Am o intrebare legat de calcularea intretinerii: Se ia in considerare atat suprafata utila a apartamentului cat si suprafata locului de parcare sau doar suprafata apartamentului? Am observat ca luna trecuta s-a luat doar suprafata apartamentului dar inainte( intreg anul trecut) s-au luat ambele suprafete(ap+loc de parcare).
Si ca ultima intrebare: Ce lege ar trebui sa citesc pentru a obtine mai multe detalii in acest sens?
Eeh asta chiar e ceva nou si de-a dreptul hilar! :D
Pentru calculul intretinerii se ia in considerare suprafata apartamentului+cota parte indiviza.(L230/2007+HG1588/2007-le gasiti la inceputul topicului)
Din cate stiu pentru parcarea de resedinta situatiile pot fi:
1 - parcare privata - pentru care se detine titlu de proprietate si se calculeaza si plateste impozit la Primarie;
2 - parcare inchiriata(cu abonament) - se plateste chirie anual tot la Primarie.
Am vorbit cu contabilul blocului si mi-a spus ca pe 2008 s-au luat atat suprafata apartamentului cat si a parcarii iar din acest an ce ia doar suprafata apartamentului.Explicatia pe care mi-a dat-o a fost ca acest lucru s-a votat in consiliul de administratie ca pe 2008 sa fie platite ambele suprafete, pentru ca parcarea are sensor de lumina ce trebuie intretinut etc.
Exista un temei in ceea ce mi-a spus,pot face o reclamatie sau o sesizare ca au interpretat legea voit in detrimentul locatarilor( au facut practic un abuz)? Unde as putea sa faca o sesizare ce ar putea stabili corectitudinea datelor de anul trecut?
Problema Dv. este ca sesizati prea tarziu acest lucru. Reclamatia trebuia facuta in 2008, de indata ce vedeati pe liste afisata aceasta suprafata suplimentara, catre comitetul executiv si apoi catre primarie.
Toate cheltuielile pentru parcare trebuia sa fie prevazute pe o lista aparte si numai cu detinatorii de autoturisme care si foloseau acea parcare.
Nu se poate asa ceva. Sa platiti de doua ori pe aceeasi suprafata. Sunteti sigur ca suprafata parcarii a fost pusa la intretinere sau doar costul electricitatii pentru parcare?
Daca a fost pusa suprafata atunci incercati in primul rand sa purtati o discutie amiabila cu Presedintele sau cu Comitetul Executiv si incercati sa le explicati ca hotararea, chiar daca este luata de CE, este nelegala(cititi L230/2007+HG1588/2007). Puteti sa le propuneti sa nu va returneze banii pe care i-ati platit in plus in 2008(sigur 2008!?:hm:) sa vi-i considere plata in avans.
Daca nu reusiti amiabil puteti face o sesizare scrisa catre serviciul Primariei, care se ocupa de activitatea Asociatiilor.
Ar fi interesant daca ati mai reveni cu evolutia acestei "dileme". :)
Succes.
contestatia la intretinere se face in 10 zile de la data afisarii listei.
dupa aproape 2 ani nu mai poti veni cu o astfel de pretentie, chiar daca a fost inselatorie. cred ca nici macar tribunalul nu ia o astfel de decizie de recalculare dupa atita timp