am deschis o brutarie. Cumpar de la furnizori interni pungi pentru a ambala painea pe care o livram clientilor.
Nu stiu daca am vre-o obligatie fata de fondul de mediu,eu,brutaria sau furnizorul de la care achizitionez ?
Va rog,lamuriti-ma cu tot ce puteti asupra acestui aspect.Nu datorez,datorez,cand,cat...cum trebuie sa procedez...
Multumesc tuturor.
Am construit un depozit de colectare a deseurilor de fier vechi,unde se regasesc lucrari de betonare,imprejmuire depozit,fosa ,magazie metalica si alte amenajari pentru respectarea regulilor de mediu si protectia muncii.Societatea cu asta se ocupa,colecteaza de la populatie deseuri fier vechi pe care le revinde. In acest depozit isi desfasoara activitatea salariatii.
Lamuriti-ma,va rog, daca acest depozit se incadreaza in categoria constructiilor speciale si trebuie achitat impozit de 1 %.
Eu sunt nelamurita,am citit si studiat si dupa parerea mea aceste contructii speciale se refera la alt fel de constructii nu la un depozit in care isi desfasoara firma activitatea. Gresesc?
Multumesc.
Platile catre persoane fizice nu au intrat niciodata in plafon decat cele reprezentand avansuri spre decontare.Nici acum nu intra in plafon,doar s-a limitat suma.
Va rog,lamuriti-ma si pe mine daca un SRL care a distribuit in 2014 dividende asociatilor,persoane fizice, completeaza aceasta distribuire in bilant, F 30 (pag.8) la punctul XIII sau nu?
Multumesc.
La interpretarea acestor reglementari contabile,ma refeream:
:Conform punctului 4 din Normele metodologice pentru aplicarea prevederilor art. 5 si 6 din Ordonanta Guvernului nr. 15/1996 privind întarirea disciplinei financiar-valutare, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 2185 din 30 noiembrie 2004, platile în numerar catre persoane juridice sunt acceptate în limita unui plafon zilnic maxim de 10.000 lei, platile catre o singura persoana juridica fiind admise în limita unui plafon de 5.000 lei.
Sunt interzise platile fragmentate în numerar catre furnizorii de bunuri si servicii, pentru facturile a caror valoare este mai mare de 5.000 lei.
Persoanele juridice pot achita facturile cu valori care depasesc plafonul de 5.000 lei catre furnizorii de bunuri si servicii astfel: 5.000 lei în numerar, suma care depaseste acest plafon putând fi achitata numai prin instrumente de plata fara numerar.
Ca urmare, se poate achita in numerar numai o factura care nu depaseste 50 milioane lei, dar, indiferent, de valoarea care depasestste aceasta suma, nu se mai poate plati diferenta tot in numerar, ci numai prin instrumente de plata fara numerar.
Ex: aveti de achitat o fact.de 6000 lei, veti achita 5.000 lei in numerar, iar celelalte 1.0000 lei, fragmentat sau nu, le achitati prin OP-uri, FV etc.
? care procedura este corecta dintre cele 3 expuse de mine? cum ziceti ca diferenta poate sa o plateasca tot asa (numerar) odata ce ptr.facturile mai mari de 5000 lei exista regula cu achitarea prin transfer bancar?
Eu incasez aceasta factura...dar conform procedurii ,furnizorul meu este in culpa. De ce mi-a platit numerar la aceeasi factura cate 1000 lei de 3 ori? Acest fapt m-a derutat ,de aceea am pus aceasta intrebare.imi scapa mie ceva sau clientul meu a gresit, neaplicand corect procedura?