Am un proces la ICCJ, la care curtea mi-a dat drept de castig, solutia fiind mentionata "Irevocabila".
Pentru a obtine hotararea mai trebuie sa fac vreun demers? Si alta intrebare pentru cunoscatori: cat dureaza pana voi intra in posesia hotararii definitive si irevocabile?
Avand in vedere ca pentru un proces de 2 lei se primesc termene de 1 an, ma gandesc cu groaza ca desi am castigat mai trebuie sa astept cine stie cat timp pentru a oficializa decizia favorabila.
Astazi am trimis actiunea in instanta. Doar termenul este cam lung din cate am auzit, s-ar putea sa fie undeva prin martie 2011. Ma intreb oare daca nu imi mai mergea masina si nu aveam bani de avocat sau de reparatie ce faceam? eram o victima sigura pentru firma de asigurari.
Stiti ca cei de la CSA ii sustin? Nu in mod vadit dar la reclamatia pe care le-am facut-o am primit un raspuns ce mi-a provocat o repriza buna de ras. Nici macar nu era la curent cu normele in vigoare persoana care mi-a formulat raspunsul, invocand un paragraf care fusese modificat inainte de a face eu reclamatia.
Mi-au facut o parere de amatori cei de la CSA, care culmea desi ei emit normele, nu sunt la curent cu modificarile.
Insa, totusi pentru cei care citesc aceste discutii este bine sa fie foarte atenti in cazul in care se confrunta cu astfel de evenimente, primele etape fiind foarte importante. Cel mai important este ca la prima constatare sa se incerce constatarea cat mai multor pagube vizibile, trecerea acestora pe procesul verbal cu solutia tehnologica potrivita, nu cea recomandata de inspectorul de asigurari care de cele mai multe ori trece de la el putere solutii tehnologice nepotrivite profitand de neatentia sau necunostinta pagubitului. Un moment de slabiciune aici va va costa foarte mult dupa aceea fiind foarte greu de schimbat solutia tehnologica. Oricum sunt cateva firme de asigurari care traseaza astfel de sarcini de serviciu, printre care si cea cu care ma voi judeca eu. Nu stiu daca pot mentiona aici numele firmei....
Daca suntem putin carcotasi am putea numara si zgarieturile de pe fiecare piesa in parte veche de 5 ani, insa cred ca o discutie de genul asta nu este posibila in alte state civilizate. Ca sa nu mai zic de faptul ca nu va fi niciodata in vreo lege trecut asa ceva, pentru ca asta ar indestula firmele de asigurari care probabil nu ar mai repara masini decat cu piese second-hand (aici fiind probleme clare de siguranta) iar eu as fi chiar curios daca mi-ar gasi cineva un far Hella cu o vechime de 7 ani 5 luni si 3 zile, putin matuit si lovit de vant circa 150000 km....
Probabil ca parerea dvs este una pur personala si dupa cum spuneati nu va pricepeti la aspectele tehnice iar asta va face sa generalizati, ceea ce este gresit dupa parerea mea.
Despre jenti nu stiu daca se tocesc odata cu trecerea timpului si la un moment dat ramai fara ele.... Normele CSA reglementeaza modul de calcul pentru dauna totala sau atunci cand valoarea despagubirii + valoarea epavei poate depasii valoarea masinii inainte de accident. Nu au nici o legatura calculele pentru un far sau o janta, care eu zic ca nu poate fi considerata uzata sau nu, trebuie doar inlocuita cu una noua ce garanteaza siguranta.
Eu unul am solicitat despagubirea inainte de reparatie, tocmai pentru a controla sursa pieselor de origine.
La unele piese se poate stabili foarte simplu, deoarece pe aprox. toate piesele exista numele producatorului si un cod. De ex. un far Hella-echipament original ar trebui inlocuit numai cu un far Hella-original, nu cu un far x de 5 ori mai ieftin si mai prost. Am dat doar un exemplu, mai pot fi si alte piese in aceeasi situatie. De aceea avem reprezentante autorizate, ca sa ne asigure de calitatea si conformitatea produselor. Altfel putem cumpara de la orice colt made-in-china....ramane la latitudinea fiecaruia daca vrea sa se i-a in piept cu "sistemul" pentru 50-60 de milioane sau sa isi faca masina cu cat ofera asiguratorul si bineinteles sa ii para rau dupa aceea.
