avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 431 soluții astăzi
Forum Activitate daneza_daniela

Activitate daneza_daniela

Răspuns la discuția Atestat administrator
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util


daneza_daniela a scris:

Cum poți pune in aplicare o lg. fără norme de aplicare? Din GL. Multumesc.

Adam Grecu a scris:

Luati legatura cu inspectorii de la biroul/serviciul as. prop. de pe langa primarie.
Oricum, suntem la cateva luni de la functionarea sub L 196/2018, iar inspectorii inca nu stiu prea bine nici ei procedura.
Daca Legea zice ca;
art 64 (10)Atestatul este valabil 4 ani de la data emiterii si poate fi reinnoit in aceleasi conditii in care a fost emis., atunci onor primaria tre' sa organizeze una sau mai multe sesiuni de eliberare a noilor atestate.
Probabil ca se lucreaza la tematica (cred ca se va sustine ceva examen...), daca tot a aparut legislatie noua! Toti suntem in aceeasi situatie, deci nu va faceti prea multe griji.
Succes!

Nu știu? Atunci de ce mi se adresează agresiv ,, d na ... nu Cunoaște-ți lg. și de aceea trebuie sa va prezentați la cursuri.” Eu nu știu lg. pt ca lucrez de 16 ani ca adm. și cer in avans la vânzare ap. ( 11 ian. 2021, machio man: vreau adev. de vânzare. Eu, da, aveți de achitat suma restanta la nov. 2020+ dec. , ian. și feb. 2021 pt ca notarul îți da dreptul de ședere 30 zile de la vânzare. Machio man: nu ti ai luat o pana acum? Eu, nu, trebuia? tel. primărie. Inspector primărie: nu cunosc lg. I am spus f clar, dacă vrea sa semneze dansa adev. cu mare plăcere, eu am o reținere. Următorul prop. intra in ap. la 1/2 feb. și-mi spune ca nu i problema lui toate aceste luni. De ce sa ma ia pe mine in bat? Vino tu inspectorul lui peste prăjit, semnează și asuma ți. ) Dacă eram singura in biroul Asoc. poate chiar mi o luam. Despre ce vorbim? A...! madam de la primărie a fost deranjata de la Solitaire și și a amintit ca sunt niște cursuri de calificare pe care considera dansa ca treb. sa le urmeze adm. care acum tre’ sa fie de condominiu și nu de imobile, pe bani frumușei as zice. 500 adm. In oras* 500 lei/ fiecare= 250000 lei. Pai nu? Dar madam de la primărie nu știa sau nu a spus ca exista o OUG care modifica ART din lg și cele 12 luni din sept. 2018 încep din ian. 2021. Ne or fi crezând pe toți tampiti? Ea freacă motanul la caldurica, pe bani frumoși și uita ca i plătită din banii noștri. Cel puțin asta i senzația mea.

Răspuns la discuția penalitati


papit a scris:

buna seara,
am un apartament de 2 camere care este nelocuit.
detin un fond de rulment de 280 ron.
nu am platit intretinerea si am de dat 287 ron cu penalitati de 14 ron.
este corect ca penalitatea sa fie de 200% ( am intrebat si mi s-a argumentat faptul ca nu am platit timp de 5 luni de zile si in adunarea generala s-a votat faptul ca daca nu platesti timp de 3 luni esti penalizat )
ii rog sa-mi micsoreze cota la fondul de rulment dar mi s-a spus ca nu se poate acest lucru
va rog daca ma puteti ajuta si cu niste articole din lege sa-i arat presedintelul si administratorului .
multumesc

In momentul in care ai f rulm. Asoc la scadenta ultimei fact. din luna neachitată se ,, servește” din fond. Când plătiți va reintregeste fondul dar nu se calc penalități pt ca banii dvs. produc dobânzi dacă sunt in banca. Cei drept, ~0 lei, dar .... Plângere Primărie Compartiment Asoc. prin e-mail, primiți răspuns legal și oficial.


