avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 789 soluții astăzi
Forum Activitate elena c

Activitate elena c

Răspuns la discuția viceprimar incompatibilitate
incompatibilitatile sunt prevazute in Legea nr. 161/2003 art. 87

(1) Funcţia de viceprimar este incompatibilă cu:

a) funcţia de consilier local;

b) funcţia de prefect sau subprefect;

c) calitatea de funcţionar public sau angajat cu contract individual de muncă, indiferent de durata acestuia;

d) funcţia de preşedinte, vicepreşedinte, director general, director, manager, administrator, membru al consiliului de administraţie ori cenzor sau orice funcţie de conducere ori de execuţie la societăţile comerciale, inclusiv băncile sau alte instituţii de credit, societăţile de asigurare şi cele financiare, la regiile autonome de interes naţional sau local, la companiile şi societăţile naţionale, precum şi la instituţiile publice;

e) funcţia de preşedinte sau de secretar al adunărilor generale ale acţionarilor sau asociaţilor la o societate comercială;

f) funcţia de reprezentant al unităţii administrativ-teritoriale în adunările generale ale societăţilor comerciale de interes local sau de reprezentant al statului în adunarea generală a unei societăţi comerciale de interes naţional;

g) calitatea de comerciant persoană fizică;

h) calitatea de membru al unui grup de interes economic;

i) calitatea de deputat sau senator;

j) funcţia de ministru, secretar de stat, subsecretar de stat sau o altă funcţie asimilată acestora;

k) orice alte funcţii publice sau activităţi remunerate, în ţară sau în străinătate, cu excepţia funcţiei de cadru didactic sau a funcţiilor în cadrul unor asociaţii, fundaţii sau alte organizaţii neguvernamentale.

(2) Primarii şi viceprimarii, primarul general şi viceprimarii municipiului Bucureşti nu pot deţine, pe durata exercitării mandatului, funcţia de consilier judeţean.
(3) Primarii şi viceprimarii, pot exercita funcţii sau activităţi în domeniul didactic, al cercetării ştiinţifice şi al creaţiei literarartistice.
imi cer scuze, am citit cu atentie intrebarea si incerc sa va raspund punctual...
1) validarea unui consilier se propune de catre comisia de validare ( aleasa la sedinta de constituire a consilului local, formata din 3 sau 5 membri , potrivit numarului de consilieri alesi si partidele/aliantele carora aprtin consilierii declarati alesi)
2) invalidarea se propune de catre comisie daca se constata ca alegerea s-a facut prin frauda sau exista o incompatibilitate
3)consilierii declarati alesi voteaza validarea sau invalidarea fiecarui consilier iar consilierul al carui mandat este supus validarii , nu voteaza
4) pentru a fi validat e necesar de votul majoritatii consilierilor prezenti



Potrivit legii electorale asa ceva nu exista....la depunerea candidaturii se da o declaratie de apartenenta politica....iar inscrierea la un alt partid echivaleaza cu incetarea calitatii de membru al partidului de la care ati plecat!
Deci, care e adevarul? Reformulati intrebarea!
Mentionati pentru repunerea in drepturi , ca sunteti nominalizat in procesul verbal de constatare al alegerii intocmit biroului electoral e circumscriptie si transmis primariei in vederea validarii mandatului.
Potrivit Biroului electoral central schimbarea apartenentei politice a unui candidat nu afecteaza validarea mandatului acestuia . ASADAR, in cazul in care ati fost validat, felicitari, in caz contrar trebuie sa dati in judecata partidul care v-a exclus , la instanta de contencios administrativ, pentru abuz si repunerea in drepturi. Cererea va fi motivata de :
-inexistenta unui act emis de organul de conducere ale partidului prin care sa se constate ca ati fost exclus datorita incalcarii unor obligatii prevazute in statutul partidului
-daca actul exista acesta a fost emis abuziv intrucat nu vi s-a dat posibilitatea sa ca aparati, sa va spunti punctul de vedere si actul nu v-a fost comunicat.
Succes!
legea 50/2001 prevede :"ART. 23
(1) Intravilanul localităţilor se stabileşte prin planurile generale de urbanism - PUG -, aprobate potrivit legii.
(2) Ulterior aprobării Planului General de Urbanism - PUG - pot fi introduse în intravilanul localităţilor şi unele terenuri din extravilan, numai în condiţii temeinic fundamentate pe bază de planuri urbanistice zonale - PUZ -, aprobate potrivit legii.
(3) Terenurile destinate construirii se scot din circuitul agricol, temporar sau definitiv, potrivit legii."
Anexa 2 DEFINITII "Intravilanul se poate dezvolta prin extinderea în extravilan numai pe bază de planuri urbanistice zonale (PUZ), legal aprobate, integrându-se ulterior în Planul urbanistic general (PUG) al localităţii.
de pe site-ul "2% "se pot descarca gratis formularele 230 si 200 ( fereastra este in coltul din stanga sus a paginii)
1) PARATUL Y DACA SE APARA SINGUR, IN INTAMPINARE AR TREBUI SA INVOCE EXCEPTIILE: A) LIPSA CALITATII PROCESUALE ACTIVE a lui x
B) LIPSA INTERESULUI
C) INEXISTENTA DREPTULUI PRETINS


Pentru exercitarea actiunii civile trebuie îndeplinite si conditiile:
A. afirmarea unui drept subiectiv civil/ unei pretentii;
B. interesul;
C. calitatea procesuala;

A. Dreptul invocat care se apara prin introducerea cererii la instanta, trebuie sa îndeplineasca urmatoarele conditii:
1) sa fie recunoscut si ocrotit de lege;
2) sa fie exercitat în limitele de ordin material si juridic, potrivit scopului economic si social pentru care a fost recunoscut de lege – art. 3 alin. (2) din DECRETUL 31/1954;
3) sa fie exercitat cu buna credinta;
4) sa fie actual (sa nu fie supus unui termen de introducere a actiunii sau unei conditii ).
In functie de cerintele încalcate cauza se poate solutiona astfel:
- daca, în urma probelor administrate si a dezbaterilor instanta constata ca dreptul pretins de reclamant nu exista, atunci cererea de chemare în judecata va fi respinsa ca neîntemeiata (nefondata);
- daca se constata ca dreptul subiectiv pretins nu este actual, mijlocul procesual de invocare a lipsei acestei conditii fiind exceptia de prematuritate a cererii (exceptie de fond, absoluta si peremptorie), cererea de chemare în judecata va fi respinsa ca prematura.