Oricum sfatuiesc pe oricine are o dauna pe RCA sa fie foarte atent la primele etape ale constatarii si sa citeasca ce semneaza si cel mai important, la service solicitati o calculatie intr-un sistem de evaluare a daunelor. Va folosi in cazul instantei.
Este clar ca intentia firmelor de asigurari este sa despagubeasca cat mai ieftin posibil. In aceste situatii practic conteaza daca accepti sau nu aceste "oferte speciale" care banuiesc ca tocmai de aceea sunt facute verbal, pentru ca nu sunt serioase ci doar o incercare de a pacali pagubitul. Oricum legislatia lasa mult de dorit in acest sens, fiind la mijloc calitatea si mai ales siguranta celor care conduc masini reparate cu piese de o calitate precara. Nu mai vorbesc de faptul ca nu are nici o legatura perioada de garantie cu piesele de origine, asta fiind o "smecherie" pe care ti-o asumi daca nu citesti contractul de asigurare inainte de a il semna. Am observat asta la multi romani de ai nostri, intai semneaza si pe urma se dau cu capul de pereti cand o patesc. Poate ar trebui sa fim mai atenti la acest gen de clauze.
Avem normele CSA modificate prin ordinul 2 din februarie a.c., ce obliga asiguratorul sa despagubeasca, inainte de reparatie, pe baza unor estimari facute in sistemele de specialitate sau pe baza unui deviz la o unitate de specialitate, in 10 zile de la depunerea ultimului document. O modificare majora deoarece pana acum se lasa la discretia asiguratorului evaluarea daunei. Credeti ca se si aplica? Da, foarte greu si numai in instanta. Adica numai cu forta....tipic pentru Romania ultimilor 20 ani
Deschid un subiect, poate nediscutat pana acum dar sigur interesant pentru multi.
Situatia urmatoare: O masina fara accident pana in prezent, cu toate piesele de origine pe ea, are o dauna RCA. Se face constatarea cu piesele defecte, se accepta de asigurator nevoia inlocuirii lor (aici e putin SF ceea ce spun, pentru ca multi ar da de indreptat daca s-ar putea si un geam), insa cand asiguratorul face oferta verbala sau scrisa, suma este calculata la preturile pieselor after-market, adica nimic de origine, ci doar niste piese care nu vor corespunde niciodata cu cele de origine. Firmele de asigurari mint cu nerusinare cand va spun ca reparatia se va face numai cu piese de origine. V-o spune un om cu experienta in a fi mintit cu nerusinare. Intrebarea mea catre specialistii din domeniu este urmatoarea: Cum se pot pazi asiguratii de aceste tertipuri si mai ales, ne sprijina legea in ceea ce priveste inlocuirea pieselor cu cele de origine in cazul unei daune?
Si pe mine ma intereseaza acest subiect. Am aceeasi curiozitate, pentru ca familia mea se afla printre cele afectate de orice fel de reducere, chiar si cea de "numai 15%". Pentru ca salariul sotiei mele a fost destul de bun, fiindca la unii privati se recompenseaza munca intelectuala, aceasta reducere de 15% reprezinta cca. 700 RON, bani din care o acoperim noi furtul celor de la stat facut in colaborare cu marile firme de asfaltare private.
Am o curiozitate mare daca guvernantii nostri au facut vreun calcul sa vada cam ce cheltuieli se fac cu un copil, incepand cu banii dati la controale medicale inainte de nastere, analize, banii dati la doctor la nastere, patut, carucior, biberoane, sterilizator, hainute care se schimba lunar pentru ca copilul creste, vaccinurile care se fac lunar si care nu se gasesc decat in farmacii la cca. 2-300 ron fiecare, plus mancarea, pampersi, si multe-multe altele pe care le stie oricine creste in acest moment un copil.
Am platit cu totii impozite babane la bugetul de stat ca acum copii, handicapatii, veteranii si batranii sa fie primii sacrificati. Va dati seama ce animale sinistre ne conduc? Ce fel de oameni sunt astia care lovesc numai in cei fara aparare, lovesc in trecutul nostru-pensionarii si in viitorul tarii noastre-copii fiind destul de evident ca pe ei nu ii intereseaza nici o rezolvare ci doar sa isi traiasca ei bine-mersi prezentul imbuibat. Si copii nostrii si noi vom trece prin aceste etape, platitor de taxe la buget, apoi pensionari. Suntem cu toti afectati pe termen atat scurt cat lung de aceste masuri menite doar sa ne impovareze pe noi in timp ce guvernantii isi vad in continuare de deplasarile externe, acordarea de investitii preferentiale si nu in ultimul rand de cheltuielile aberante din administratie.
