Buna ziua.
Am avut un angajat lucrator comercial cu gestiune care si-a dat demisia si care in ultimele doua zile de preaviz cand trebuia sa inventariem marfa si sa predea gestiunea nu s-a mai prezentat la serviciu. Contractul de munca l-am desfacut cu art.79 demisie deoarece cei de la ITM mi-au spus ca nu pot sa-i desfac disciplinar deoarece nu are trei absente nemotivat consecutiv. In urma inventarului pe care l-am facut in absenta lui am constat lipsa marfa. Angajatul mai are de luat drepturi salariale pe luna Mai si Iunie. Spuneti-mi va rog sub ce forma as putea sa imput aceasta lipsa fara sa incalc legea avand in vedere ca lipsa paguba depaseste drepturile lui salariale?
Un angajat si-a facut cerere de lichidare incepand cu 01.06.2010. Patronul afost de acord cu mentiunea executarii preavizului de 15 zile calendaristice deci cu data de 16.06.2010. Insa angajatul nu s-a mai prezentat la serviciu in ultimele doua zile de preaviz. Va rog daca stie cineva sa ma ajute cu ce acte trebuiesc intocmite catre inspectoratul teritorial de munca pentru desfacerea acestui contract de munca.
Va rog daca are cineva subiectele de anul trecut de la examenul de acces stagiu contabil autorizat sa le trimita la adresa de e-mail carmenghi2006@yahoo.com
Va multumesc
Va rog sa ma ajutati cu decl. 101. La 31.12.2009 firma este pe pierdere iar eu am declarat pe 100 impozit de plata 1625 cat ar fi fost fost de plata cel minim. Rectificativa nu pot sa fac pentru ca nu-mi ia suma zero si nu stiu ce sa declar in 101 pe trim IV la impozitul minim. Daca declar ca ar fi 1625 lei inseamna ca l-am declarat de doua ori si trebuie sa-l platesc de doua ori nu?
Multumesc pentru raspuns. Aveti dreptate cu impozitul dar cum completez declaratia 101?
Si la randul 26 trec sau nu dobanzile si penalitatile de intarziere a platilor catre finante?
Va rog sa-mi spuneti daca in situatia in care sunt pe pierdere la trim IV si in declaratia 100 la 31.12.2009 eu am declarat de plata 1625 lei (impozit minim) ce trebuie sa completez la randul 9 din declaratia 101 avand in vedere ca am si achitat acest impozit minim deci nu il mai datorez
Va rog sa-mi spuneti daca un patron si asociat al unei firme care este si angajat pe postul de administrator la aceasta firma poate beneficia de somaj?
Daca acest pensionar a iesit cu ordonanta din campulmuncii acum opt ani de zile dupa care s-a pensionat cu handicap grad de invaliditate II deci nu a iesit in pensie cu limita de varsta pot sa-l angajez cu conventie civila fara as pierde dreptul la pensie?
Sunt persoana juridica , dar intrebarea mea era cum sa-l angajez? Contract de colaborare sau ce fel de contract avand in vedere ca pensionarul nu vrea angajare cu carte de munca . Practic cum pot eu persoana juridica sa nu incalc legea daca acest pensionar lucreaza pentru mine?