B. Interesul trebuie sa îndeplineasca urmatoarele cerinte:
1) sa fie legitim si juridic;
2) sa fie personal si direct;
3) sa fie nascut si actual.
Exceptia lipsei de interes este o exceptie de fond, absoluta si peremptorie, iar solutia va fi respingerea cererii ca lipsita de interes (solutie de inadmisibilitate);
Solutia în cazul în care interesul nu e nascut si actual va fi respingerea cererii ca prematura (solutie de inadmisibilitate), mijlocul procesual de invocare a lipsei acestei conditii fiind exceptia de prematuritate a cererii .

C. Presupune existenta unei identitati între titularul dreptului afirmat, PE CARE SE INTEMEIAZA CERERE si persoana reclamantului (calitate procesuala activa);
- reclamantul este cel care trebuie sa justifice atât calitatea sa procesuala activa, cât si pe cea pasiva;
Ulterior sesizarii, instanta trebie sa verifice îndeplinirea conditiei calitatii procesuale, iar în unele materii însasi legea stabileste persoana care are legitimarea procesuala activa (art.329 C.proc.civ)
- Exceptia lipsei calitatii procesuale este o exceptie de fond, absoluta si peremptorie. Daca instanta va constata exceptia întemeiata, va respinge cererea ca fiind introdusa de o persoana fara calitate procesuala activa , sau ca fiind introdusa împotriva unei persoane fara calitate procesuala pasiva ( ambele fiind solutii de inadmisibilitate);


2) Sotia lui Y poate formula cerere de interventie in interes propriu (art. 49 C proc civ ), sau Y poate solicita introducerea in cauza a sotiei (art. 64 si urmat. Cod de procedura Civila) prin care sa se dovedeasca calitatea de propr. asupra imob.
art. 1294 si urmat din COD CIVIL


Oricum in actiune sunt trecute motivele lui x si trebuie aratat de ce fiecare motiv este neintemeiat. Va trebui sa dovediti fiecare afirmatie prin acte sau orice mijloc de proba....
Răspuns la discuția recuperare taxa auto
PENTRU TOTI CEI CARE DORESC SA RECUPEREZE TAXA PE POLUARE
1) TERMENUL DE PRESCRIPTIE POTRIVIT CODULUI FISCAL ESTE DE 5 ANI ( spre deosebire de termenul de 3 ani in civil)
2) Se poate recupera taxa pe poluare si fara sa fii reprezentat de un avocat
3) Esential este sa ai o actiune bine facuta, iar pe forumuri sunt foarte multe modele de cereri cu 100% reusita, dar care trebuie adaptate .
PASI
1) Se solicita DGFP- atentie trezoreriile comunale nu au personalitate juridica, RESTITUIREA sumei incasata cu titlu de taxa pe poluare ( se depune un exemplar al cererii si al doilea ex. cu stampila de la DGFP se pastreaza pentru a fi depus la instanta) ca fiind o plata nedatorata, nu se contesta asadar Decizia de calcul care nu are nici macar caracterele unui act administrativ.
2) Se depune actiunea -poate fi in aceeasi zi in care ati depus cererea la finante-in trei ex. (DGFP, Mediu, instanta), la care se ataseaza traducerea legalizata (la notar) a actului de provenienta a masinii (din care sa reiasa data primei inmatriculari, marca, serie sasiu) dovada proprietatii ( masina poate fi cumparata si din Rom., dar sa fie din UE si sa fi fost neinmatriculata in Rom.) si chitanta sau ordinul de plata.
3) Printr-o actiune se pot cere restituirea a mai multor taxe de catre aceeasi persoana- fizica sau juridica (au existat trei perioade distincte de valabilitate a taxei : pana in dec 2008, pana in feb 2009 si pana in prezent)
4) Se solicita actualizarea sumei de la data achitariii pana la data restituirii efective potrivit principiului repararii integrale a prejudiciului (5) Se poate solicita judecarea cauzei in lipsa.

Răspuns la discuția discutii juridice
Daca se vrea se poate!( in fiecare institutie cei de la resurse fac ce vor#-o, ei si daca directorul e pe pozitii, se rezolva) CAM MULTI "DACA"......
1) postul sa fie prevazut in statul de functii-organigrama
2 sa se intocmeasca un referat /nota de fundamentare , in care se motiveaza necesitatea mentinerii dvs in continuare, nedeterminat datorita atributiilor pe care le indepliniti, a cunostintelor dvs si cel mai important datorita necesitatilor / atributiilor institutiei .
3) legea 330 nu are prevederi contrare- mentioneaza doar ca posturile temporar vacante pot fi ocupate si prin cumul iar cele de conducere prin promovare
4) postul se poate transforma dupa cum vrea muschii directorului, daca-i are desigur.


Exceptie: daca postul era ocupat de o alta persoana aflata in CIC, etc.. vezi Codul muncii) va inceteaza de drept ontractul si atunci este nevoie de infiintarea unui post "adaptat" pregatirii dvs

Succes!