Intrebare:
In cazul cesionarii partilor sociale a unei firme platitoare de tva,mai trebuie urmata procedura de inregistrare fiscala la ANAF?...sau e suficienta declararea sediului social la Reg.Com?....exista diferente intre "cesiunea in judet' si "cea intre judete",ca procedura si costuri(...exceptie facand deplasarile).
Va rog,un ajutor de specialitate pt urmatoarea situatie:
O firma care a inceput procedura de insolventa in anul 2010(nu cunosc stadiul actual ,din verificarile personale facute pe site-ul ORNC-BPI,firma nu figureaza... am gasit doar inscrise avize initiale de garantii ,fara a fi mentionate si bunuri mobile, ci doar creantele fiscale si contr credit ),vinde catre o pers. fizica un bun mobil.
La vanzarea acestui bun mobil ,firma emite factura(vanzarea se face inaintea inceperii procedurii de insolventa cu putin timp),catre cumparator,acesta din urma inscriindu-si bunul pe rol la adresa de domiciliu,fara insa a-l si inmatricula la Politie
In prezent,doresc sa cumpar eu acest bun(autovehicul).
Intrebare:
1.Exista posibilitatea de a se cere anularea contractului de vanzare-cumparare,de catre creditori sau lichidator,chiar si dupa o anumita perioada de timp ?
2.Ce este de facut in aceasta situatie si ce ar presupune minimalizarea riscurilor? 3.Inscrierea in arhiva electronica a bunului sau vanzarea-cumpararea facuta la un birou notarial sau altceva ar diminua cumva riscul de a pierde si bunul si contravaloarea acestuia sau luarea acestor masuri ar putea fi favorabile in instanta?
4.Temerile mele sa fie oare nefondate?
Firma a luat amenzi in repetate randuri ,cauza fiind nedepunerea declaratiilor in timp util si nu numai:
-declaratii privind obligatii la bugetul statului( 3 avertismente );
-declararea eronata ca platitoare de tva,cu un decalaj de 3luni;
-nedepunere vector pt ca soc a fost declarata platitoare de tva in dec 2010si sumele declarate la sf anului s-au extrapolat ,din oficiu si astfel stabilindu-se o cifra de afaceri de 450mii lei(cifra afac/an era max de 220mii lei) - amenda 500lei/48h;
-nedepunere bilant iun 2011,in termen -amenda 300lei;
fac precizarea ca pe 7 iul 2011,deoarece a aparut obligativitatea certif de semn electronica si ea nu vroia cu niciun pret sa-si asume cele raportate,am instiintat-o ca voi renunta la serviciile ei incepand cu luna iun 2011,drept pt care a fost de acord verbal,pt ca in fapt ,toate actele contabile a soc ,pe toata perioada sept.2008-mai.2011,au ramas la ea,pe motivul ca era cu casa in reparatie si nu poate sa mi le inapoieze decat cand o incepe frigul,adica in nov 2011.La sugestia ei,bilantul a fost lasat pe seama sa si rezultatul s-a vazut.
-uitare inchidere cont card,printr-un act contabil-suma gasita descoperita 23000lei, considerandu-se dividente pt care s-a aplicat impozit 16%;
-neconcordanta declaratiilor ,cu statele de plata -s-au platit in plus cca 1100lei,pt aceasta suma facand o contare care nu a permis recuperarea ei;
-necompletarea reg inventar - amenda 500lei;
-nu stiu daca trebuie sa mai continui....
Posibilitatea contestatiei este nula,deaorece situatia e reala.
Ce stiu eu,este ca, legal ar trebui sa fie si moral si invers.Am avut angajamente cu avocati si nu stiu ca macar unul sa-mi fi eliberat chitante pt onorariu,asta nu a insemnat ca a fost ilegal ,deodata ce s-a consemnat numele acestuia ,ca reprezentant al apararii.Asa si aici in situatia prezentata,numele este al administr. dar semnatura este a ei.
Ce sa inteleg?....ca atunci cand soliciti sume pt serviciile prestate fara acoperire se cheama escrocherie sau cersetorie sau ce?....
Sa stiti ca la mine partea morala functioneaza si nu sunt in cautarea unui tap ispasitor,ci a caii de a iesi din acest mare rahat,in care am intrat nu din cauza mea.....
Va multumesc pt timpul pe care-l veti acorda acestui comentariu.
aceste mesaje legate de taxa auto nu le-am mai gasit in forum,asa ca ,va rog sa-mi faceti precizarea daca raspunsul dat mai sus este in urma afisarii sumare a hotararei def si irev,pe care mi-ati cerut-o.
