Cum poți pune in aplicare o lg. fără norme de aplicare? Din GL. Multumesc.
Adam Grecu a scris:
Luati legatura cu inspectorii de la biroul/serviciul as. prop. de pe langa primarie.
Oricum, suntem la cateva luni de la functionarea sub L 196/2018, iar inspectorii inca nu stiu prea bine nici ei procedura.
Daca Legea zice ca;
art 64 (10)Atestatul este valabil 4 ani de la data emiterii si poate fi reinnoit in aceleasi conditii in care a fost emis., atunci onor primaria tre' sa organizeze una sau mai multe sesiuni de eliberare a noilor atestate.
Probabil ca se lucreaza la tematica (cred ca se va sustine ceva examen...), daca tot a aparut legislatie noua! Toti suntem in aceeasi situatie, deci nu va faceti prea multe griji.
Succes!
Nu știu? Atunci de ce mi se adresează agresiv ,, d na ... nu Cunoaște-ți lg. și de aceea trebuie sa va prezentați la cursuri.” Eu nu știu lg. pt ca lucrez de 16 ani ca adm. și cer in avans la vânzare ap. ( 11 ian. 2021, machio man: vreau adev. de vânzare. Eu, da, aveți de achitat suma restanta la nov. 2020+ dec. , ian. și feb. 2021 pt ca notarul îți da dreptul de ședere 30 zile de la vânzare. Machio man: nu ti ai luat o pana acum? Eu, nu, trebuia? tel. primărie. Inspector primărie: nu cunosc lg. I am spus f clar, dacă vrea sa semneze dansa adev. cu mare plăcere, eu am o reținere. Următorul prop. intra in ap. la 1/2 feb. și-mi spune ca nu i problema lui toate aceste luni. De ce sa ma ia pe mine in bat? Vino tu inspectorul lui peste prăjit, semnează și asuma ți. ) Dacă eram singura in biroul Asoc. poate chiar mi o luam. Despre ce vorbim? A...! madam de la primărie a fost deranjata de la Solitaire și și a amintit ca sunt niște cursuri de calificare pe care considera dansa ca treb. sa le urmeze adm. care acum tre’ sa fie de condominiu și nu de imobile, pe bani frumușei as zice. 500 adm. In oras* 500 lei/ fiecare= 250000 lei. Pai nu? Dar madam de la primărie nu știa sau nu a spus ca exista o OUG care modifica ART din lg și cele 12 luni din sept. 2018 încep din ian. 2021. Ne or fi crezând pe toți tampiti? Ea freacă motanul la caldurica, pe bani frumoși și uita ca i plătită din banii noștri. Cel puțin asta i senzația mea.
buna seara,
am un apartament de 2 camere care este nelocuit.
detin un fond de rulment de 280 ron.
nu am platit intretinerea si am de dat 287 ron cu penalitati de 14 ron.
este corect ca penalitatea sa fie de 200% ( am intrebat si mi s-a argumentat faptul ca nu am platit timp de 5 luni de zile si in adunarea generala s-a votat faptul ca daca nu platesti timp de 3 luni esti penalizat )
ii rog sa-mi micsoreze cota la fondul de rulment dar mi s-a spus ca nu se poate acest lucru
va rog daca ma puteti ajuta si cu niste articole din lege sa-i arat presedintelul si administratorului .
multumesc
Din ianuarie 2013, administratorul blocului mentine fondul meu de rulment la 900 lei.Deoarece atunci am avut intretinerea cea mai mare. Conform Legii 230/2007, administratorul trebuia sa refaca f.de rulment in fiecare an dupa intretinerea cea mai mare. Atunci am platit doar 472 lei la fond. Acum, dupa 5 ani ma obliga sa platesc si cei 422 lei ramasi, chiar daca intretinerea cea mai mare in 2017 a fost de 475 lei.Cum se poate rezolva acest caz, mai ales ca doreste doar ea (fara comitet) sa puna penalizare?
]Anita2 a scris:
(......)
Adunarea generala nu s-a mai tinut din cauza pandemiei. Totusi decizii se iau si salariile lor cresc.
E normal?
Conform Legii nr. 196/2018, art. 47, 48, 49 și 53, FĂRĂ ACORDUL ADUNĂRII GENERALE NU SE POATE IMPUNE PE LISTELE LUNARE DE PLATĂ NICIO CHELTUIALĂ COMUNĂ ÎN AFARĂ DE FACTURILE PENTRU UTILITĂȚI PUBLICE.
