O soc. comerciala foloseste pentru aprovizionare marfuri un microbuz in baza unui contract de comodat cu o persoana fizica .
Doresc sa stiu daca pot inregistra cheltuielile cu combustibilul consumat in contabilitatea firmei si in ce masura se pot considera deductibile ch.cu combustibilul cat si TVA-ul aferent.Sunt suficiente bonurile de benzina si foile de parcurs pentru inregistrarea in contabilitate?
Va multumesc !
Va multumesc frumos pentru raspuns domnu George . Vreau sa va spun ca am vorbit la Finante despre respectiva speta si sunt foarte rezervati cu privire la deductibilitatea Tva si a respectei cheltuieli.
Va doresc o seara placuta.
Doamne ajuta !
Buna ziua .
Cu scuzele de rigoare , insist sa ma ajutati in lamurirea urmatoarei spete pe care v-am mai prezentat-o cu ceva timp in urma si nu am reusit sa o lamuresc pana acum :
" O societate comerciala are un restaurant care functioneaza intr-o cladire care apartine asociatului unic (persoana fizica ) in baza unui contract de comodat incheiat intre societate si persoana fizica. Contractul prevede ca cheltuielile de intretinere si reparatii a cladirii sa fie facute de societate . In luna februarie anul curent societatea hotaraste sa repare acoperisul cladirii si cumpara (pe factura - tigla in valoare de 5.000 lei cu TVA). Este deductibila TVA de pe factura? Se poate trece direct pe cheltuieli valoarea (fara TVA) facturii? Cum se intocmeste corect nota contabila pentru factura respectiva? "".
Va rog sa ma lamuriti cu privire la urmatoarea speta contabilaO societate comerciala are un restaurant care functioneaza intr-o cladire care apartine asociatului unic (persoana fizica ) in baza unui contract de comodat incheiat intre societate si persoana fizica. Contractul prevede ca cheltuielile de intretinere si reparatii a cladirii sa fie facute de societate . In luna februarie anul curent societatea hotaraste sa repare acoperisul cladirii si cumpara (pe factura - tigla in valoare de 5.000 lei cu TVA). Este deductibila TVA de pe factura? Se poate trece direct pe cheltuieli valoarea (fara TVA) facturii? Cum se intocmeste corect nota contabila pentru factura respectiva?
Firma infintata in data de 01.12.2011 , factureaza pe 30 noiembrie prestari servicii in valoare re 90.000 lei si achizitioneaza materiale in valoare de 70.000 lei ( cu tot cu tva ) .
pe 01 decembrie mai cumpara materiale de 15.000 lei ( cu tot cu tva ) urmand sa factureze servicii de 27.000 lei .
Doresc sa stiu cu ce data devine platitor de TVA si care sunt inregistrarile contabile ( ce sume se trec in primul decont de TVA )
In primul rand vreau sa multumesc pentru raspuns t. simona.
In al doilea rand , cu privire la buna executie , va trimit informatii despre modalitatea de plata ( asa cum scrie in contractul primit de mine ulterior )
1 ) -- avans in valoare de 5% din val. contractului platibil in 2 zile de la emiterea facturii :
2 ) - avans 20 % din valoarea contractului ---dupa livrarea completa a echipamentelor statiei la amplasamentul lucrarii ;
3 ) - 65 % din valoarea contractului - dupa montajul echipamentelor si efectuarea probelor in baza Procesului Verbal de Punere in Functiune
4)-10% din valoarea contractului se constituie garantie de buna executie , care se va elibera , dupa receptia finala
Pentru cei 5 % sa-a intocmit ( si incasat ) factura de avans.( la cursul euro din ziua in care s-a intocmit factura )
Va rog sa ma ajuta-ti cu privire la intocmirea facturilor ( avans si buna executie ) si a facturii finale