avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 964 soluții astăzi
Forum Activitate doru.pohrib

Activitate doru.pohrib

Referitor la cele scrise de dvs. nu cred ca trebuie sa ne justificam intrebarea. Cu toate acestea... De trei ani de zile ne "chinuim" sa il aducem pe dl in cauza pe un drum al legalitatii prin metode cat se poate de diplomate. I-am dat legislatia, formularele, ne-am oferit sa il ajutam sa realizeze calculele, sa i facem verificarile in locul dansului sau impreuna cu dansul.
Situatia prezenta este datorata unor tratamente absolut lipsite de legalitate, bun simt si civilizatie.
Cu alte cuvinte prefer sa cred ca afirmatiile dvs. au fost facute pentru marea masa a nemultumitilor nepregatiti si comentatori (ceea ce cu toata lipsa de modestie nu e cazul nostru).
Normal da, insa situatia este putin mai complicata. Dl. presedinte a avut oarecare probleme de sanatate si in cursul unui an nu prea a stat acasa. Insa de cand administratorul a preluat asociatia toate documentele stau la el.

In ceea ce priveste administratorul, el taie si spanzura in sensul ca el semneaza toate listele si pentru presedinte, si pentru cenzori, pentru toata lumea implicata in asociatie. Contractele pentru diverse servicii (reparatii tevi, verificare lift, etc) se fac fara licitatie. Cel putin ultima verificare a liftului a fost strigatoare la cer. Nu exista deviz al lucrarii, iat procesul verbal de verificare este ilegal. Sunt trecute doua asociatii separate pe el, iar pretul final al lucrarii este 0,00 lei. Si totusi administratorul solicita 2240 lei de la proprietari, in conditiile in care nu s-a schimbat nici macar un bec.

Un alt exemplu: pretul oficial al apei reci era inainte de majorarea tva 2,87 lei. In momentul afisarii listei de plata a intretinerii aceasta era vanduta catre proprietari cu pretul de 4,5 lei. Dupa majorarea tva pretul apei reci este in jur de 3,5 lei. Administatorul intocmeste lista de plata si afiseaza un pret de 5,7 lei. Este normal asa ceva?

Stiu ca este obligatoriu ca apometrele sa fie citite pentru regularizare sau pentru constatarea unor nereguli periodic. Am vb cu adminsitratorul si mi-a transmis ca el mai doreste sa locuiasca in bloc si ca se impusca daca face acest lucru si ca refuza sa le citeasca.

Toate acestea sunt facute fara acordul comitetului executiv, al presedintelui (am luat legatura cu acestia si nu stiau nimic despre aceste lucruri, ba mai mult ei nu au semnat nici un document).

Daca ceilalti proprietari il accepta si se complac in situatia asta, eu nu mai suport. De aceea am pus acele intrebari din primul post.

Multumesc.
Buna ziua,

In data de 12 martie 2010 am depus la adminstratie o cerere prin care solicitam sa mi se inmaneze copii de pe documentele justificative ale asociatie (hotarari ale adunarilor generale, statut, act constitutiv, hotarari ale comitetului executiv, procese verbale ale adunarilor generale, etc). Desi initial dl. administrator nici nu a vrut sa primeasca cererea, dupa multe staruinte a semnat cererea (fara a-i da nr de inregistrare). Mentionez aici si faptul ca dl. administrator nu detine acel atestat dat de catre Primarie.

Ulterior am luat legatura cu dl. presedinte al asociatiei (intre timp si-a dat demisia), insa acesta nu stia de nici o cerere.
Tin sa precizez ca nici pana astazi nu am primit un raspuns la cererea mea (cu toate ca au trecut mai bine de 6 luni de la data depunerii acesteia).

Intrebarile mele sunt:
1. Il pot actiona in instanta pe administrator pentru neindeplinirea obligatiilor de servici si pentru rea-vointa (necomunicarea cererii catre presedintele asociatiei si netransmiterea unui raspuns)?
2. Pot obtine o hotarare judecatoreasca prin care sa il oblig pe acesta sa imi inmaneze copii de pe actele mentionate?
3. Acesta mai poate fi administrator al asociatiei de proprietari desi nu detine acel atestat dat de catre Primarie?

Va multumesc.
Buna ziua. Am inceput demersurile pentru infiintarea unui ONG. Am autentificat statut si act constitutiv. Am depus capital social de 600 ron la o anumita banca.
La prezentarea la judecatorie mi s-a comunicat ca atat timp cat membrii fondatori au studii superioare, capitalul social trebuie sa fie de 750 ron.
Am modificat statutul si actul constitutiv. Nu am predat nici un document la judecatorie sau alt organism, cu exceptia bancii. Datorita unei atitudini necorespunzatoare a angajatilor bancii am solicitat retragerea sumei depuse initial, in ideea de a depune la o alta banca.
Raspunsul angajatilor bancii a fost ca trebuie sa facem o declaratie la judecatorie, judecatoria sa emita o hotarare prin care imi exprim dorinta de a renunta la infiintarea asociatiei si de a retrage banii de la banca respectiva.
Am cerut o justificare legala pentru aceasta solicitare. Raspunsul a fost ca este politica firmei, aceasta fiind secreta fata de clientii bancii.
Cum ma sfatuiti sa procedez pentru a-mi recupera banii? A procedat corect banca solicitandu-mi aceasta hotarare judecatoreasca?
Cine este raspunzator de reparatia strazilor unui oras? Cine poate fi tras la raspundere pentru avarierea autoturismului personal, cauzata de "craterele" de pe strazile orasului?
Multumesc.
Răspuns la discuția Calcul apa calda/ rece
Imi pare rau ca subiectul in sine a fost distorsionat. Intrebarile sunt simple si concrete. Ca de pierderi si reparatii, avizari metrologice sunt in cunostinta de cauza.
Ma interesa propriu zis calculul d.p.d.v. legal. Asta era tot. Restul problemelor legate de administrare imi sunt sunt cunoscute, fiind prevazute foarte clar in legile respective.
Multumesc pentru interes.
Sunt locatar al unui bloc din Galati cu 33 de apartamente (contorizate) cu 77 de persoane.
Sunt nelamurit in ceea ce priveste calculul sumelor aferente consumurilor de apa.
Ca sa dau un exemplu concret: la contorul blocului se inregistreaza 200 mc. Locatarii raporteaza 157 mc (fara nici un fel de verificare in ultimii doi ani). In momentul de fata se imparte valoarea totala a facturii la nr. de mc raportati si astfel pretul apei pe mc este altul decat cel oficial. Nu se calculeaza pierderi.
Acest calcul este prevazut intr-o hotarare de Consiliu Local din 2002 cu modificari aduse in 2003, conform afirmatiilor administratorului blocului si a reprezentantilor serviciului din Primaria Galati. In finalul hotararii se prevede faptul ca, in cazul aparitiei unor noi prevederi legislative, aceasta se abroga sau se modifica.
Dupa aparitia legii 230 din 2007 si a normelor metodologice nu a mai fost data nici o hotarare locala.
Intrebari:
1. Este corect modul de calcul?
2. Daca nu, cum este corect?
3. Cui as putea sa ma adresez pentru reclamatii?
Multumesc