Va rog,un ajutor de specialitate pt urmatoarea situatie:
O firma care a inceput procedura de insolventa in anul 2010(nu cunosc stadiul actual ,din verificarile personale facute pe site-ul ORNC-BPI,firma nu figureaza... am gasit doar inscrise avize initiale de garantii ,fara a fi mentionate si bunuri mobile, ci doar creantele fiscale si contr credit ),vinde catre o pers. fizica un bun mobil.
La vanzarea acestui bun mobil ,firma emite factura(vanzarea se face inaintea inceperii procedurii de insolventa cu putin timp),catre cumparator,acesta din urma inscriindu-si bunul pe rol la adresa de domiciliu,fara insa a-l si inmatricula la Politie
In prezent,doresc sa cumpar eu acest bun(autovehicul).
Intrebare:
1.Exista posibilitatea de a se cere anularea contractului de vanzare-cumparare,de catre creditori sau lichidator,chiar si dupa o anumita perioada de timp ?
2.Ce este de facut in aceasta situatie si ce ar presupune minimalizarea riscurilor? 3.Inscrierea in arhiva electronica a bunului sau vanzarea-cumpararea facuta la un birou notarial sau altceva ar diminua cumva riscul de a pierde si bunul si contravaloarea acestuia sau luarea acestor masuri ar putea fi favorabile in instanta?
4.Temerile mele sa fie oare nefondate?
1.Exista posibilitatea de a se cere anularea contractului de vanzare-cumparare,de catre creditori sau lichidator,chiar si dupa o anumita perioada de timp ?
Da se poate cere anularea tranzactiilor facute in dauna creditorilor in termen de 3 ani
In cazul de fata daca pretul trecut in factura este ff mic in compartie cu valoarea bunului