Foarte interesant si mai ales fierbinte acest subiect, fiindca chiar acum se hotaraste de catre guvernantii care pana acum au furat cu nemiluita, cum sa schingiuiasca si ma rau populatia. Am si eu o fetita de 6 luni, sotia are indemnizatia de 3700 ron, pentru ca avea salariul mare, a platit impozit atat ea cat si angajatorul iar acum vin gunoaiele astea cu ideea geniala de a reduce atat indemnizatia de crestere copil cat si celelalte ajutoare sociale.
Vom deveni un popor de manelisiti, daca deja nu am devenit, oamenii destepti cu posibilitati, nu vor mai face copii, pentru ca un om cu o cultura si educatie buna nu isi va putea creste copilul cu 600 ron. Ne vom inchide la culoare din ce in ce mai mult........
Vai si amar de noi cei care inca mai credem ca putem schimba ceva, suntem atat de putini....si deloc uniti
Si ca sa revin la subiect: Am vazut un proiect de ordonanta de urgenta pe hotnews.ro si se va aplica si pentru indemnizatiile aflate in plata reducerea.
In acest caz, daca legea este de partea noastra, ar trebui sa luam atitudine, nu sa stam si sa ne uitam cum distrug imbuibatii astia viitorul copiilor nostri.
Multumesc pentru sfaturi D-na Hornea si D-le Tudor.
Intr-adevar despre taxa de timbru, nu stiu cum se calculeaza dar cand voi ajunge la acel pas ma voi interesa si de acest aspect.
O problema ar fi ca nu am copii dupa actele de la dosarul de dauna, pentru ca nu mi-au dat. Ar fi o solutie sa le solicit in scris de la ei?
Cat despre notele tehnice, am mai facut o constatare suplimentara pe cont propriu la un service autorizat de producator care este si reprezentanta din romania, acestia constatand aceeasi necesitate de a inlocui piesele, ba chiar mai mult, au mai gasit si alte mici defectiuni ne-constatate de catre service-ul agreeat de asigurari unde am facut prima constatare. Sper sa imi foloseasca la ceva totusi si aceasta constatare suplimentara. Cei de la reprezentanta de service au trimis din proprie initiativa sumarul constatarii+poze foarte explicite, catre firma de asigurari, insa se fac ca ploua.
Apropo, stiti cum bate dezastrul mai nou la usa???
Am un dosar de dauna RCA deschis la o soc de asigurari cu renume in ceea ce priveste problemele de despagubire.
Nu dau detalii inutile, doar esentialul
Dosarul este avizat(deschis) de o luna jumatate, s-au facut toate constatarile de un service agreeat de soc de asigurari, trecandu-mi piesele la inlocuit, tot service-ul respectiv mi-a dat o calculatie in Audatex.
Am fost contactat telefonic de soc de asigurari cum ca nu s-ar fi aprobat de inlocuit anumite repere, ci de reparat, desi service-ul mi-a spus clar ca nu este posibila repararea, mai mult suma asa-zis aprobata e de 3 ori mai mica decat calculatia.
Ce am facut eu? Am facut o solicitare de despagubire inainte de reparatie in baza normelor CSA, pentru a fi sigur ca imi voi repara masina cu piese de origine, am trimis-o prin posta cu confirmare.
Urmatorul pas ar fi sa fac convocarea la conciliere cf art 720 indice 1 c.proc.c., pe care o am deja pregatita
Apoi procesul verbal urmare a convocarii
Pasul final in caz de insucces la convocare, actionarea in instanta....
Nu sunt de specialitate insa m-am documentat.
As dori o parere de specialitate sau un sfat din partea celor care au mai trecut prin asa ceva. Poate va folosi si altcuiva care isi cunoaste drepturile si nu vrea sa cedeze in fata tertipurilor de 2 lei cu care ne-am obisnuit deja de mai bine de 20 de ani.