silviamar
Utilizator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
Pai atunci chiar nu mai înțeleg ce trebuie sa depun. In 2018 am închis, am depus DU după ce am închis și am bifat acolo radiere și tot ce trebuia și de la Finante din judetul meu mi s-a comunicat că asta este tot în legătură cu pfa-ul, că nu mai trebuie să declar nimic...
Deci practic mai declar încă o dată că este închis? Mi se pare cam ciudat. Nu neg că așa e că multe sunt ciudate.
am urmatoarea situatie. Incepand cu august 2018, din motive personale nu mai sunt angajata, iar in 2018 am inchis si PFA-ul pe care il aveam din 2009. Dupa 2019, am mai avut cateva contracte de drepturi de autor cu retinere la sursa (sume mici). Nu am alte surse de venit, nu voi avea alte surse de venit pe 2019. Nu doresc sa fiu asigurata in sistemul de sanatate. Voi pleca din tara cand voi gasi un loc de munca, dar pana atunci am domiciliul in Romania. Îmi poate spune si mie cineva, concret, in situatia mea:
- ce obligatii am, cand vine vorba de declaratia unica? O depun sau nu? O depun cu zero?
- ce obligatii am la CASS? Nu vreau sa fiu asigurata, dar nu ma incadrez la art 154 alin 1 - pur si simplu nu mai lucrez, nu am venituri pe 2019 in afara de acele contracte cu retinere la sursa care sunt foarte sporadice si pe care nu le pot anticipa corect.
am urmatoarea situatie. Incepand cu august 2018, din motive personale nu mai sunt angajata, iar in 2018 am inchis si PFA-ul pe care il aveam din 2009. Dupa 2019, am mai avut cateva contracte de drepturi de autor cu retinere la sursa (sume mici). Nu am alte surse de venit, nu voi avea alte surse de venit pe 2019. Nu doresc sa fiu asigurata in sistemul de sanatate. Voi pleca din tara cand voi gasi un loc de munca, dar pana atunci am domiciliul in Romania. Îmi poate spune si mie cineva, concret, in situatia mea:
- ce obligatii am, cand vine vorba de declaratia unica? O depun sau nu? O depun cu zero?
- ce obligatii am la CASS? Nu vreau sa fiu asigurata, dar nu ma incadrez la art 154 alin 1 - pur si simplu nu mai lucrez, nu am venituri pe 2019 in afara de acele contracte cu retinere la sursa care sunt foarte sporadice si pe care nu le pot anticipa corect.
Bună ziua. Dețin un PFA în domeniul consultanței în Relații Publice și am încheiat un contract cu o anume companie prin care am prestat serviciile mele timp de mai mult de un an. Recent însă clientul acesta nu a mai plătit facturile emise de mine (s-au strâns 3 facturi) și mă lovesc de o atitudine ce lasă de dorit și de amânări peste amânări (verbale și nerealiste). Aș vrea să urmez acum calea legală pentru a intra în posesia acestor sume ce mi se cuvin, dar nu știu exact ce trebuie făcut pe mai departe, dat fiind că nu am mai avut parte de această problemă. Mă puteți ajuta? Care ar fi primul pas? Mulțumesc.
Buna ziua. Sunt PFA de doi ani. In tot acest timp, am emis si incasat facturi in lei, in contul meu de persoana fizica.
Acum am inceput colaborarea cu o firma din SUA, care imi cere sa am cont bancar in dolari, pentru a putea efectua plata facturilor mele.
Voiam sa stiu daca pot lucra cu doua conturi: unul in lei si unul in dolari, adica daca este vreo problema ca voi avea doua conturi care or sa apara pe facturile mele (am doi clienti in tara si acest unul in SUA, acum).
In acelasi timp, nu mi-e deloc clar cum se completeaza o factura in dolari: scriu suma in lei, cu specificatia cursului din ziua respectiva, sau scriu suma in dolari?
Daca m-ati putea ajuta, ar fi excelent. Multumesc anticipat.
Eu sunt PFA neplatitor de TVA, in sistem real. Trebuie sa facturez o firma din SUA. Pot face asta? Daca da, ce trebuie sa trec pe factura? Exista conditii speciale? Mentionez ca nu voi depasi plafonul pt a deveni platitor de TVA
Buna ziua,
Sunt PFA din mai anul trecut.
Azi am intrebat la administratia financiara daca pot depune declaratiile 200 si 220 si mi s-a raspuns ca trebuie sa vin cu RIJP si pe baza lui sa completez acolo, cu ei, declaratia 200, iar abia apoi sa completez 220. Cum e prima data cand aud de asa ceva, voiam sa va intreb daca asa se procedeaza.
Acum o saptamana am dat telefon si mi s-a spus ca le pot trimite pe amandoua prin posta romana, ca scrisoare recomandata. Dar cum azi eram in oras, ma gandeam sa le si depun, dar nu s-a putut. Evident ca 200 il completez pe baza a ceea ce am scris in RIJP, dar voiam sa stiu daca e obligatoriu sa ma prezint cu el la finante, mai ales ca acum plec din oras pana dupa 15 mai si ramane in picioare, pentru mine, doar depunderea la posta a declaratiilor