avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1013 soluții astăzi
Forum Activitate nity

Activitate nity

elga50 a scris:

Nu mai aveti termen de cheltuire a fondurilor asociatiei, asa incat pe declaratia 101 anuala treceti aceste sume la venituri neimpozabile

Cat priveste comisioanele bancare le puteti pune pe liste, repartizate pe cota-parte indiviza, sau le puteti scadea din acel fond fara sa mai incarcati cotele de intretinere ale proprietarilor..


Multumesc! Daca am inteles bine...
Exact asa am facut cu veniturile necheltuite; am emis o hotarare a CE prin care am decis ca le vom folosi in anul urmator si pe D 101 le-am trecut la venituri neimpozabile. Referitor la comisioane, vom emite tot o Hot. a CE prin care le vom scade din acel fond.
Buna ziua!
La o asociatie de proprietari la care nu se fac plati ale intretinerii prin banca, ci doar la casierie. Asociatia are cont bancar pentru incasarea chiriei pentru un spatiu inchiriat unei firme. Cui se repartizeaza cheltuielile cu administrarea contului? Acestea nu sint deductibile la calcularea profitului anual?
Multumesc!
ContSters241232 a scris:

Chiar daca au contribuit la achizitia de pixuri, chitantiere, etc. este treaba lor ca aleg sa faca plata din fata calculatorului, nu puteti obliga pe cineva sa suporte 2.5 lei comisionul bancar ( atat este la noi la banca), pentru cineva care o face din comoditate sau din alte motive.
H.G 1588 Art. 32. (3) Nici un proprietar de apartament sau de spatiu cu alta destinatie decat aceea de locuinta nu va fi exceptat de Ia obligatia de a contribui Ia plata cheltuielilor comune, ca urmare a renutarii Ia folosirea unei parti din proprietatea comuna, a abandonarii apartamentului sau a spatiului cu alta destinatie decat aceea de locuinta ori in alte situatii.



Buna ziua!
La o asociatie de proprietari la care nu se fac plati ale intretinerii prin banca, ci doar la casierie. Asociatia are cont bancar pentru incasarea chiriei pentru un spatiu inchiriat unei firme. Cui se repartizeaza cheltuielile cu administrarea contului? Acestea nu sint deductibile la calcularea profitului anual?
Multumesc!
Buna ziua!
As avea nevoie de un raspuns daca se poate la o problema des aparuta in cadrul asociatiei de proprietari.
O asociatie de proprietari a incheiat un contract de prestari servicii cu o intreprindere Individuala, neplatitoare de TVA, contract in care se stipula valoarea serviciilor in lei si contul unde se pot depune banii. Contractul a fost semnat si stampilat de ambele parti. Serviciile au fost onorate, banii au fost livrati in contul furnizorului de servicii prin OP, de catre As.proprietari, dar furnizorul de servicii nu a mai emis factura pentru serviciile prevazute in contract! . Ce este de facut in acest caz? Furnizorul de servicii nu mai raspunde apelurilor.
Lucrarile s-au incheiat cu PV de receptie, lucrarea este OK.

Multumesc!
adela05 a scris:

Va multumesc pentru raspuns, dar nu sunt lamurita. Imi cer scuze ca insist...este obligatoriu nevoie de contract?


Buna ziua!
As avea nevoie de un raspuns in sens invers...! O asociatie de proprietari a incheiat un contract de prestari servicii cu o intreprindere Individuala, neplatitoare de TVA, contract in care se stipula valoarea serviciilor in lei si contul unde se pot depune banii. Contractul a fost semnat si stampilat de ambele parti. Serviciile au fost onorate, banii au fost livrati in contul furnizorului de servicii prin OP,de catre As.proprietari, dar furnizorul de servicii nu a mai emis factura pentru serviciile prevazute in contract! .