La fel, și angajările sunt ilegale FĂRĂ ACORDUL ADUNĂRII GENERALE ANUALE.
Fondul ANUAL de Salarii și de Indemnizații trebuie aprobat în urma unui Buget ANUAL, și doar în urma unei hotărâri ale Adunării Generale, încălcându-se grav articolul 53 literele d, g, h și k (nici angajările sau demiterile de personal nu se pot face FĂRĂ APROBAREA PRIN VOT A ADUNĂRII GENERALE).
Comitetul Executiv și președintele încalcă legislația dacă impun ei cheltuieli comune și angajări de personal fără acordul Adunării Generale.
Cum procedăm cu articolul 46 alineatele 7, 8 și 9, care spun că la angajarea administratorului și a cenzorilor, e nevoie imperativă de Cazierul Judiciar al acestora, care trebuie prezentat în mod obligatoriu în cadrul unei Adunări Generale legal convocate ?
Conform art. 46 alin. 9, se declară nulitatea absolută a contractelor acestora DACĂ NU AU FOST ALEȘI ÎN URMA UNEI ADUNĂRI GENERALE ȘI DACĂ NU AU PREZENTAT CAZIERUL ÎN ACEA ADUNARE GENERALĂ SAU ULTERIOR ADUNĂRII GENERALE, COMITETULUI EXECUTIV.
Daneza_daniela....sa ne spuneti daca v-au dat atestatul nou fara acele cursuri.
As dori sa prezint o situatie putin mai deosebita. Conform Legii 196/2018 toate persoanele fizice care doresc sa practice meseria de administrator condominiu au obligatia de a obtine un certificat de calificare. Pana aici lucrurile sunt clare. Avem 2 situatii>
1. In tara, de-a lungul anilor foarte multe persoane au obtinut atestatul in baza unui curs de formare. Este clar ca acum trebuie sa obtina certificatul de calificare. Dar sunt si situatii in care multe persoane au obtinut atestatul in baza unui curs de calificare de 720 de ore pentru administrator imobil, ca urmare au o calificare obtinuta. Avand in vedere ca Standardul ocupational a fost modificat doare pe denumire nu si pe nivel de calificare, intrebarea mea este Ce lege i-ar putea obliga sa faca din nou calificarea????
2. Ce norme legale din Romania poate obliga o persoana care pentru standardul ocup[ational de nivel III studii medii fara bacalaureat, detine toate competentele(absolut toate, ex. pe constructii, contabilitate, juridic, managerial, cladiri) (conform planului de invatamant ) la nivel de specialist sa urmeze acest curs de calificare la care se poate inscrie numai cu diploma de 10 clase???
Da, sunt de acord cu faptul ca intreaga mea pregatire nu-mi va folosi la nimic daca maine vreau sa ma angajez coafor, sau bucatar. categoric imi trebuie un curs de calificare.
Dv ati obtinut atestatul profesional in temeiul disp L nr 230/2007 care intre timp a fost abrogata
Legiuitorul in cuprinsul disp L nr 196/2018 a impus noi conditii pentru exercitarea responsabilitatii de administrator de condominii,respectiv obtinerea de atestat profesional cu valabilitate de 4 ani
Buna ziua. Asa cum am promis am revenit . Daca ai cursuri dupa legea 196 nu mai trebuie sa sustii examenul pentru atestat. Daca nu ai il sustii. 2 Primarii asa mi-au raspuns ..celelalte nici nu s-au deranjat ...inca sunt in stare de urgenta . Multumesc oricum pentru raspunsuri.
Luati legatura cu inspectorii de la biroul/serviciul as. prop. de pe langa primarie.
Oricum, suntem la cateva luni de la functionarea sub L 196/2018, iar inspectorii inca nu stiu prea bine nici ei procedura.
Daca Legea zice ca;
art 64 (10)Atestatul este valabil 4 ani de la data emiterii si poate fi reinnoit in aceleasi conditii in care a fost emis., atunci onor primaria tre' sa organizeze una sau mai multe sesiuni de eliberare a noilor atestate.
Probabil ca se lucreaza la tematica (cred ca se va sustine ceva examen...), daca tot a aparut legislatie noua! Toti suntem in aceeasi situatie, deci nu va faceti prea multe griji.
Succes!