avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 374 soluții astăzi
Forum Activitate freelancevoyager

Activitate freelancevoyager

Eu detin un I.I. cu activitate unica 4520 _Intretinerea si repararea autovehiculelor, ca orice service auto din tara. Lucrez la norma de venit.
Mi-am luat casa de marcat de la inceput din 2010, pentru ca ocazional prestez si pentru persoane fizice, desi majoritate clientilor sunt firme si incasez prin banca,, mai ales ca livrez prin curier piesele reparate (injectoare si pomep de injectie).
Eu nu sunt societate comerciala in sens juridic, nu am creat o alta entitate juridica cum e un SRL sau un SA, si activitatea PFA si I.I nu intra sub incidenta Legii Societatilor Comerciale ci a Ordonantei 44/2008.
Dupa ce am citit insa Ordonanta 91/2014, imi dau seama ca trebuie sa folosesc casa de marcat fiscala.
Intrebarea finala ar fi: daca incasez cash si de la firme, tot bon fiscal le dau o data cu factura?
Nu tai chitanta la firme si bon fiscal la persoane fizice, ci trebuie sa merg pe un singur instrument de incasare cash: bon fiscal, corect?
Răspuns la discuția Import China Cu EMS
Faptul ca iei prin EMS e ok. E posta Chineza. Marfa intra pe filiera postei romane automat, au contract intre ele. Chiar poti urmari coletul pe sistemul lor apoi pe posta romana pana la destinatie.
Nu stiu cum faci importul: import privat ( pentru utilizare personala) sau pe firma.
Pe firma iti trebuie inregistrare EORI la Autoritatea Vamala, inainte de a cumpara.
Si ultima chestie de la 28.01.2011, care nu e aici pe forum inca: "Conform ANV, pentru marfurile ce au ca tara de expeditie: China, Taiwan, Hong Kong, trebuie sa pregatiti urmatoarele documente, care vor fi solicitate de ANAF, prin intermediul Biroului Vamal:

1. Certificat de inregistrare.
2. Fisa 010 (Vector Fiscal)
3. Balanta de verificare luna Decembrie 2010
4. Declaratia 100 luna Decembrie 2010 cu ordinele de plata aferente
5. Declaratia 102 luna Decembrie 2010 cu ordinele de plata aferente
6. Declaratia 300 luna Decembrie 2010 cu ordinul de plata aferent
7.Jurnalul de cumparari luna decembrie 2010 (prima si ultima pagina)
8.Jurnalul de vanzari luna decembrie 2010 (prima si ultima pagina)
9. Permis de sedere/ carte de identitate

Sunt de acord ca principalele modificari aduse sunt extinderea contributiilor sociale la toate veniturile, dar nu pot sa neglijez de exemplu, ca tot OUG "nenoroceste" pe cei cu norma de venit impusa, ridicand-o la minim 7200 lei pe an (12 salarii minime brutre pe economie), norma, care va fi indexata in functie de fiecare activitate in parte, de fiecare ANAF judetean.
Eu, fiiind la Norma de venit, ma afecteaza de 2 ori, as putea sa spun, aceasta aberatie legislativa (OUG58), odata prin marirea bazei de impozitare, cresterea normei de venit, cat si prin largirea contributiilor la casa de pensii si somaj. Cele la sanatate oricum le-am platit pe tot anul deja, raportate la norma de venit, dar implicit si acolo voi fi nevoit sa depun declaratie rectificativa cand imi va veni noua decizie de impunere cu Norma marita pe perioada 1 iulie-31 dec 2010.

Am sa citez mai jos Art. 94 din Normele metodologice ale Codului fiscal, in care se spune cum se recalculeaza norma de venit pe perioada 1 iulie-31 dec 2010:

Art. 94.

212. Pentru anul 2010, în situația în care venitul net din activități independente stabilit pe baza normei de venit este inferior salariului de bază minim brut pe țară garantat în plată înmulțit cu 12, direcțiile generale ale finanțelor publice teritoriale au obligația recalculării normelor de venit, astfel:

a) pentru perioada 1 ianuarie 2010—30 iunie 2010, venitul net determinat pe baza normei de venit este egal cu norma de venit anuală stabilită în anul 2009 pentru anul 2010 împărțită la 2;

b) pentru perioada 1 iulie 2010—31 decembrie 2010, venitul net aferent perioadei reprezintă jumătate din norma anuală de venit, normă anuală determinată prin înmulțirea nivelului salariului de bază minim brut pe țară garantat în plată înmulțit cu 12, corectată potrivit prevederilor pct. 42.2 . În acest caz, organul fiscal competent are obligația recalculării plăților anticipate.