bomboana a scris:

Din ianuarie 2013, administratorul blocului mentine fondul meu de rulment la 900 lei.Deoarece atunci am avut intretinerea cea mai mare. Conform Legii 230/2007, administratorul trebuia sa refaca f.de rulment in fiecare an dupa intretinerea cea mai mare. Atunci am platit doar 472 lei la fond. Acum, dupa 5 ani ma obliga sa platesc si cei 422 lei ramasi, chiar daca intretinerea cea mai mare in 2017 a fost de 475 lei.Cum se poate rezolva acest caz, mai ales ca doreste doar ea (fara comitet) sa puna penalizare?

Când ai f de rulm. e mai complicat deoarece, părerea mea, când vine scadentă pe fact. ei din fond și achiți. Când respectivul îți achita, întregești f. de rulm. , dar nu i calculezi penalități pt. ca de aia ai strâns acel fond.


flory_mr a scris:

]Anita2 a scris:


(......)
Adunarea generala nu s-a mai tinut din cauza pandemiei. Totusi decizii se iau si salariile lor cresc.
E normal?

Conform Legii nr. 196/2018, art. 47, 48, 49 și 53, FĂRĂ ACORDUL ADUNĂRII GENERALE NU SE POATE IMPUNE PE LISTELE LUNARE DE PLATĂ NICIO CHELTUIALĂ COMUNĂ ÎN AFARĂ DE FACTURILE PENTRU UTILITĂȚI PUBLICE.
La fel, și angajările sunt ilegale FĂRĂ ACORDUL ADUNĂRII GENERALE ANUALE.
Fondul ANUAL de Salarii și de Indemnizații trebuie aprobat în urma unui Buget ANUAL, și doar în urma unei hotărâri ale Adunării Generale, încălcându-se grav articolul 53 literele d, g, h și k (nici angajările sau demiterile de personal nu se pot face FĂRĂ APROBAREA PRIN VOT A ADUNĂRII GENERALE).
Comitetul Executiv și președintele încalcă legislația dacă impun ei cheltuieli comune și angajări de personal fără acordul Adunării Generale.
Cum procedăm cu articolul 46 alineatele 7, 8 și 9, care spun că la angajarea administratorului și a cenzorilor, e nevoie imperativă de Cazierul Judiciar al acestora, care trebuie prezentat în mod obligatoriu în cadrul unei Adunări Generale legal convocate ?
Conform art. 46 alin. 9, se declară nulitatea absolută a contractelor acestora DACĂ NU AU FOST ALEȘI ÎN URMA UNEI ADUNĂRI GENERALE ȘI DACĂ NU AU PREZENTAT CAZIERUL ÎN ACEA ADUNARE GENERALĂ SAU ULTERIOR ADUNĂRII GENERALE, COMITETULUI EXECUTIV.

Din cauza pandemiei nu s au ținut ad. gen. Com. Exec. ales la ultima ad. gen. este investit pe 4 ani sa facă angajări, lucrări ... In funcție de mărimea Asoc ori face sau nu ad. gen. La noi a ieșit la pensie adm. anul trecut. Ce faci? F rep. se strânge in rate pt. lucrări de anvergura. Hidroiz. , schimbat tâmplărie sau zugrăvit / casa scării. Se pune total suma de plata cf. oferte din care se scade lunar suma plătită. Când ai 1/2 din suma dacă mai e valabilă oferta te apuci de lucrare, cu tabel semnat 50% + 1. Cei ce nu plătesc, după efectuare lucrare, li se bagă in intr. și se penalizează ca atare, 0,02% pe zi max. sau cât a HOT. ad. gen. Primăria, cf. lg. spune ca nu i bine, dar aceasta nu face reguli in Asoc. de PROPRIETARI tocmai ca suntem prop. și ne gospodărim după dorința cu voința a, repet, 50%+ 1 din prop.
Răspuns la discuția Administrator imobil
3 din 4 utilizatori consideră
acest răspuns util


vali m a scris:

Daneza_daniela....sa ne spuneti daca v-au dat atestatul nou fara acele cursuri.

