Multumesc pentru raspuns. Cand se depune declaratia 220, se depune si vreo adeverinta de salariat pentru injumatatirea normei? Sau este vreo declaratie pe proprie raspundere?
Stiu ca au mai fost discutii pe aceasta tema, insa multe dintre ele se bat cap in cap, motiv pentru care voi relua acest subiect.
Vreau sa imi deschid un PFA pe domeniul de activitate Consultanta in IT (norma de venit de 27000 lei). Intrebarea mea este care sunt taxele si impozitele pe care trebuie sa le platesc pentru fiecare din cele 2 tipuri de PFA: in sistem real si la norma de venit. La ce se raporteaza aceste taxe si impozite?
Mentionez faptul ca sunt si angajat cu norma intreaga, deci norma de venit se injumatateste (13.500 Lei).
Cum fac sa ma inregistrez la norma de venit? Se face ceva special la inregistrarea PFA-ului, sau ulterior la ANAF?
Sunt proprietarul unei bucati de teren pe traseul autostrazii A2 (Bucuresti - Constanta).
In anul 2011 a aparut in Monitorul Oficial o informare de expropriere asupra terenului pe care il detin. In continuare am fost contactat de cei de la cadastru care au facut demembrarea terenului (in partea ce revine statului si partea ce imi ramane). Apoi terenul a incetat sa imi mai apartina din punct de vedere legal. S-a inceput constructia autostrazii care s-a si incheiat de cativa ani, asa cum stiti.
Problema este ca nici pana in prezent nu am primit notificarea de expropriere. Necunoscand faptul ca avem nevoie de aceasta notificare, am incercat sa dam statul in judecata pentru a ne cere drepturile (valoarea in bani pentru expropriere ce era trecuta in Monitorul Oficial era mult prea mica fata de realitate), insa procesul s-a incheiat spunandu-ni-se ca actiunea a fost prematura. Pentru a putea da statul in judecata avem nevoie de acea notificare.
Am incercat sa aflam mai multe informatii atat de la primaria de care apartine terenul cat si de la Ministerul Transporturilor sau de la CNADNR, insa toti ridica din umeri si nimeni nu stie (sau, mai bine spun, nu ni se indica) cine trebuie sa elibereze aceasta notificare pentru a merge mai departe cu procesul.
Din cate am citit in lege, aceasta notificare trebuie sa fie expediata inainte de inceperea constructiei, insa legea nu prea a fost respectata. Practic, exproprierea se pecetluieste prin aceasta notificare, iar informarea din Monitorul Oficial are doar rol de informare, asa cum ii spune si numele :).
Mai mult, in acest moment nu putem face nici vanzarea terenului ramas, deoarece firma care s-a ocupat de cadastre nu ne-a dat noile cadastre rezultate in urma dezmembrarii, spunandu-ne ca le vom primi dupa ce primim notificarea. Intre timp i-am sunat si ne-au spus ca s-a incheiat contractul lor si nu mai au nicio informatie despre lucrarile efectuate si ca ar trebui sa ne adresam celor de la CNADNR.
Care sunt pasii pe care trebuie sa ii urmam in continuare? Sunt deja aproape 4 ani din momentul in care terenul nu mai este in proprietatea noastra.
Dupa cum puteti observa, legea a fost incalcata foarte grav in cazul acestor exproprieri si nu este doar cazul nostru, ci este cazul tuturor celor care au fost expropriati pe acel tronson in anul 2011.
In cadrul firmei detin un site care ofera servicii de printare de formulare.
Pana acum, serviciile au fost gratuite, insa doresc sa introduc niste pachete platibile. Ma intereseaza cum se face partea legala (contract si facturare).
1. Trebuie sa inchei un contract cu fiecare persoana in parte? Sau fiind vorba de online, simplul fapt ca s-au inregistrat si au fost de acord cu Termenii si Conditiile de pe site reprezinta semnarea unui contract? Acesti termeni si conditii tin loc de contract semnat?
2. Cum se face facturarea? Daca aveam un contract, puteam factura "Prestari servicii conf. contract x/xx.xx.xxxx, insa in cazul in care acest contract nu exista, ce pot factura?
Ce lege reglementeaza serviciile oferite online?
Multumesc!
Am o problema cu un contract semnat in urma cu cateva luni. Va rog sa imi spuneti ce poate fi facut in situatia mea.
In luna iunie am semnat un contract cu o firma prestatoare de servicii. Firma respectiva organizeaza targuri in diverse locatii in fiecare luna. In momentul in care un targ este organizat, suntem invitati si ni se ofera un spariu de expunere contra unei taxe.
Durata contractului este incepand cu data de 19.06.2009 pana la data de 31.12.2009. Taxa de expunere stipulata in contract este de 20 rom / masa / zi.
Un astfel de targ va avea loc in acest weekend. Am fost informati telefonic de organizarea targului in cursul zilei de luni, urmand ca targul sa tina intre 3.12-6.12. Astazi am fost contactat telefonic si am fost informat ca taxa pentru expunere s-a schimbat la 50 lei / masa / zi.
Avand in vedere ca nu am semnat nici un act aditional la contract si nu am fost de acord cu schimbarea taxei, ce putem face in acest caz? In cazul in care nu ajungem la un consens ce putem face? In afara de actionarea in justitie exista si o alta solutie?
Nu vrem sa actionam in justitie deoarece este vorba de o diferenta de 300 lei, ceea ce este mult prea putin pentru o astfel de actiune.
Exista foruri ale statului care pot face verificari in ceea ce priveste respectarea/nerespectarea contractelor si, eventual, sanctionarea partilor?