213. Pentru anul 2010, venitul net anual pentru veniturile din drepturile de proprietate intelectuală se determină astfel: La stabilirea venitului net/pierderii aferent/aferente fiecărei perioade 1 ianuarie — 30 iunie, respectiv 1 iulie — 31 decembrie 2010, se va lua în calcul venitul brut, cota de cheltuială forfetară și contribuțiile sociale obligatorii plătite, aferente fiecărei perioade. Venitul net anual aferent anului 2010 se determină prin însumarea veniturilor nete stabilite pentru fiecare dintre cele două perioade.


Ce nu vad discutandu-se, este ultimul articol din OUG 58, care sa o bage in legalitate:

Art. VII
Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 927 din 23 decembrie 2003, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si cu cele aduse prin prezenta ordonanta de urgenta, se va republica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, dupa aprobarea prin lege a prezentei ordonante de urgenta, dandu-se textelor o noua numerotare.


Conform articolului 4 din Codul fiscal aceasta OUG 58 nu poate produce efecte:

ART. 4

Modificarea şi completarea Codului fiscal

(1) Prezentul cod se modifică şi se completează numai prin lege, promovată, de regulă, cu 6 luni înainte de data intrării în vigoare a acesteia.

(2) Orice modificare sau completare la prezentul cod intră în vigoare cu începere din prima zi a anului următor celui în care a fost adoptată prin lege.


Voi stiti care e legea care a aprobat-o?... ca eu nu gasesc....Ordonanta asta nu ar trebuie sa produca efecte decat dupa trecerea prin parlament si aprobarea prin lege. Si, si asa, ar fi un compromis, pentru ca in primul rand ar fi trebuit sa fie inaintata parlamentului ca proiect de lege si nu ordonanta, si apoi ar fi trebuit sa se aplice incepand cu noul an. Macar s-ar fi supus unei dezbateri, chiar si doar parlamentare, sa nu mai zic publice.

Nu vreau sa aud de precedente in domeniu, pentru ca daca mergem pe ideea asta, in curand guvernantii astia cu "proiecturile" lor, sa citez un ardelean in viata, ne dau pe toti afara din tara cu afaceri cu tot...pe astia care mai si platim....
Acel procent iese daca cumulezi: impozitul 16%, CAS 10,5%, CASS 5,5%, Somaj 0,5 %. Toate se raporteaza la venitul net.
Am vazut ce spuneti de ANAF Bucuresti si Oradea: cred ca nu si-au insusit inca normele de aplicare ale OUG58:

....in consecinta citez din norme:

"
Art. 1. - (1) Prin sintagma venituri de natură profesională,
altele decât cele salariale, denumite în continuare venituri de
natură profesională, prevăzută la art. III alin. (1) din Ordonanţa
de urgenţă a Guvernului nr. 58/2010 pentru modificarea şi
completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal şi alte măsuri
financiar-fiscale, denumită în continuare ordonanţă de urgenţă,
se înţelege veniturile realizate de o persoană fizică din orice alte
activităţi decât activităţile definite ca dependente
potrivit art. 7
alin. (1) pct. 2 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu
modificările şi completările ulterioare, activităţi desfăşurate de
această persoană în afara unei relaţii de angajare.
(2) Nu constituie venituri de natură profesională în interesul
alin. (1) următoarele:
a) veniturile din cedarea folosinţei bunurilor;
b) veniturile din investiţii;
c) veniturile din pensii;
d) veniturile din activităţi agricole;
e) veniturile din premii şi din jocuri de noroc;
f) veniturile din transferul proprietăţilor imobiliare;
g) veniturile din alte surse, definite conform art. 78 alin. (1)
lit. a)-d) şi alin. (2) din Legea nr. 571/2003, cu modificările şi
completările ulterioare, precum şi veniturile realizate primite de
persoanele fizice din vânzarea bunurilor în regim de consignaţie.
Art. 2. - Persoanelor asigurate în alte sisteme, neintegrate
sistemului public de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale,
precum şi persoanelor care au calitatea de pensionari ai
sistemului public de pensii nu le sunt aplicabile prevederile
art. III din ordonanţa de urgenţă.
Art. 3. - (1) Persoanele care realizează exclusiv venituri de
natură profesională cu caracter repetitiv - lunar, trimestrial sau
semestrial - sau ocazional datorează contribuţiile individuale
de asigurări sociale, de asigurări pentru şomaj şi de asigurări
sociale pentru sănătate, prevăzute la art. III alin. (2) din
ordonanţa de urgenţă, denumite în continuare contribuţii
individuale.
(2) Persoanele care, pe lângă veniturile de natură salarială,
realizează şi venituri de natură profesională cu caracter repetitiv -
lunar, trimestrial sau semestrial - datorează contribuţiile
individuale şi pentru aceste venituri de natură profesională.
(3) Persoanele care, pe lângă veniturile de natură salarială,
realizează şi venituri de natură profesională în mod ocazional
nu datorează contribuţiile individuale şi pentru aceste venituri
de natură profesională.
Art. 4. - Contribuţiile individuale se datorează şi în situaţia
în care veniturile de natură profesională sunt realizate de
persoane pentru care la data intrării în vigoare a prezentelor
norme metodologice se prevede, potrivit legii, că asigurarea în
sistemul asigurărilor pentru şomaj este facultativă.
Art. 5. - (1) Persoanele fizice care realizează venituri de
natură profesională, pentru care se datorează contribuţiile
individuale prevăzute la art. III alin. (2) din ordonanţa de urgenţă,
sunt considerate asigurate obligatoriu, prin efectul legii, în
sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale, în
sistemul asigurărilor pentru şomaj, precum şi în sistemul de
asigurări sociale de sănătate şi beneficiază de prestaţiile
prevăzute de Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii
şi alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările şi
completările ulterioare, de indemnizaţie de şomaj în condiţiile
Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru şomaj şi
stimularea ocupării forţei de muncă, cu modificările şi
completările ulterioare, precum şi de asigurare socială de
sănătate în condiţiile Legii nr. 95/2006 privind reforma în
domeniul sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare.
(2) Cotele contribuţiilor individuale prevăzute la alin. (1) sunt
cele prevăzute de lege pentru contribuţia individuală de asigurări
sociale, pentru contribuţia individuală de asigurări pentru şomaj,
precum şi pentru contribuţia de asigurări sociale de sănătate.
Art. 6. - (1) Baza de calcul al contribuţiilor individuale,
prevăzută la art. III alin. (3) din ordonanţa de urgenţă, pentru
asigurările sociale şi pentru asigurările pentru şomaj o
constituie:
a) venitul net lunar realizat, dar nu mai mult de echivalentul
a 5 salarii medii brute pe economie, pentru veniturile de natură
profesională cu caracter repetitiv - lunar, trimestrial sau
semestrial - realizate în condiţiile prevăzute la art. 3 alin. (1)
sau (2);
b) venitul net anual realizat, dar nu mai mult de echivalentul
a 5 salarii medii brute pe economie, pentru veniturile de natură
profesională realizate în mod ocazional, în condiţiile prevăzute
la art. 3 alin. (1).
(2) Baza lunară de calcul al contribuţiei pentru asigurările
sociale de sănătate prevăzută la art. III alin. (3) din ordonanţa de
urgenţă o constituie cuantumul net al veniturilor de natură
profesională realizate lunar, determinat ca diferenţă între venitul
brut şi cheltuielile deductibile aferente realizării venitului, care
este limitat la echivalentul a 5 salarii medii brute pe economie şi
nu poate fi mai mic decât un salariu de bază minim brut pe ţară,
dacă acest venit este singurul asupra căruia se calculează
contribuţia.
(3) Pentru veniturile de natură profesională, contribuţia de
asigurări sociale de sănătate se plăteşte de persoana care le
realizează la termenele stabilite în Legea nr. 95/2006, cu
modificările şi completările ulterioare.
(4) Modalitatea de declarare şi plată a contribuţiei de
asigurări sociale de sănătate pentru veniturile de natură
profesională este reglementată prin Legea nr. 95/2006 şi prin
Normele
metodologice
privind
stabilirea
documentelor
justificative pentru dobândirea calităţii de asigurat, respectiv
asigurat fără plata contribuţiei, precum şi pentru aplicarea
măsurilor de executare silită pentru încasarea sumelor datorate
la Fondul naţional unic de asigurări sociale de sănătate,
aprobate prin ordin al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări
de Sănătate.
(5) Salariul mediu brut pe economie prevăzut la alin. (1) şi
(2) este salariul mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului
asigurărilor sociale de stat şi aprobat prin legea bugetului
asigurărilor sociale de stat."