Multumesc!
Discuție PFA venit zero
Buna ziua!
Am un PFA la care de cativa ani (vreo 3) nu mai functionez, venitul este zero, declaratiile pe care la fac la ANAF la sfarsitul anului sint pe zero. Nici nu mai desfasor nici o activitate pe acest PFA, eu fiind angajat la o firma privata cu contract de munca si platesc toate contributiile sociale. Pentru orice eventualitate am pastrat inca PFA-ul. Declaratiile anticipate le fac pentru 50 lei, suma pentru care nu mi se calculeaza nici o contributie sociala anticipata, suma fiind prea mica.
Odata cu aparitia noului cod fiscal, eu inteleg ca doar persoanele fizice care nu au venituri sint obligate sa plateasca contributii sociale. Eu ca persoana fizica imi platesc contributiile, iar ca PFA (Persoana fizica autorizata),neavand nici un venit in sistem real, nu am de platit aceste contributii (nu se pot calcula din venit = o). Am dreptate sau nu? Nu vreau totusi sa renunt la PFA, desi nu mai functionez cu activitate.
Va multumesc anticipat!
Răspuns la discuția Dizolvare srl
No, acu ii perfect clar, asa cum ar zice ardeleanu' , multumesc de sfaturi, zau ca merita saitu' asta bre' !

Multumiri multe !!
Răspuns la discuția Dizolvare srl
nity a scris:

Multumesc!, pot sa fiu sanctionat pentru ca nu am depus situatiile financiare? (in cazul in care aleg varianta aceasta).

Pot sa ma trezesc cu controale financiare? Nu am datorii la firma, firma este in pierdere de cativa ani, sunt pe minus. Actele contabile au fost intocmite de persoane calificate.
Am discutat acum cu contabilul meu si mi-a terminat bilantul pe anul 2010 . Ar fi o salutie sa nu-l mai depuna si sa aleg calea nedepunerii situatiilor financiare incepand cu acesta sau pe acesta sa-l depuna si de acum incolo sa nu mai depun nici o sotuatie financiara?
Ne tot intrebam si ne zdrobim creierii dar suntem in imposibilitate de a rezolva o situatie care necesita bani, bani aruncati in perioade grele prin care trece orice roman in zilele noastre.
Firma asta s-a dovedit o gaura neagra in familia mea. Evident prostia si domnia se platesc.
Acum am de dat dupa cum am discutat cu contabilul: 200 lei pentru bilantul 2010, alte 400 lei pentru bilantul de lichidare, 200 lei daca il deleg pe el sa-mi rezolve depunerea actelor, 450 lei taxe de registru, si 40 lei parca pentru certificat finante.
Credeti-ma ca daca i-as avea i-as da imediat, dar nici nu-i castig prea usor ca sa-i dau pe geam.
Va multumesc pentru intelegere! Nu cred ca intereseaza pe cineva problemele mele, dar imi cer scuze daca am depasit cadrul forumului. Incerc sa gasesc o solutie.
Buna sa va fie viata!
Răspuns la discuția Dizolvare srl
Multumesc!, pot sa fiu sanctionat pentru ca nu am depus situatiile financiare? (in cazul in care aleg varianta aceasta).
Răspuns la discuția Dizolvare srl
Va multumesc pentru raspunsuri!, sunt totusi in dilema. Ce pot sa fac mai bine in situatia actuala. Firma a fost suspendata in iunie 2009,si sunt in perioada 3 ani de suspendare.

1. sa nu mai depun bilanturile incepand de acum?
2. sa astept sa se incheie 3 ani si sa nu mai depun declaratiile si bilanturile?
3. este mai indicat sa se dizolve din oficiu firma sau sa fie declansate operatiunile voit.?
Salvati-ma cu un raspuns. ! Multumesc!

Scuzati-mi insistenta, dar de profesie sunt inginer si nu ma pricep de loc la legi. Nu am cunostinte sau relatii sa pot sa ma dumiresc ce sa fac. Banii sunt putini si amarati. Am vrut si eu ca tot romanul sa-mi deschid o afacere si uite ca acum trag tare sa scap de aceasta corvoada.