avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 821 soluții astăzi
Forum Activitate nelubt

Activitate nelubt

Daca trebuie sa desfasor zilnic aceleasi activitati - activitati profesionale (sunt asistent in brokeraj), ingrijire mama 89 ani, cumparaturi etc, trebuie sa scriu zilnic cate o declaratie sau este valabila declaratia de la inceputul perioadei starii de urgenta? Cum trebuie completata declaratia pentru a nu avea probleme cu organele de ordine?
Răspuns la discuția Raspundere firma de curatatorie
Va multumesc pentru raspuns.

Am totusi o neclaritate. Faptul ca mi-a fost distrus pantalonul de la costum, prejudiciul produs este numai pantalonul sau costumul in ansamblu, avand in vedere ca nu gasesc un pantalon identic ca material?
Am apelat la serviciile unei firme de curatatorie, in sensul ca am dat la curatat si calcat pantalonii de la un costum. In procesul de calcare acestea au fost arsi. Reprezentantul firmei sustine ca ma poate despagubi, valoarea despagubirii fiind de zece ori valoarea serviciului, adica 9x10=90 ron, conform mentiunilor de pe bonul de comanda pe care l-am semnat la predarea pantalonilor. Le-am explicat ca pantalonii sunt de la un costum, dar nu gasesc intelegere. Am sesizat Protectia Consumatorilor dar inca nu am primit un raspuns oficial. In schimb, am primit de la firma de curatatorie o adresa prin care mi se comunica ca in termen de 7 zile sa ma prezint pentru a primi despagubirea conform tarifelor practicate..." altfel intelegerea va fi una tacita si acceptata de dvs". Intrucat nu pot gasi o pereche de pantaloni identici, va rog sa-mi spuneti daca am dreptul de a solicita c/v unui costum (am propus 70% din pretul de nou si sa le predau sacoul de la costumul descompletat) si care este temeiul legal
Buna ziua,
Sunt administrator la o firma de asistenta in brokeraj - cod CAEN 6622 - Activitati ale agentilor si broker-ilor de asigurari. Firma are 4 angajati part-time care detin si CIM full-time la alte institutii. La firmele cu CIM full-time au efectuat controlul la medicina muncii.
In aceasta situatie, firma cu angajatii part-time trebuie sa mai efectueze un contol sau se poate folosi documentele de la firmele full-time, avand in vedere specificul celor doua job-uri - activitati de birou
Am cumparat un autoturism. Urmeaza sa-l inmatriculez, fie pe persoana fizica, fie pe persoana juridica - aaa - asistent in brokeraj srl (IMM - impozit pe venit 3 %, nu sunt platitor de TVA).
Ce cheltuieli aferente autoturismului pot fi decontate pe firma si in ce cuantum?
Răspuns la discuția REZILIERE CONTRACT DE MANDAT
Imi cer scuze ca nu pot da inca informatii concrete. Pot face insa niste precizari care nu vor implica cu nimic pe nimeni.
Am statut de angajat cu carte de munca - inspector asigurari.
Am avut sararii bune si drepturi prin CCM dar le-am pierdut. Acum suntem angajati cu carte de munca - cu salar minim pe economie 550 ron. In pararel, fiecare inspector a trebuit sa-si faca un srl - cu obiect unic de activitate - intermediere in asigurari, srl care a incheiat cu asiguratorul un contract de mandat. Pe acest contract de mandat se platesc comisione la politele emise.
Drept sa va spun nici eu nu mai stiu exact ce statut legal am in relatia cu asiguratorul:
- sunt angajat cu carte de munca,
- sunt asociat unic al unei PJ care are contract de colaborare cu asiguratorul.
Primele aferente politelor de locuinte nevindute si practic neincasate trebuie achitate de catre srl - agent de asigurare si care trebuie sa semneze:
- un act aditional prin care comisionul aferent RCA + locuinte se poate incadra intre 0,65 - 1,1 functie de raportul dintre total polite RCA si total polite locuinte viondute
- un act aditional prin care se angajează sa achite primele de asigurare aferente politelor de locuinte neincasate, daca pina la 31.08.2010 nu subscrie un volum de prime egal cu planul initial + valoarea primelor de la politele de locuinte nevindute.
Cine nu semneaza trebuie sa-si dea demisia si i se va rezilia contractul de mandat cu srl-ul
Gustul este foarte amar.
Răspuns la discuția REZILIERE CONTRACT DE MANDAT
Nu am intreprins inca nimic, intrucit pina la acest moment conducerea nu a emis o snactiune scrisa.