In citatul din postul meu anterior, se definesc destul de clar situatiile in care te incadrezi la relatie de dependenta.
Altfel, indiferent de natura activitatii esti independent.
Se pare ca oricum am fi, nu scapam de plata contributiilor sociale obtinute din orice venituri profesionale:

Citat: Articolul III din OUG 58/2010

"Art. III
(1) Orice venituri de natura profesionala, altele decat cele salariale, se impoziteaza cu cota de impozit pe venit.
(2) Asupra veniturilor prevazute la alineatul precedent se datoreaza contributiile individuale de asigurari sociale, asigurari sociale de sanatate si asigurari de somaj.
(3) Baza de calcul la care se aplica aceste contributii este limitata la 5 salarii medii brute pe economie la nivelul salariului mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurarilor sociale.
(4) Obligatia declararii, calculului, retinerii si platii contributiilor prevazute la alineatul precedent revine platitorului de venit, in conformitate cu prevederile legale in vigoare. "

Apropo, a fost sotia astazi sa depuan declaratiile la casa de pensii si somaj Prahova si e haos la ambele.
MUlti vin sa ceara explicatii, nu stiu sa completeze, si termenul e pana miercuri 25 august....sper sa se prelungeasca macar de data asta....altfel amenzile conform Normelor Metodologice de aplicare a OUG 58/2010 sunt:

citez din NORME MET ODOLOGICE
de aplicare a prevederilor art. III din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 58/2010 pentru modificarea şi completarea
Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal şi alte măsuri financiar-fiscale
:

"Art. 15. - Constituie contravenţie următoarele fapte, dacă
nu sunt săvârşite în astfel de condiţii încât, potrivit legii penale,
să constituie infracţiuni:
a) necomunicarea datelor şi informaţiilor solicitate în scris de
casele de pensii, precum şi de agenţiile pentru ocuparea forţei
de muncă judeţene şi a municipiului Bucureşti, în vederea
îndeplinirii atribuţiilor ce le revin potrivit prezentelor norme
metodologice;
b) comunicarea de date şi informaţii incomplete sau eronate;
c) nedepunerea la termen de către persoanele prevăzute la
art. 5 alin. (1) a declaraţiilor de asigurare;
d) nerespectarea de către persoanele prevăzute la art. 5
alin. (1) a obligaţiei prevăzute la art. 14 alin. (1).
Art. 16. - Contravenţiile prevăzute la art. 15 se
sancţionează după cum urmează:
a) cele prevăzute la lit. a) şi b), cu amendă de la 300 lei la
600 lei;
b) cele prevăzute la lit. c) şi d), cu amendă de la 2.500 lei la
5.000 lei.

Art. 17. - Constatarea contravenţiilor şi aplicarea amenzilor
corespunzătoare se fac de către personalul împuternicit al Casei
Naţionale de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurări Sociale şi al
caselor teritoriale de pensii, desemnat prin decizie a
preşedintelui Casei Naţionale de Pensii şi Alte Drepturi de
Asigurări Sociale, de către organele de control măsuri active ale
Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă şi ale
structurilor sale teritoriale şi de personalul Inspecţiei Muncii şi al
structurilor sale teritoriale, după caz.
Art. 18. - Amenzile contravenţionale aplicate conform
prezentelor norme metodologice constituie venituri la bugetul
asigurărilor sociale de stat sau la bugetul asigurărilor pentru
şomaj, după caz."
in mai anul curent am deschis o Intreprinderea Individuala.
Dupa noile reglementari, cf OUG 58/2010, activitatile PFA si I.I. se vor imparti in 2 mari categorii:
-activitati dependente ( si aici intra toti care au raporturi comerciale cu alte societati, PFA cu contracte de munca si ma rog alte forme, nu le stiu exact ;
si
- activitati independente.

