Credeti-ma ca am incercat. Suntem oameni de buna credinta. De aceea am si vorbit cu ei inainte. Daca stiam de la inceput ca nu fratele (cu care am vorbit initial) ci sora este proprietar poate puteam evita toate aceste lucruri. Nu stiu...
Le-am spus ca o sa-l matuim si ca nu o sa se poata deschide ci doar trapa...Dar nu ai cu cine.
Sa ma ierte Dumnezeu, dar unii sunt efectiv lipsiti de omenie.
Nu am cumparat casa ca sa ma uit in curtea lor pentru ca nici mie nu mi-ar placea asta, si am incercat toate variantele de a muta camera copilului dar nu am nici o optiune decat in locul acela.
Va multumesc tuturor pentru sfaturi si informatii.
Mai am o intrebare: putem fi trasi pa raspundere ptr fereastra deja existenta, despre care am inteles ca nici aceea nu ar fi fost trecuta in vreun proiect de midificare?
Din pacate de abia acum am inceput demersurile ptr a depune dosarul la primarie. Deoarece noi am achizitionat casa prin licitatie, nu ne-au fost puse la indemana toate actele casei. Asadar tot procesul a fost intarziat deoarece ptr a obtine certificat de urbanism trebuie sa facem rost de copii dupa actele casei din arhiva primariei. Si totul dureaza f mult. Nici nu am stiut ca sunt necesare toate aceste demersuri si nu am inceput mai din timp ptr ca, asa cum am spus, initial primisem acordul vecinului si am crezut ca o sa ne intelegem omeneste.
Va rog sa ma ajutati cu un sfat/recomandare in urmatoarea problema: am achizitionat o casa scoasa la licitatie fara a avea posibilitatea de a o vedea inainte. acum, cand am intrat in posesia sa, am ajuns la concluzia ca trebuie sa facem ceva modificari structural pentru a se plia pe nevoile noastre. printer aceste modificari se numara si realizarea unei noi ferestre pe peretele exterior al casei (mentionez ca exista deja una, dar cea noua ar fi in camera copilului, cu o distanta de 1,5-2 m intre ele).
Am fost sa vb cu vecinul, care a spus ca este de acord, asadar am pornit demersurile - am gaurit zidul si am dat comanda de fereastra. in ziua motajului, am mers la el sa ii spunem ca vom face galagie/mizerie iar el ne-a spus ca tb sa vb cu sora sa ptr ca ea este proprietar. Sora bineinteles ca nu a fost de acord.
Ne-am confruntat si am intrebat-o cu ce o deranjeaza ca mai fac o fereastra cand deja exista una. a spus ca este problema ei cu fostul proprietar si ca daca mai vrea face plangere si punem fi amendati si pentru aceea. nu inteleg de ce, in conditiile in care noi asa am cumparat casa. Poate face ceva in sensul aceasta?
Apoi I-am propus sa punem un geam mat, care doar sa se trapeze ptr ca tb sa aerisesc camera copilului. a spus ca nu este de acord, ca o facem pe riscul nostrum.
ce putem face in acest sens? va rog sa ma ajutati ca nu mai pot...
Va rog sa ma ajutati in legatura cu cateva nelamuriri pe care le am privind activitatea unui PFA:
1. Am citit pe forum ca in momentul infiintarii unui PFA poti opta, in cazul in care alegi sa mergi pe directia activitatilor independente, impozitarea in sistem real si impozitarea conform unei norme de venit stabilita de autoritati in functie de domeniul de activitatea. De unde pot afla care este aceasta norma pentru domeniul in care doresc sa activez? (CAEN 9511)
2. Pers. care doreste infiintarea unui PFA doreste sa ramana si in functia de administrator al unui SRL, unde este angajat cu 8 ore pe luna. Pentru aceasta functie, i se platesc toate darile catre stat.
In cazul infiintarii unui PFA, mai sunt necesare platile la FNUASS si Pensii?
Va rog sa ma ajutati in privinta lamuririi unor aspecte legate de protectia muncii si depunerea Revisalului.
Prima intrebare este: este posibil ca o persoana angajata pe postul de contabil sa depuna Revisalul, sau este nevoie de o persoana calificata pentru a intreprinde aceasta actiune? Si daca acest formular poate fi depus de contabilul firmei, este nevoie de vreo imputernicire din partea administratorului sau necesita vreo modificare la contractul de munca al contabilului?
A doua intrebare ar fi: este necesar incheierea unui contract cu o firma specializata pe servicii de protectia muncii? Sau se poate ocupa si contabilul firmei?
Mentionez ca este vorba de o firma mica, cu specializarea IT, cu 4 angajati.
Am primit de la Adm. Fin. Sector 3, o somatie cu titlu executoriu privind "Diferente de impozit anual de regularizat". Pe hartia respectiva scria ca cea mai veche "decizie de calcul accesorii" este din 28/10/2009. Bineinteles ca am sunat si mi-au spus ca de fapt este o datorie veche din 2004 (495 ron) si careia pe parcurs i s-au adaugat penalizari ajungand astazi la 1495 ron. Urmatoarea intrebare as fost : "bine, bine...daca este din 2004 nu s-a prescris?". Raspunsul lor a fost ca din momentul in care primesti somatia, perioada de plata se prelungeste cu inca 5 ani. Deasemenea mi-au spus ca am mai primit o astfel de somatie acum 1 an sau 2, dar eu nu am mai primit asa ceva pana acum.
Intrebarile mele sunt:
- cum pot demonstra eu ca nu am primit asa ceva pana acum? sau cum pot demonstra ei ca am primit? exista confirmare de primire?
- eu nu am depus niciodata aceasta declaratie 200. este posibil ca ea sa fi fost depusa de angajator? Si daca este asa, angajatorul poate retine din salariu suma respectiva pentru a o achita? Mentionez ca in anii urmatori nu am avut aceasta problema, iar eu nu am depus aceasta declaratie.
Folosesc programul de contabilitate Saga de curand, la care am "atasat" casa de marcat. Din greseala am tastat eronat o suma si astfel am scos un bon fiscal gresit. Ce as putea face pentru a remedia situatia (mai ales in ceea ce priveste stocurile) fara a merge la nu stiu ce Directie pentru a inregistra eroarea?