Va multumesc.
Firma controlata de inspector ANAF are obligatia de a semna sau nu procesul verbal de constatare a neregulilor gasite?Cum ar fi de preferat pt a urma calea contestatiei sau chiar a insolventei?
Toate neregulile gasite apartin unei contabilitati defectuoase ,tinuta de un contabil fara angajament.Declaratiile sunt semnate de el,pt restul am probe cu martori, convorbiri telefonice,e-mail si chiar inspectorul fiscal care a efectuat inspectia(a mers la acesta la birou ,cu situatia conturilor cerute si cu acest prilej disculpandu-se si totusi cerandu-i favoruri de a trece cu vederea situatia existenta).
Nu doresc rau nimanui,dar nu stiu cum sa procedez de a iesi din aceasta situatie, fara a intampina/crea greutati .
Totul a plecat de la o solicitare a unui certificat de atestare fiscala (nu exista nimic de plata)si atunci s-a depistat lipsa declaratiei lunii nov 2009,apoi la insp fiscala ......si celelalte ,din care au rezultat sume ce depasesc cu mult capacitatea firmei .
Firma e cu asociat unic,fara "nimic pe ea",fara datorii la banci,doar datorie la un furnizor.
Imi pare nespus de rau pt aceasta situatie,pt ca am muncit ca aceasta firma sa fie "curata",fara datorii.
Un raspuns avizat m-ar ajuta sa stiu cu ce sa incep.Va multumesc.
Va rog,o lamurire in ceea ce priveste taxa auto:
-sunt posesorul unui auto 2500cmc,fabricatie 1992 si inmatriculat in Romania in febr 2011,fara plata taxei ,in urma unei hotarari definitive si irevocabile.
Intrebare:In cazul instrainarii(vanzare,donatie,etc)noul proprietar va mai plati aceasta taxa sau este valabila acea hotarare definitiva si irevocabila?
Va multumesc.
Inca o lamurire,va rog:
dobanzile si penalitatile aferente sumelor rezultate in urma controlului beneficiaza de acea reducere de 50%,daca se achita pana la iunie 2012?
Va multumesc.
Va multumesc,pt un raspuns avizat...inca nu s-a intocmit un raport de insp fisc,maine urmand sa se intample...neregulile gasite ar fi:
-un cont curent la care era atasat un card business,care a fost activ din dec 2009 -apr.2010 si care a fost alimentat cu 23000lei ,nu s-au trecut prin casierie si pt care nu s-a facut un act contabil. Aceasta suma e considerata venit si se vor calcula dividente;
-firma a lucrat ca subcontractor,cu o casa de expeditie transporturi marfuri,conf. contr. de transp.facturarea facandu-se saptamanal,incasarea contravalorii acestora la 30de zile si cu un discount de 5%,la solicitarea anticipata.Aceasta modalitate de plata cu discount nu este stipulata in contr,dar facturile s-au emis,sumele nete(fara discount) se pot verifica in extrasele de banca.
Insp fisc sustine ca nu exista sustinere in acte si pt aceasta mi-a solicitat FISA CONT de la client,client ce nu doreste sa colaboreze(este vorba despre un client cu nume destul de sonor si care poate fi gasit pe bursa de transp).In aceasta situatie sumele rezultate din discount se vor considera iar venituri,adica iar vreo 24000lei;
-si in sfarsit,nedeclarea la timp ca platitor de tva,intarziere 3luni(sept,oct,nov 2010).
Toate acestea sunt suficiente pt a fi pusa in incapacitate de plata.
Deocamdata,nu stiu ce-i de facut si de aceea am facut cunoscuta aceasta situatie ,tocmai pt a fi indrumata sa aleg o varianta de "iesire".
nota: contabilul a semnat declaratiile lunare,apoi mai sunt e-mail-urile,convorbirile telefonice,martori,etc.Nu stiu daca acestea ar putea fi luate in considerare,dar sincer consider ca e o mare mizerie sa iei niste bani si sa nu-ti faci treaba si mai presus sa nu te doara de semenul tau.
Care este procedura de inchidere a unei firme cu un singur asociat, fara a avea patrimoniu,care in urma unui control fiscal ,s-au gasit nereguli care se datoreaza unei contabilizari defectuoase(a contabilului cu care nu a fost incheiat nici un angajament).
Firma are asigurare de risc financiar.
Va multumesc.