avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 368 soluții astăzi
Forum Activitate consulting1234

Activitate consulting1234

E vb despre servicii. Sunt PFA si clientul stie ca nu am nici influenta de care se bucura el si nici nu ma complic sa umblu ani de zile prin tribunale. Ma gandesc serios daca mai raman in Romania. Am jucat onest totdeauna, am fost mai in interesul clientilor decat au fost propriii lor angajati, si totusi trebuie constant sa tai din facturi (dupa ce ne-am inteles intr-un fel cu multa vreme dinainte si dupa ce am fost fortat sa tot scad la pret), iar cu incasarea, cand isi aduc ei aminte, si cat vor ei sa plateasca din factura.
hmmm...nu stiam ca nu mai e valabila colectarea dupa 90 de zile...sa inteleg ca daca o factura nu se plateste niciodata, nici eu nu am obligatia la plata TVA, doar ca acea factura se vede constant in decontul de TVA ca neincasata?
Buna ziua,
Am urmatoarea problema:
1. Am emis o factura in urma cu aproape 50 de zile, pe care clientul nu mai este dispus sa o plateasca.
2. Am raportat-o in D300 si D394 ca prestare de servicii pe trimestrul III.
3. N-am platit inca TVA pentru ca am TVA la incasare si inca n-am ajuns la 90 de zile de la emiterea facturii.

Ce as vrea sa fac: sa anulez factura in cauza, pentru ca nu doar ca nu am incredere ca o sa imi fie platita factura, dar am dubii ca se va plati vreodata, si nu vreau sa dau faliment platind statului TVA pentru o factura pe care nu o voi mai incasa vreodata.

Unde am nevoie de ajutor:
1. Nu stiu cum sa procedez cu anularea facturii. Imi e clar ca clientul tb sa fie instiintat de anularea ei, dar nu stiu cum sa fac asta, cum e legal?

2. Cum raportez aceasta anulare a facturii in D300 si D394? Fac declaratii rectificative? Daca da, cand le depun? La trimestru? Sau pana pe 25 ale lunii urmatoare celei cand operez anularea facturii?

Multumesc mult.
ioanbutariu a scris:


Atentie ca: ART. 156^1 Perioada fiscală (6^1) se refera la achiziţie intracomunitară de bunuri taxabilă în România, deci nu la servicii. Deci trecerea la TVA lunar intervine doar daca exista o achizitie intracomunitară de bunuri taxabilă în România

(6^1) Prin excepţie de la prevederile alin. (2)—(6), pentru persoana impozabilă care utilizează trimestrul calendaristic ca perioadă fiscală şi care efectuează o achiziţie intracomunitară de bunuri taxabilă în România, perioada fiscală devine luna calendaristică începând cu:

a) prima lună a unui trimestru calendaristic, dacă exigibilitatea taxei aferente achiziţiei intracomunitare de bunuri intervine în această primă lună a respectivului trimestru;

b) a treia lună a trimestrului calendaristic, dacă exigibilitatea taxei aferente achiziţiei intracomunitare de bunuri intervine în a doua lună a respectivului trimestru. Primele două luni ale trimestrului respectiv vor constitui o perioadă fiscală distinctă, pentru care persoana impozabilă va avea obligaţia depunerii unui decont de taxă conform art. 156^2 alin. (1);

c) prima lună a trimestrului calendaristic următor, dacă exigibilitatea taxei aferente achiziţiei intracomunitare de bunuri intervine în a treia lună a unui trimestru calendaristic.



bun, pot sa pricep lucrul asta, dar in cazul livrarilor intracomunitare de servicii, regula care este? raman la perioada fiscala trimestriala?
Buna ziua tuturor,
Am o mare nelamurire, cu niste implicatii practice.

ce inseamna in "altele decat cele scutite de TVA in statul membru in care acestea sunt impozabile" (din art.158^2, c) din Codul Fiscal)?

de pilda eu am un client din UK caruia ii livrez servicii de inginerie si consultanta, si el le factureaza apoi unui alt client din Romania, factura o face fara TVA, fiind servicii la care locul prestarii este domiciliul fiscal al clientului. Cf legislatiei din UK (care se bazeaza tot pe regulile europene in domeniul TVA), prestarea de servicii a firmei din UK catre cea din Romania este scutita de TVA in UK. Cand am intrebat la fiscul din Romania cum vad ei expresia "altele decat cele...", mi s-a spus ca "nu stim cea vrut sa excluda legiuitorul prin aceasta adaugire, dar noi va consideram ca in cazul Dvs va trebui sa aduceti dovada scrisa de la autoritatile fiscale din UK ca operatiunea in cauza este scutita de TVA." Aberant, pentru ca este clar ca in toata Europa se aplica aceleasi reguli privind taxarea TVA, iar in factura mea fac clar faptul ca serviciile sunt prestate in legatura cu un client care opereaza in Romania...Culmea este ca pentru un pumn de euro, sunt nevoit sa ma inscriu in ROI si sa imi complic viata cu declaratii de TVA lunare, si nici nu mai pot parasi ROI decat dupa un an si jumatate....Daca a mai avut cineva o situatie similara, mi-ar fi de mare folos...
Dan_Preda a scris:


