avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 356 soluții astăzi
Forum Activitate Andrei Paraschiv

Activitate Andrei Paraschiv

Răspuns la discuția Cartea de munca sau nu ?
Vreau sa va intreb daca in afara de plangere online la ITM,as mai putea face ceva. Am vb cu contabila de curand,care pe langa faptul ca e neserioasa mai este si nesimtita,ca saptamana viitoare poate reuseste ("nu sunteti grijea mea de mare interes") asta dupa ce am asteptat deja 3 saptamani,ca poate rezolva.
Ce as putea face,ca m-am saturat sa astept ? Cartea de munca nu mi-a facut (foarte probabil ) iar contributiile la stat nu stiu dc au ajuns unde trebuie(probabil nici nu le-a intocmit). Probabil nu va fi nici amendata de ITM,ca dee, traim in Romania.
Răspuns la discuția Cartea de munca sau nu ?
Multumesc frumos pentru raspuns. As avea o intrebare: in mod normal,cand eu am semnat in octombrie,nu ar fi trebuit sa-mi faca neaparat carte de munca ? (in octombrie se gaseau).

Sesizarea am facut-o aici [ link extern ]
,la pagina contact ,dar cred ca am sa ma duc saptamana viitoare sa las o sesizare in scris.

Sa inteleg,ca trebuie sa astept acea adeverinta de vechime vizata de catre ITM care va inlocui carnetul de munca.

Sper sa fie amendati,si-au cam batut joc.

PS: fluturasi de lichidare nu trebuie sa aiba si ei o stampila a firmei respective?
Buna ziua,

Am urmatoarea problema: in luna octombrie 2010 m-am angajat pentru prima data la o firma,pe o perioada determinata de 2 luni. Spre jumatatea lunii decembrie 2010 am incheiat colaborarea cu firma respectiva. Nici pana acum nu am reusit sa-mi recuperez cartea de munca ( aproape 3 luni),neafland nici nr de cutie sau nr de dosar pentru a ma duce personal la cartea de pensii sa o pot recupera singur. Am vb cu contabila si am aflat cu stupoare ca de fapt cartea mea de munca nu a fost intocmita,ea luand de la firma o alta carte de munca (crezand ca este a mea) si a dus-o la scanat la ITM.
Mi-a spus ca acum trebuie sa-mi dea doar o chitanta cu stampila ITM in locul cartii de munca care ar fi trebuit sa fie facuta deja (copertiile pt cartea de munca nu se mai gasesc acum). Pe langa asta, trebuie sa-mi dea si contractul original pe care nu l-am primit, eu avand doar fluturasi de lichidare cand am luat ultimul salariu (fara stampila fara nimic,doar o foaie A4 pentru fiecare luna) .
Prietenii mei m-au sfatuit sa insist sa-mi faca acea carte de munca (care trebuia facuta) pentru ca este mai sigur asa,nu se stie ce se schimba si este mai bine sa am cartea de munca facuta.
Doresc sa ma sfatuiti cum as putea proceda cel mai bine in acest caz,care ma enerveaza numai cand ma gandesc la el.
Va multumesc !

PS: Am facut o sesizare online la ITM recent.
Am citit comunicatul ANPC-ului legat de aceasta "faimoasa" taxa si eu il percep asa : ANPC-ul le transmite celor de la R.. sa anunte consumatorul cu privire la aceasta taxa dar nimic despre legalitatea acestei taxe (sa o declare abuziva,ilegala pentru ca nu au avut consimtamantul clientului dar totusi au introdus-o),nimic despre masurile ce vor fi luate,nimic despre despagubirea celor care au platit. A trecut aproape o luna de la acel comunicat si nici o masura nu s-a luat si probabil nu se va lua. Cei de la R.. continua cu aceasta taxa si poate constitui un precedent pentru alte firme (dc se poate la unii de ce si nu la noi),maniera in care au impus aceasta taxa este absolut marseava. Puteau avea macar bunul simt sa spuna clientilor inainte :"ca maresc tarifele la serviciile oferite(cablu+net+telefon) pentru ca e criza economica,pt ca a crescut euro,pt ca avem servicii mai bune fata de altii, pt ca a iesit Basescu presedinte,pt ca... decat in acest fel las si ridicol(ceva in genul "lasa-i ca sunt natangi nu se prind,ii fraieriem noi".
Răspuns la discuția Distrigaz notificare
Lucrurile stau asa: timp de 2 ani nu am avut nici macar o zi intarziere deci nu am nici un fel de facturi neachitate. Perioada in care ei vor pe mine sa ma oblige sa platesc este 4 septembrie-3 octombrie 2008,iar eu pe 3 octombrie semnam abia contractul de vanzare cumparare deci contractul era pe numele fostului proprietar si perioada in care el statea in acel apartament . Ei mi-au spus ca mi-au trimis si o notificare in luna noiembrie 2008,eu nu am primit-o (se poate sa fi trimis), dar pe anul 2009 sigur nu au mai trimis alta.
Ultimul mail de la ei suna asa:
" La preluarea de contract , fiecare nou client completeaza un set de formulare la sediul societatii noastre odata cu depunerea actelor pentru preluarea de contract.Printre aceste formulare se regaseste si cel in care noul titular este de acord cu achitarea sumei pentru factura ce nu a fost inca emisa la data depunerii documentelor .( facturile de utilitati se emit lunar la o data stabilita si nu poate priva noul client de posibilitatea depunerii documentelor pentru preluarea unui loc de consum).