Codul penal s a schimbat in NCP și magistrații și avocații nu au fost obligați sa mai dea un examen pt a-și menține locul de munca. Dacă vrei, tu primărie, sau legiuitor sa fiu atestat la fiecare 4 ani, ma examinezi in urma depunerii cererii și a dosarului cu actele necesare. Dacă știu lg. îmi dai atestatul, dacă nu, nu. Eu cred ca e o interpretare greșita a acelui ART. Cu intenție sau nu. Legiuitorul e normal sa ceara ca cel ce ocupa funcția sa aibă diploma pe acea meserie, dar nu spune clar ca dacă se schimba o lg. trebuie sa te recalifici In afara de asta lg. 196/2018 este in mare parte copy-paste a lg. 230/2007. Școlile de reconversie profesională fac ceva bani din asta și cotizează la PSD? pt ca ei erau majoritari când au votat o Lg. 230 e mai proasta decât HG 400 care a stat la baza acestei lg. , iar 196 e și mai proasta. Eu am calificare din 2004 pe HG 400 si va spun sincer, era atât de simpla si clară si la obiect și a fost valabilă pe 230. Ca sa nu mai spun ca normele de aplicare 1588 contraziceau lg. Cine chiar le a citit știe despre ce vorbesc. De ce ar trebui sa ma recalific pe 196? Doar pt ca acum l au denumit adm. de condominiu? Care e definiția condominiului care e specificat și in 230? Care sunt normele de aplicare a lg. 196? De ce 230 a avut nevoie de norme de aplicare și 196 nu? Eu cred ca aceasta interpretare e o găselnița pt miliarde de lei, care merg in buzunarul cui trebuie. Cred ca vreau sa aflu ce spune justiția dacă se poate ca o lg. mai noua saanuleze o diploma luată tot pe lg. statului roman prin reconversie profesională.
Răspuns la discuția CALIFICARE
o persoana a cerut o adev.de vanzare in 11 ian.2021. Data la care aveam calculata luna noi.2020. Am cerut in avans, o suma estimata pentru urmatoarele 3 luni,deoarece eram la 1/2 lunii ian.si notarul mai da drept de sedere 30 zile dupa vanzare. Individul, agent imobiliar, care a luat ap. prin executare, l-a aranjat putin si l a scos la vanzare, Acum disperat ca vrea sa vanda m-a amenintat in biroul asoc. ca ,,nu mi-am luat-o pana acum?", dar nu eram singura, ca altfel poate chiar mi o ,,luam". In schimb a sunat la primarie. si mi a dat tel.dansului sa vorbesc cu angajatul primariei cu acuzatia ca nu vreau sa i eliberez adeverinta de vanzare la comanda dansului. Angajatul primariei m-a acuzat ca nu cunosc legea si mi a spus cu nonsalanta ca trebuie sa ma prezint la cursuri de recalificare in domeniul adm.condominii , eu fiind adm. doar de ,,imobile". Sunt adm.imobile din 2004 prin recalificare profesionala la acea data recunoscuta de MM si ME, am atestat de la primarie din 2005 si vechime in domeniu din feb.2005. Pe bune? orice cladire cu mai multi prop.este un condominiu cf.lg.230/2007. Care i diferenta intre un adm.imobile si un adm.de condominii? o recalificare poate fi anulata in statul de drept, sau angajatii primariei sunt incompetenti ?
Răspuns la discuția CALIFICARE
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util


condrea narcisa a scris:

As dori sa prezint o situatie putin mai deosebita. Conform Legii 196/2018 toate persoanele fizice care doresc sa practice meseria de administrator condominiu au obligatia de a obtine un certificat de calificare. Pana aici lucrurile sunt clare. Avem 2 situatii>
1. In tara, de-a lungul anilor foarte multe persoane au obtinut atestatul in baza unui curs de formare. Este clar ca acum trebuie sa obtina certificatul de calificare. Dar sunt si situatii in care multe persoane au obtinut atestatul in baza unui curs de calificare de 720 de ore pentru administrator imobil, ca urmare au o calificare obtinuta. Avand in vedere ca Standardul ocupational a fost modificat doare pe denumire nu si pe nivel de calificare, intrebarea mea este Ce lege i-ar putea obliga sa faca din nou calificarea????
2. Ce norme legale din Romania poate obliga o persoana care pentru standardul ocup[ational de nivel III studii medii fara bacalaureat, detine toate competentele(absolut toate, ex. pe constructii, contabilitate, juridic, managerial, cladiri) (conform planului de invatamant ) la nivel de specialist sa urmeze acest curs de calificare la care se poate inscrie numai cu diploma de 10 clase???
Da, sunt de acord cu faptul ca intreaga mea pregatire nu-mi va folosi la nimic daca maine vreau sa ma angajez coafor, sau bucatar. categoric imi trebuie un curs de calificare.

Pt.adm. imobile îți trebuia diploma de bac. Pt.adm. condominiu îți trebuie diploma de 10 clase? In lg. 230 condominiu era definit ca o clădire cu mai mulți proprietari. Acest condominiu avea nevoie de un administrator și o asociație de prop., nu locatari. Acum același bloc are nevoie de Asoc. de prop. și un adm. de condominiu și care trebuie sa dea 500 lei pe un curs de 1 luna și jumătate - doua fizic sau online? Asta după ce adm. de imobile a făcut curs de recalificare recunoscut de MM și ME pe mai mult timp cu diploma in dotare. Dacă intr un oras sunt vreo 500 de adm. aceasta găselnița ajunge la 250000 lei. A cui o fi firma sau firmele acreditate de primărie sa recalifice calificatii deja recalificati care au și o vechime considerabila in domeniu? Ce interese sunt?


ynocentta a scris:

Dv ati obtinut atestatul profesional in temeiul disp L nr 230/2007 care intre timp a fost abrogata
Legiuitorul in cuprinsul disp L nr 196/2018 a impus noi conditii pentru exercitarea responsabilitatii de administrator de condominii,respectiv obtinerea de atestat profesional cu valabilitate de 4 ani

Și Coddul penal s a schimbat. Magistrații și avocații au dat din nou examen pentru barou?
Răspuns la discuția Administrator imobil


caradis a scris:

Buna ziua. Asa cum am promis am revenit . Daca ai cursuri dupa legea 196 nu mai trebuie sa sustii examenul pentru atestat. Daca nu ai il sustii. 2 Primarii asa mi-au raspuns ..celelalte nici nu s-au deranjat ...inca sunt in stare de urgenta . Multumesc oricum pentru raspunsuri.

Am recalificare prin MM și ME din 2004, și atestat din 2005. Profesez ca adm. din feb. 2005. Sa ma înscriu pt. un nou atestat sunt de acord, dar sa ma oblige sa ma recalific pe 500 lei, nu. Din GL. Multumesc.
Răspuns la discuția Atestat administrator
Cum poți pune in aplicare o lg. fără norme de aplicare? Din GL. Multumesc.

Adam Grecu a scris:

Luati legatura cu inspectorii de la biroul/serviciul as. prop. de pe langa primarie.
Oricum, suntem la cateva luni de la functionarea sub L 196/2018, iar inspectorii inca nu stiu prea bine nici ei procedura.
Daca Legea zice ca;
art 64 (10)Atestatul este valabil 4 ani de la data emiterii si poate fi reinnoit in aceleasi conditii in care a fost emis., atunci onor primaria tre' sa organizeze una sau mai multe sesiuni de eliberare a noilor atestate.
Probabil ca se lucreaza la tematica (cred ca se va sustine ceva examen...), daca tot a aparut legislatie noua! Toti suntem in aceeasi situatie, deci nu va faceti prea multe griji.
Succes!