Operaţiunile intracomunitare pentru care este obligatorie înscrierea în ROI sunt:
- prestări de servicii intracomunitare efectuate de persoane impozabile stabilite în România în beneficiul unor persoane impozabile stabilite în Comunitate, altele decât cele scutite de TVA în statul membru în care acestea sunt impozabile;



ce inseamna "altele decat cele scutite de TVA in statul membru in care acestea sunt impozabile"?

de pilda eu am un client din UK caruia ii livrez servicii de inginerie si consultanta, si el le factureaza apoi unui alt client din Romania, factura o face fara TVA, fiind servicii la care locul prestarii este domiciliul fiscal al clientului. Cf legislatiei din UK (care se bazeaza tot pe regulile europene in domeniul TVA), prestarea de servicii a firmei din UK catre cea din Romania este scutita de TVA in UK. Cand am intrebat la fiscul din Romania cum vad ei expresia "altele decat cele...", mi s-a spus ca "nu stim cea vrut sa excluda legiuitorul prin aceasta adaugire, dar noi va consideram ca in cazul Dvs va trebui sa aduceti dovada scrisa de la autoritatile fiscale din UK ca operatiunea in cauza este scutita de TVA." Aberant, pentru ca este clar ca in toata Europa se aplica aceleasi reguli privind taxarea TVA, iar in factura mea fac clar faptul ca serviciile sunt prestate in legatura cu un client care opereaza in Romania...Culmea este ca pentru un pumn de euro, sunt nevoit sa ma inscriu in ROI si sa imi complic viata cu declaratii de TVA lunare, si nici nu mai pot parasi ROI decat dupa un an si jumatate....Daca a mai avut cineva o situatie similara, mi-ar fi de mare folos...
Buna ziua - ma interesa si pe mine topicul acesta. In cazul de la pct c), ce declaratii ar tb depuse? La mine, exigibilitatea taxei aferente unei prestari de servicii intracomunitare va interveni in luna Iunie 2014. Inteleg ca incepand cu luna Iulie 2014 voi trece la raportarea si plata lunara a TVA, corect?
Ce declaratii vor trebui depuse:
a) D092 banuiesc, pana pe 5 Iulie, corect?
b) D300 pentru trimestrul incheiat, pana le 25 Iulie 2014.
c) D300 pentru luna iulie, pana pe 25 August 2014.
E corect cum am gandit eu aici? Mai trebuie si alte declaratii (392A???)
Multam foarte mult!

Oh, si o alta intrebare - schimbarea perioadei fiscale intervine nu din momentul inscrierii in Registrul operatorilor intracomunitari, ci din momentul efectuarii primei achizitii sau prestari intracomunitare exigibila, corect?
Buna tuturor,

Fac cinste cui imi poate raspunde la intrebarea urmatoare: in baza carei prevederi legislative se poate recupera contributie la pensie pentru un cetatean roman care isi retrage cetatenia?

Ideea mi-a venit pur si simplu dupa ce am constatat ca in tara unde emigrez exista aceasta posibilitate ca sa iti poti recupera contributia la pensie pentru anii de contributie in cazul in care pleci din acea tara si iti retragi si cetatenia.

Ar fi ideal daca ar exista si un precedent, ceva. Sau daca raspunsul ar fi nu, de ce nu si unde scrie ca nu se poate.

Intrebare colaterala - daca cineva nu mai este cetatean roman dupa nu stiu cati ani, mai are acea persoana dreptul la pensie in Romania, in conditiile in care nu mai este cetatean roman?

Va rog nu va dati cu parerea daca nu stiti. Opinii am gasit multe si foarte variate. Ceva concret insa deocamdata nu.

Multumesc anticipat!
iirina_19 a scris:

Da, a spus ca acea declaratie de asigurare(conform legii 19/2000) am facut-o ca am dorit eu sa fiu asigurata la batranete si tot eu am stabilit suma, in schimb noua declaratie(la venit net lunar) este obligatorie.


aceeasi abordare o au si cei de la Casa de Pensii Ilfov - am intrebat si eu si mi-au spus ca raman cu 31,3% de pe declaratia existenta, si voi plati in plus 10,5% din venitul lunar ori de cate ori am venituri. se pare ca sunt consecventi astia...
Popu a scris:

consulting1234 la ce mai conteaza caracterul repetitiv?

Citat din norme:
(2) Persoanele care realizeaza venituri de natura profesionala precum si venituri
de natura salariala datoreaza contributii individuale, de asigurări sociale, de asigurări pentru şomaj si de asigurări sociale de sănătate, asupra veniturilor de natura profesionala in situatia in care veniturile de natura profesionala sunt sau nu realizate lunar.
Parca doar drepturile de autor pot fi scutite de plata contributiilor daca sunt angajati si veniturile din activitati independente nu au caracter repetitiv.


Conteaza pentru ca este vorba de baza de calcul. Pentru veniturile repetitive, platesti avand baza in limita a 5 salarii brute, IN FIECARE LUNA, in timp ce pentru veniturile ne-repetitive, platesti avand baza in limita a 5 salarii brute PE AN. Una e sa incasezi din 3 in 3 luni cate sa zicem 30000 RON, din care sa platesti 1680 RON contributii in fiecare luna in care ai avut incasari, alta e sa platesti 1680 RON pentru tot anul.