Buna ziua
Un salon de infrumusetare care functioneaza in spatiul unei Societati Cooperative este obligat sa aiba un raport de evaluare de risc la securitate fizica ?
Mentionez ca Societatea Cooperativa a fost inregistrata in anul 2014, iar in spatiul detinut, functioneaza un salon de infrumusetare inchiriat catre un PFA.
Sunt PFA din 2014 cu norma de venit, obiectul activitatii fiind " Coafura si alte activitati de infrumusetare" cod CAEN 9602.
Intrebarea mea este urmatoarea:
Norma de venit anuala pentru anul 2017 si 2018 este sub val. de 22800 lei, deci nu sunt obligata sa depun formularul 600. Pot sa platesc optional numai CAS-ul fara a plati CASS-ul? Mentionez ca pentru CASS si CAS mai platesc contributie, deoarece sunt administrator la o societate cooperativa unde sunt angajata cu timp partial de lucru?
Am o intrebare si anume:
Sunt PFA, cu norma de venit, neplatitor de TVA, cu domeniu de activitate (coafura si alte activitati de infrumusetare cod CAEN 9602),
Sediul social al PFA-lui il am la adresa unde locuiesc unde sunt si proprietar iar activitatea o desfasor la un punct de lucru declarat unde platesc chirie.
Mentionez ca la sediul social al firmei imi tin numai actele firmei si nu desfasor activitati economice.
Am fost sunat de inspectorul de la ANAF care se ocupa de PFA-ul meu, si mi s-a spus sa merg sa modific adresa sediului social la adresa punctului de lucru, pentru ca altfel cei de la ANAF imi vor dubla norma de venit, ei considerand ca am doua sedii sociale unde imi pot desfasura activitatea.("potrivit noului cod fiscal 2016").
Este legala aceasta solicitare si in acest caz ce pot sa fac?
Am o intrebare si anume:
Sunt PFA, cu domeniu de activitate (coafura si alte activitati de infrumusetare cod CAEN 9602).Am mers la primarie pentru a scoate avizul de functionare unde am depus documentele necesare. Printre altele mi s-a cerut sa aduc copie după abonamentul de parcare, aflat în perioada de valabilitate, eliberat de Direcţia Tehnică din cadrul Primăriei Municipiului Braşov sau dovada existenţei locurilor de parcare în afara domeniului public conform H.G. 525/1996 (după caz) sau sa achit un loc de parcare.
Mentionez ca nu am masina inregistrata pe PFA, iar masina pe care o folosesc este pe numele sotului si detine abonament de parcare la adresa de domiciliu.
Este legal sa fiu obligata sa platesc loc de parcare daca nu am masina inregistrata pe PFA ca sa obtin aviz de functionare?
Sunt PFA din 2014 cu norma de venit, obiectul activitatii fiind " Coafura si alte activitati de infrumusetare" cod CAEN 9602.
Intrebarea mea este urmatoarea:
Formularul 600 trebuie depus la inceputul fiecarui an, deoarece eu l-am depus in 2014 si am achitat cotizatiile catre CAS pe 2014.
Va intreb acest lucru deoarece saptamana aceasta am depus la ANAF Brasov formularul 392B, am intrebat daca mai am de depus alta declaratie(formular), raspunsul fiind negativ din parte celor de la ANAF.
Va intreb acest lucru deoarece pe site-ul dvs a aparut astazi un articol prin care se anunta depunerea formularului 600 pana luni 02.02.2015.
Salut,
In urma decesului ambilor parinti am mostenit impreuna cu sora mea bunuri de natura materiala si imobiliara, in urma cu 7 ani. Am mers la un notar public si am scos certificatul de mostenitor in care suntem trecuti amandoi cu cota parte de 1/2, dar nu am facut succesiunea.
In cazul decesului surorii mele, ea fiind grav bolnava, sotul ei mosteneste partea ei?
Mentionez ca sora mea este casatorita dar nu are copii, si partea ei de mostenire nu ar vrea sa ramana sotului, ea sa ramana in familia mea, adica fiicei mele .