Departamentul competent este departamentul Juridic care se va adresa in primul rand fostului titular de contract ( ceea ce a si facut,dar sunt cazuri in care acesta nu mai poate fi contactat).

Totusi la adresa a fost transmisa instiintarea de plata a soldului pentru locul de consum preluat de dvs.intradevar pe numele vechiului titular si la care nu s-a dat nici un raspuns atat de vechiul client cat nici de noul titular de contract. "

Eu am un cod client diferit fata de cel al fostului proprietar( nu am preluat contractul lui) iar ceea ce fac ei se numeste abuz. NU am semnat nici un formular in care se regaseste ca noul titular este de acord cu achitarea sumei pentru factura ce nu a fost inca emisa la data depunerii documentelor . Vor sa ma constranga ca eu sa platesc pentru ceea ce nu am consumat intr-o locuinta in care nu am stat si un contract pe care nu l-am avut (abia pe 28 octombrie 2008 am facut contract cu ei).NU inteleg de ce atunci cand am fost nu mi-au zis:"Domnule exista o suma restanta nu inchei conctract cu dumneavoastra pana nu plateste fostul proprietar??" ,mi-au zis k este o suma restanta si ca fostul proprietar are obligatia sa o plateasca.
Buna ziua,

Am o mica-mare problema cu cei de la distrigaz. In anul 2008,pe 3 octombrie mai exact,am incheiat un contract vanzare-cumparare a unui imobil ( devenea al meu). Pe data de 28 octombrie am facut un contract de furnizare cu cei de la Distrigaz. Toate bune si frumoase pana cand primesc sambata trecuta( 10 iulie) o notificare pe numele fostului proprietar dar cu adresa mea de domiciliu prin care se spunea ca este un sold restant in valoare de 19,81 pe data de 10.10.2008 si trebuie achitat altfel vor demara sistarea furnizarii de gaze. Am trimis un mail imediat si ieri am primit raspunsul prin care mi se spunea ca eu trebuie sa platesc si ca suma a ajuns la 30,81(magic a crescut in 5 zile de cand am primit notificarea,cine stie cat va fi in curand).
Intrebare: Dc au vazut ca era un sold neachitat de ce nu m-au anuntat in 2008 si au trecut aproape 2 ani? De ce trebuie eu sa platesc pentru ceea ce nu am beneficiat si mai ales nelocuind in data respectiva? Pe contract scrie ca in termen de 46 de zile nu se plateste sumele neachitate de la ultima factura,se opreste furnizarea gazelor naturale,de ce nu au facut asa in 2008? De ce nu m-au anuntat telefonic?
Am macar un sort de izbanda la ANPC sau totul este in van,as putea macar sa platesc suma inainte de penalizari timp de 2 ani ( in contract nu scrie nimic de procentul de penalizare pe zi si ca ar dura atata timp,nici nu cunosc suma datorata de fostul proprietar)?

TImp de 2 ani nu am avut nici macar o zi intarziere si acum ca rasplata mi- a venit bucuria asta!

Va rog dc puteti sa ma ajutati va sunt recunoscator!

Va multumesc,o zi buna tuturor!
Răspuns la discuția Intretinere-suprafata

PS: De curiozitate doar... in ce localitate se intampla asa ceva? :D


Hehe iar in cetatea lui Bucur se petrece,Bucuresti, in sectorul renumit pentru cei mai slabi primari de sector,sector 4.