Mai clar, toti care intra sub incidenta punctului 2.1 din articolul 7 Cod fiscal vor trebui sa plateasca noi contributii la casa de pensii si somaj mai nou, cf punctului 2.2:

*******************************************************************************************

Extras din noul cod fiscal de pe siteul ANAF, cu modificarile OUG 58/2010 incluse ([ link extern ] ):

ART. 7
Definiţii ale termenilor comuni
(1) În înţelesul prezentului cod, cu excepţia titlului VI, termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:
1. activitate - orice activitate desfăşurată de către o persoană în scopul obţinerii de venit;
2. activitate dependentă - orice activitate desfăşurată de o persoană fizică într-o relaţie de angajare;
2.1. Orice activitate poate fi reconsiderată ca activitate dependentă dacă îndeplineşte cel puţin unul dintre următoarele criterii:
a) beneficiarul de venit se află într-o relaţie de subordonare faţă de plătitorul de venit, respectiv organele de conducere ale plătitorului de venit, şi respectă condiţiile de muncă impuse de acesta, cum ar fi: atribuţiile ce îi revin şi modul de îndeplinire a acestora, locul desfăşurării activităţii, programul de lucru;
b) în prestarea activităţii, beneficiarul de venit foloseşte baza corespunzătoare, echipament special de lucru sau de protecţie, unelte de muncă şi altele asemenea;
c) beneficiarul de venit contribuie numai cu prestația fizică sau cu capacitatea intelectuală, nu și cu capitalul propriu;
d) plătitorul de venit suportă în interesul desfășurării activității cheltuielile de deplasare ale beneficiarului de venit, cum ar fi indemnizația de delegare-detașare în țară și în străinătate, precum și alte cheltuieli de această natură;
e) plătitorul de venit suportă indemnizația de concediu de odihnă și indemnizația pentru incapacitate temporară de muncă, în contul beneficiarului de venit;
f) orice alte elemente care reflectă natura dependentă a activităţii.
Norme metodologice

2.2. În cazul reconsiderării unei activități ca activitate dependentă, impozitul pe venit și contribuțiile sociale obligatorii, stabilite potrivit legii, vor fi recalculate și virate, fiind datorate solidar de plătitorul şi beneficiarul de venit. În acest caz se aplică regulile de determinare a impozitului pentru veniturile din salarii realizate în afara funcţiei de bază
3. activitate dependentă la funcţia de bază - orice activitate dependentă care este declarată astfel de persoana fizică, în conformitate cu prevederile legii;
4. activitate independentă - orice activitate desfăşurată cu regularitate de către o persoană fizică, alta decât o activitate dependentă;
************************************************************************

Acum, citiit textul, si eu ca si service auto, doar cu Cod CAEN 4520 Intretinerea si repararea autovehiculelor ,
nu ma incadrez la nici una din conditiile care sa ma subordoneze ca activitate dependenta.

Practic prin lege, profesiile liberale: avocati, medici, sunt activitati independente si ei nu intra clar sub incidenta punctului 2.2. din articolul 7 de mai sus.
Eu functionez dupa acelasi principiu al unui cabinet medical, avocatesc…:

a) Nu ma aflu in relatie de subordonare fata de platitorul de venit. Nu am contracte cu nimeni. Voi efectua reparatii la punctul meu de lucru.

b) Nu ma folosesc de baza materiala a platitorului de venit: am propria baza materiala, nu prestez serviciile la sediul sau domiciliul platitorului de venit. Clientul vine la mine ca si la cabinetul doctorului.

c) Eu ca si beneficiar de venit contribui cu prestatia fizica ,intelectuala si cu capitalul propriu. Am propriile investii in utilaje si echipamnete. Nu folosesc capitalul clientilor mei in procesul de reparatii.

d) Toate cheltuielile de deplasare si oricare altele mi le suport singur.

e) Mie nu are cine sa imi suporte nici o indemnizatie de concediu sau incapacitate temporara de munca, pentru ca nu am raporturi de colaborare (contracte) cu nimeni.

Nu am angajati si fuctionez pe norma de venit.

Singura modificare cred eu, pe care mi-o aduce OUG 58 este marirea normei de venit.


In ce situatie ma aflu eu: dependent sau independent ca si activitate, si cine decide asta: normal Inspectorul fiscal.

