

Ce rol are fisa de evaluarea riscurilor profesionale? trebuie completata de fiecare angajat?

Imi poate da cineva un model de stat de plata in excel cu formule, pentru calculul salariului si al contributiilor angajatorului, inclusiv cu camp pentru calcularea concediului medical si al concediului de odihna?
Care este drumul de parcurs de la contabil la lichidator autorizat?

Am terminat facultatea de contabilitate, am experienta de 15 ani in contabilitate (am tinut contabilitatea propriei mele firme) si doresc sa devin lichidator.

Care este procesul de urmat?

Multam frumos.
Am diploma de Bac care atesta ca am studiat limbile straine respective si ca am dat probe orale/scrise la cele doua precizate.
Am un contract de colaborare de 2 luni incheiat cu o firma unde predau germana.
Am diploma de absolvire cursuri germana la Goethe in Germania...

Oare nici cu astea nu va merge? Masterul de traducatori il termin abia peste 1 an jumate. Iar mie PFA-ul imi trebuie acum...

O sa va dau de stire ce am rezolvat. Multumesc pentru raspunsuri.
De exmplu pe diploma de bacalaureat scrie ca am dat examen scris la germana, pe care l-am trecut cu 10. Deci ar trebui sa functioneze cu aceasta diploma, nu?

Ar fi perfect... multumesc din suflet pentru ajutor. Va doresc o zi placuta Craciun minunat si multe cadouri sub brad.
Buna ziua,

Nelamurirea mea e urmatoarea:

Doresc sa infiintez un PFA cu activitatea de predare limbile germana & engleza.
Stiu ca am nevoie de diploma de studii similare sau carte de munca in care sa fie inregistrate aceasta activitate. Nici una dintre cele doua nu ma ajuta.
Am absolvit facultatea de Comunicare si relatii publice, iar pe cartea de munca scrie "Asistent manager".
Sunt in prezent studenta la masterul de traduceri specializate germ-eng, insa mai am 1,5 pana primesc diploma.

Ce fac in aceasta situatie? Pot sa o scald cumva si sa infiintez pfa pe domeniul care ma intereseaza pe mine?

E cineva pe aici care poate pregati actele si poate face drumurile in locul meu pe unde trebuie, contra cost? (si la ce pret?)

Multumesc anticipat.
Răspuns la discuția litigiu cu fostul angajat
Nu a fost aplicata nici o sanctiune materiala, de nici un fel. S-au dat doua avertismente fiindca a refuzat sa ne ajute si a ingreunat activitatea departamentului din care facea parte (adica nu isi indeplinea atributiile de serviciu pentru care isi primea salariul) si al doilea nu mai stiu exact din ce motiv, dar oricum unul intemeiat.
Nu s-a amintit in pledoarie statutul de salariat problema.
Problemele financiare ale firmei sunt reale, dupa cum va spuneam. Din ian. 2009 nu am avut nici o incasare, nici un contract semnat. Numai cheltuieli. Din ian. 2010 se inchide firma. Balanta poate sa arate foarte usor pierderile.
Răspuns la discuția litigiu cu fostul angajat
Exista sanse sa demonstram ca intr-adevar acele avertismente au fost date pe motive reale?

Ca a fost concendiat fiindca nu mai aveam nevoie de o persoana cu calificarea lui?

Exista sanse ca suma ce trebuie sa i o platim sa se diminueze?

Am avocat, dar nu sunt multumita de felul in care abordeaza problema.
Problema sta in felul urmator.
La inceputul acestui an am desfiintat postul unui angajat (de care nu mai avea nevoie). Initial am vrut sa ne intelegem cu desfacerea contractului cu acordul partilor (urma sa primeasca o suma considerabila de bani daca semna). Nu a vrut. Prin urmare am desfiintat postul fiindca nu mai aveam nevoie de el.
A inceput sa devina un angajat problema. Certuri cu ceilalti colegi, povesti despre cum visa el noapte ca ne omora pe toti, reclamatii la ITM, refuzul de a face ceva ce tinea inca de activitatea lui, se certa cu partenerii de afaceri aducand un prejudiciu de imagine grav firmei. I s-au dat doua avertismente scrise PE MOTIVE REALE! Avertismentele au fost singura modalitate de a-l face sa taca si lase ceilalti angajati sa lucreze linistiti.
Am desfiintat postul, i-am platit un salariu compensatoriu, i-am incheiat contractul de munca la terminarea preavizului.
Ne-a dat in judecata. A castigat. Logic, traim in Romania. Rationamentul curtii a fost acela ca s-a dispus concedierea lui pe motive ce tin de persoana angajatului, fiindca actele de incheierea contractului cu acordul partilor au fost semnate de mine (administrator) si stampilate, iar el nu a vrut sa le semneze dar le-a pastrat in original. Practic a demonstrat ca am vrut eu cu orice pret sa il dau pe EL afara, nu pentru ca situatia economica o cerea.
Trebuie sa ii platim echivalentul in bani a lunilor de la incheierea contractului de munca pana la data deciziei judecatoresti (care s-a amanat de N or pdin cauza grevei magistratilor) si plata contributiilor aferente salariului.
Avocatul sustine ca e inutil sa facem recurs.
Se poate demonstra usor insa situatia financiara a firmei. Sunt pe pierderi masive, iar din ianuarie sistez activitatea. Nu am suma respectiva sa i-o dau. Bunuri ce pot face obiectul unei executari foarte putine.

Care este cel mai rau scenariu care se poate intampla? Si cum pot sa procedez mai departe?!

Fac recurs sau ascult de avocat si accept decizia?
Super. Multumiri Simonei.

O ultima intrebare... Se poate incheia pe durata nedeterminata?

Numai bine!