avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 837 soluții astăzi
Forum Activitate mihaelababoiu2004

Activitate mihaelababoiu2004

Răspuns la discuția drepturi urmasi de veterani
Vaduvele veteranilor de razboi care nu s-au recasatorit beneficiaza de scutirea de impozit pe cladiri si terenuri, precum si de plata taxei hoteliere.
Răspuns la discuția specimen semnatura
Buna seara!
Da, pentru specimen de semnatura TREBUIE sa te prezinti in fata notarului public.
Acum depinde unde iti trebuie, caci de ex. , daca ai nevoie la Reg. Com. poti sa completezi formularul ce il primesti de la informatii, dar sa il semnezi doar in fata inspectorului respectiv.
Răspuns la discuția recoltare probe biologice
Scuze, revin cu mentiunea ca anexa 2 se refera la Procesul -verbal de prelevare
Răspuns la discuția recoltare probe biologice
In cazul refuzului de prelevare, se menţionează acest fapt în mod expres în cadrul rubricii "observaţii" a buletinului de examinare clinică, precizându-se motivul neprelevării.
În cazul refuzului de prelevare a celei de-a doua probe, de regulă nu se efectuează calculul retroactiv al alcoolemiei, consemnându-se în procesul-verbal de prelevare al cărui formular este prevăzut în anexa nr. 2 la prezentele norme metodologice.
Atat medicul cat şi poliţistul vor încunoştiinţa persoana despre consecinţele refuzului prelevării celei de-a doua probe prevăzute mai sus. Dacă persoana examinată refuză prelevarea celei de-a doua prize de sânge, se consemnează refuzul de către persoana examinată, pe formularul de prelevare.
Probele prelevate şi sigilate, împreună cu exemplarul original al procesului-verbal de prelevare a probelor biologice şi al buletinului de examinare clinică, prevăzute în formularul de prelevare şi buletin de examinare clinică însoţitor al prelevării probelor biologice în vederea determinării gradului de intoxicaţie etilică , vor fi puse, după încheierea procedurii de prelevare şi examinare, la dispoziţie poliţistului, care le va transporta şi le va depune în cel mai scurt timp la instituţiile medico-legale teritoriale.
Copiile documentelor se păstrează de către organele de poliţie.
Trimiterea flacoanelor cu probe la laborator se face numai în baza unei cereri de analiză, întocmită de autoritatea care solicită prelevarea şi analiza probelor.
Răspuns la discuția recoltare probe biologice
Procedura de recoltare a probelor este reglementata prin Ordinul nr. 376 din 10/04/2006 publicat in Monitorul Oficial nr. 364 din 26/04/2006.
Ordinul sus-mentionat apartine ministrului Sanatatii si aproba Normele metodologice privind prelevarea probelor biologice in vederea stabilirii intoxicatiei etilice si a starii de influenta a produselor ori substantelor stupefiante sau a medicamentelor cu efecte similare acestora asupra comportamentului conducatorilor de autovehicule si tramvaie.
Principalele elemente ale acestui Ordin au in vedere: prelevarea se face in cadrul oricarei unitati sanitare cu atributii in acordarea asistentei medicale de urgenta sau acolo unde exista posibilitatea, in institutiile de medicina legala; prima prelevare se efectueaza, de preferinta, intr-un interval de timp de pana la 30 de minute de la producerea evenimentului; pentru determinarea produselor ori substantelor stupefiante sau a medicamentelor cu efecte similare acestora se recolteaza o singura proba de sange si, in mod obligatoriu 50 - 100 ml urina; sigilarea flacoanelor se face in fata persoanei examinate, imediat dupa prelevare numai cu ceara rigida, ceara rosie, aplicandu-se sigiliul medicului legist, al unitatii sanitare sau al politistului rutier; probele recoltate si sigilate impreuna cu exemplarul original al procesului verbal de prelevare si al buletinului de examinarea clinica, vor fi puse, dupa incheierea procedurii de recoltare si examinare, la dispozitia politistului care le va transporta si le va depune in cel mai scurt timp la institutiile medico legale teritoriale; determinarea alcoolemiei se face numai in laboratoarele de toxicologie medico-legala de pe langa institutiile de medicina legala; alcoolemia determinata in alte laboratoare clinice nu are valoare probatorie in justitie; in situatia producerii accidentelor rutier, dupa caz, se recolteaza si de la victima cel putin o proba de sange, chiar si in absenta politistului, caruia i se va aduce la cunostinta acest fapt.
Litera (c) a aceluiasi articol 114 din ordonanta 195/2002, modificata si completata prin Legea 49 din 2006, mai precizeaza o situatie in care poate interveni anularea permisului de conducere anume cand acesta a fost obtinut in perioada in care titularul se afla in urmarire penala pentru comiterea uneia dintre infractiunile prevazute la art. 24 alin (6).
Potrivit acestui alineat (6), exista o grupare de infractiuni savarsite cu violenta care, odata comise si autorul condamnat printr-o hotarare judecatoreasca definitiva, au drept urmare decaderea autorului din situatia de a putea obtine permis de conducere.
Exista si o exceptie de exonerare de la aceasta situatie, anume atunci cand a intervenit una din cauzele mentionate de art. 116 alin 1.
Litera (d) are in vedere anularea permisului in situatia in care titularului i s-a aplicat, printr-o hotarare judecatoreasca ramasa definitiva, pedeapsa complementara a interzicerii exercitarii profesiei sau ocupatiei de conducator de vehicule, prevazuta la art. 64 lit (c) din Codul penal.
Buna ziua,
faptul ca lucrezi la un angajator care inca nu si-a realizat recodificarea activitatilor potrivit noului CAEN nu te influenteaza negativ absolut deloc.
Angajatorul, in mod gratuit , poate sa ceara reactualizarea codurilor CAEN. Are nevoie de un dosar plic care sa contina CUI-ul in original si cererea de recodificare (formular tip). Dupa data de 01.03.2010 inceteaza facilitatea privind gratuitatea.
Nu este necesar a se obtine o reautorizare a codurilor cu care lucreaza, ci este suficienta solicitarea eliberarii unui extras de registru, pentru care v-a plati suma de 30 lei. Certificatele constatatoare cu codurile vechi isi pastreaza valabilitatea insotite de extrasul de registru!
In cazul in care angajatorul ( asociatul sau administratorul) nu poate sa mearga personal la Reg. Com., este necesara o imputernicire din partea acestuia , care sa contina, in mod expres, mentiunea ca pers. imputernicita va completa si semna cererea de actualizare a obiectului de activitate conform CAEN Rev. 2, respectiv se va scrie codul vechi cu descrierea si codul nou cu descrierea.