Dar nu stiu daca intru si eu sub incidenta noilor modificari si oricum imi trebuie recalculata Decizia de impunere dupa noile norme de venit pe perioada 1 iulie- 31 decembrie 2010.
Norma de venit anuala se va ridica la valoarea a 12 salarii minime pe economie cu corectiile aplicate in functie de fiecare activitate.

Ca sa pot depune aceste declaratii imi trebuie noua decizie de la ANAF.
Sper sa nu se respecte termenele de depunere a declaratiilor la Casa de pensii si Somaj macar pt luna iulie, si mai ales sper sa nu fie nevoie sa depun.


Cer parerea celor de pe acest topic: unde credeti ca ma incadrez: dependent sau independent?
Cine de fapt analizeaza dosarul la inregistrare si are calificarea sa aprecieze competenta mea profesionala in aces caz, de spuneti ca nu ma pot autoriza cu aceasta diploma?
Faptul ca am absolvit o Universitate cu specific Petrolier nu inseamna ca toti suntem ingineri forajisti; de exemplu Proiectul de Diploma a constat in "Optimizarea camerei de ardere a unui motor termic" - ceea ce a insemnat tot calculul de rezistenta si alegere a materialelor corespunzatoare construirii acestui motor.
Nu doar la facultatea de trasnporturi se studiaza motoare termice.
Pot atasa langa diploma si Foaia Matricola in care se pot vedea in clar materiile studiate.
Chiar sa nu am nici o sansa sa ma autorizez?
Eu doresc sa imi deschid o mica afacere, reconditionare sisteme de injectie auto, ca Intreprindere Individuala.
Practic voi lucra doar eu la inceput. Sediul declarat va fi la adresa unde locuiesc in oras, dar cu punct de lucru declarat la casa parintilor mei. Spatiul amenajat acolo e un atelier lipit de casa lor, cu acces separat.
Intrebarile mele:
1. Pot presta aceste servcii pe I.I., si daca in acest caz chiar imi trebuie autorizare RAR, eu nereparand autovehicule in mod direct, ci componente ale acestora si care nu tin de siguranta circulatiei?
2. Ma pot autoriza cu diploma de inginer mecanic chiar daca nu e in domeniul auto (sunt absolvent Univ. Petrol-Gaze Ploiesti)?
3. In ce alte situatii pot ajunge sa raspund cu tot patrimoniul personal, daca evit sa iau credite, astfel incat sa nu am creditori care sa ma execute?
4. Spatiul unde voi avea punctul de lucru, poate fi luat prin contract de comodat intre mine ca I.I. si tatal meu ca persoana fizica? Ce obligatii fiscale implica ( daca implica) acest contract de comodat pt mine si pentru tatal meu?
5. In ce consta patrimoniul de afectatiune: doar bani sau si utilaje?
6. Ce inseamna stabilirea venitului net in sistem real: veniturile obtinute mod real din registrul de incasari si plati? Adica voi plati impozit doar pe ce obtin in mod real, si nu ca in situatia prin norme de venit unde in baza unei estimari impuse, platesc anticipat impozitul trimestrial si regularizarea se face anul urmator?
7. Baza de calcul pentru contributia la casa de pensii se constituie dintr-un venit minim declarat sau se retine in contabilitate lunar procentual din veniturile variabile de la luna la luna?
8. Baza de calcul pentru contributia la casa de sanatate se constituie dintr-un venit minim declarat sau se retine in contabilitate lunar procentual din veniturile variabile de la luna la luna?

Scuze pt multitudinea de intrebari dar apele fiscalitatii din Romania sunt foarte tulburi....
Eu doresc sa imi deschid o mica afacere, reconditionare sisteme de injectie auto, ca Intreprindere Individuala.
Practic voi lucra doar eu la inceput. Sediul declarat va fi la adresa unde locuiesc in oras, dar cu punct de lucru declarat la casa parintilor mei. Spatiul amenajat acolo e un atelier lipit de casa lor, cu acces separat.
Intrebarea mea e daca pot presta aceste servcii pe I.I., si daca in acest caz chiar imi trebuie autorizare RAR, eu nereparand autovehicule in mod direct, ci componente ale acestora si care nu tin de siguranta circulatiei.
Va multumesc.