Multumesc domnului Adrian pentru propunerea sa (ca de obicei extrem de pertinenta),am sa o aduca la cunostinta celor din Comitetul Executiv si sper intr-o rezolvarea rapida si coerenta.
Pacat ca in blocul meu nu exista cel putin o persoana care sa aiba macar o frantura din competentele celor care mi-au raspuns atat de rapid si totodata competent la intrebarile puse.

O seara placuta va doresc tuturor!
Răspuns la discuția Intretinere-suprafata
Buna ziua,

Da,aveti perfecta dreptate,mi-am dat seama de greseala pe care am facut-o (din pacate am si postata-o) dupa ce am luat o foaie si un pix,matematica este sfanta atunci cand sunt nelamuriri :)).
Oricum revenind la problema initiala cea cu acumularea suprafata ap+suprafata parcare ,cativa dintre proprietari sunt impotriva acestei initiative deoarece spun ei:
"pai ala de langa mine are 3 boxe si 2 parcari si inainte platea mai mult decat mine care am doar o parcare,acum amandoi platim la fel ca avem aceeasi suprafata a apartamentului".Eu am spus ca sigur va plati mai mult vecinul dumneavoastra la impozitul dat catre primarie dar nu prea au percutat de asemnea cu lista nu sunt de acord " ce facem aici politie de cate ori se aprinde sensorul sau cine are masina, daca ma duc la subsol si arunc o hartie in cos trebuie sa platesc sensorul chiar daca nu am parcare etc".
Am sa va mai anunt evolutia acestei pacoste daca se va dori.

O zi buna va doresc si multumesc tuturor celor care isi aloca din timp pentru a citi si a raspunde la intrebarile puse!
Răspuns la discuția Intretinere-suprafata
Buna ziua,

Revin cu evolutia acestei probleme tinand cont si de dorinta unui utilizator :) . Problema oarecum s-a rezolvat in sensul ca am vorbit cu administratorul pe blocul meu si a spus ca intr-adevar este o problema grava( si el tot asa a platit cu suprafata parcarii inclusa) si va fi dezbatuta in sedinta Comitetului. Ei nu stiau daca sa includa suprafata parcarii sau nu anul trecut (va dati seama cata competenta) si s-a votat intr-un final ca da (tinand cont ca trebuie intretinuti sensorii de lumina,boxele existente si semaforul ). De asemnea am mai observat o eroare la cota-parte indiviza: nu da aceeasi suprafata totala utila a tuturor apartamentelor individuale! Ex: eu am 60,6 mp suprafata si o cota parte indiviza de 0,4132 ,am inmultit 60,6 x 0,4132 x100 =2503,92 ar fi suprafata totala a blocului, dar am mai calculat la un coleg el are 52.06 suprafata si o cota parte indiviza de 0,3549 deci 52,06x0,3549x100= 1847,60. Cele doua suprafate totale calculate nu coincid deci inca o greseala grosolana din partea lor.
Solutiile domnului Adam Grecu si utilizatorului Elga50 mi se pare de bun-simt si le voi propune comitetului (va multumesc frumos).

Va multumes pentru ajutorul acordat !

O zi buna !
Răspuns la discuția Intretinere-suprafata
Buna ziua,

Va multumesc frumos pentru mesajele dumneavoastra!
Deasemnea vreau sa fac o rectificare am scris din greseala 2008 este defaptul anul trecut 2009 la care ma refer,eu m-am mutat in acest bloc in aprilie 2009,stand prima data la bloc nu cunosteam legea 230/2007 iar ignoranta mea m-a costat.
Sigur s-au luat in calcul atat suprafata utila a apartementului cat si a parcarii pe anul 2009 (75,6 mp),pentru ca am notat si insusi contabilul a recunoscut ca asa s-a calculat anul trecut. Eu am observat luna trecuta ca suprafata s-a micsorat( 60,6mp -suprafata apartamentului) si implicit a scazut intretinerea.
Voi face o sesizare la comitetul de administratie si sper ca pot rezolva ceva.
Astept in continuare de la dumneavoastra altele idei sau solutii si va sunt recunoscator pentru timpul acordat.
Repet: anul trecut 2009 s-a produs "minunea" nu in 2008.

Va multumesc!