Avem un termen limita pina la care trebuie sa semnam acele acte aditionale, in caz contrar se vor rezilia unilateral contractele de mandat si mai nou ni se cere si prezentarea demisiei
Colaborez cu un asigurator in baza unui contract de mandat PJ. Asiguratorul a impus vinzarea conditionata a politelor RCA cu o asigurare de locuinta - "la pachet" - polita de locuinta se genera automat la emiterea politei RCA.
Initial a stabilit un plan de min 25% polite de locuinte vindute la pachet, iar pentru cei care indeplineau/depaseau baremul se acorda un bonus suplimentar.
Aplicatia de emitere electronica a politelor permitea ca sa anulezi politele de locuinta emise pe care clientii nu le acceptau din diferite motive: nu detineau locuinta, aveau o polita in derulare, nu aveau posibilitatea materiale, sau in ultima instanta nu acceptau sa li se conditioneze cumpararea politei RCA.
Mentionez ca pentru politele anulate nu s-au emis chitante si nu s-au incasat prime de asigurare, deci politele nu erau valabile.
Vazind ca nu prea are succes in vinzarea politelor de locuinte, conducerea asiguratorului a dat o decizie prin care toate politele de locuinte au fost scoase din borderourile de anulare, repuse in aplicatie ca polite restante - cu prime neincasate, si ca sa fie ca cireasa de pe tort, la toate aceste polite primele de asigurare trebuie suportate de inspectorii de asigurare care detin contracte de mandat cu asiguratorul.
Decizia acreat un val mare de nemultumiri, proteste...drept urmare tot conducerea asiguratorului a decis, ca o facilitate acordata angajatilor, ca valoarea primelor de asigurare aferenta politelor de locuinta anulate sa fie constituita ca un plan suplimentar si daca pina la data de 31.08.2010 angajatul nu realizeaza planul initial si cel suplimentar, va suporta diferenta nerealizata din comisioanele pe care asiguratorul va trebui sa le plateasca pentru toate tipurile de asigurari incheiate. Ca sa fie sigur de acest lucru, a impus angajatilor semnarea unui act aditional la contractul de mandat prin care acesta se angajeaza sa plateasca diferenta din comisioanele cuvenite.
CINE NU SEMNEAZA ESTE IMPOTRIVA POLITICII FIRMEI, MOTIV PENTRU CARE I SE VA REZILIA CONTRACTUL DE MANDAT.
Lucrez in acest sistem de aproape 5 ani, timp in care am reusit sa-mi fac un portofoliu de aprox 7-8 mld, din care aproape 50% sunt contracte cu plata in rate.
Daca nu semnez acel act aditional risc sa mi se rezilieye contractul de mandat, daca semnez mai mult ca sigur nu voi realiza pina la 31.08.2010 planul initial plus cel suplimentar si va trebui sa platesc diferenta (15-30000ron).
Am rate la banca, copii la facultate, parinti in virsta.
Intrebarea mea este:
- daca nu semnez actul aditional si imi este reziliat contractul de mandat, pot solicita asiguratorului plata comisioanelor la politele incheiate de mine cu plata in rate pina la terminarea acestora?
Răspuns la discuția VÂNZARE CONDITIONATA
Mentiuni:
- prima incasata nu cuprindea tot pachetul,
- prima era taxata/incasata separat (RCA si Locuinta) cu chitante separate,
- politele anulate s-au predat impreuna cu borferourile de anulare la contabilitate,
- se eplica clientului in ce consta oferta si acesta lua decizia de a accepa sau nu polita de locuinta,
- daca polita era acceptata, clientul semna polita si achita prima; daca clientul refuza polita, primea numai polita RCA si achita nulai prima aferenta,
- pe borderoul de anulare, la rubrica explicatii, se facea mentiunea ca, clientul a refuzat polita.
Sunt angajat al unei societati de asigurare reasigurare. Din luna decembrie 2009 s-a trecut la emiterea electronica a politelor de asigurare RCA. Prin decizia conducerii firmei, aceste polite trebuiau sa fie vândute la pachet cu o polita de asigurare de locuinta, polite care sunt generate automat la emiterea politei RCA.
Daca clientul nu dorea polita de asigurare a locuintei, aceasta se anula si era inclusa in borderoul de anulare care era predat la contabilitate.
In luna mai ac, conducerea a decis ca toate politele de asigurare de locuinte emise si anulate, in perioada dec. 2009 - mai 2010, sa fie reactivate si contravaloarea primelor de asigurare neincasate sa fie recuperata de la clienti sau in caz contrar sa fie achitata de angajat - sumele nu sunt neglijabile.
Exista prevederi legale care sa ne apere in aceasta situatie?