In acest caz cum ar trebui procedat?
Am luat legatura cu firma de asigurari care a preluat vechea firma, mi-au spus ca au verificat dosarul si ca nu se mai poate face nimic deoarece refuzul de plata care s-a facut de cei de la asigurari catre partea bulgara a fost motivat prin faptul ca eu nu am anuntat in termen de 48 ore compania de asigurari.
Am totusi o intrebare? Stiu ca in Romania termenul de prescriptie al datoriilor este de 3 ani.
Intreb acest lucru deoarece intervalul de timp care a trecut de la penultima intimpinare din partea unei firme de recuperari creante din Bucuresti (12.02.2009) si ultima intimpinare facuta de o firma de recuperari din Cluj(28.02.2012) este de 3 ani si cateva zile. Acest termen se aplica oare si in Bulgaria?
As dori sa ma ajutati cu sfat in urmatoarea problema:
In anul 2007 am fost in vacanta in Bulgaria pentru o perioada de 8 zile. Am apelat la serviciile medicale ale hotelului unde eram cazat pentru o entorsa la un deget de la picior.Le-am prezentat asigurarea medicala facuta in tara odata cu cumpararea biletului si totul a fost OK.
In luna octombrie 2007 am primit din Bulgaria de la o firma de asiguraricuperari factura de plata pentru asistenta medicala asigurata cu mentiunea ca firma de asigurari l-a care am fost asigurat a refuzat plata. I-am sunat pe cei de la firma de asigurari, le-am trimis lor prin fax toata documentatia pe care am primit-o din Bulgaria si mi-au zis sa stau linistit ca se rezolva.Nu am primit nici un raspuns in scris sau verbal de la ei.
In luna aprilie 2008 am primit iar din Bulgaria factura prin posta pentru a a o achita.
Am facut un memoriu la firma de asigurari la care am fost asigurat, unde le-am explicat din nou situatia creata, acest memoriu l-am trimis in atentia unei doamne care se ocupa de relatia cu Bulgaria.Printre altele mi-a spus telefonic ca din cauza unor colegi de-ai ei care nu au facut la timp dosarul era posibil sa se fi refuzat plata. Am rugat-o sa-mi trimita un raspuns scris sau pe e-mail in legatura cu solutionarea problemei create, favorabil sau nefavorabil. Nu am primit nici un raspuns.
In anul 2009 am primit o somatie de plata de la o firma de recuperari creante din Bucuresti care era mandatarul firmei de asigurari din Bulgaria prin care trebuia sa platesc acea factura plus pnalizari si alte comisioane.Le-am explicat si lor cum sta situatia, le-am dat persoanele de contact cu care am vorbit la firma de asigurari din Romania, le-a trimis toata documentatia pe care am primit-o inclusiv memoriile pe care le-am trimis eu . Nu am mai primit nici un raspuns din partea lor nici a firmei de asigurari.
In data de 02.03.2012 am primit o alta somatie de plata din partea unei firme de recuperari creante din Cluj. prin care sunt obligat ca in termen de 7 zile calendaristice de la primirea plicului sunt obligat sa platesc,altfel voi fi dat in judecata. I-a sunat pe cei de la firma de recuperari creante si le-am explicat cum sta situatia, mi-au zis ca trebuie sa platesc acea factura si apoi daca vreau sa-mi recuperez banii sa dau firma de asigurari in judecata.(In documentele primite alaturi de copia facturii am primit si refuzul de plata catre partea Bulgara datat in 04.04.2008, motivul fiind ca eu nu am anuntat firma de asigurari din Romania in termen de 48 ore de la producerea evenimentului)
Am sunat la firma de asigurari si am aflat ca in anul 2010 a fost preluata de o alta firma de asigurari mai mare. Persoana cu care am vorbit si i-am explicat situatia prin care trec mi-a spus ca nu stie cum sa ma ajute pentru ca firma l-a care am facut asigurarea practic nu mai exista, iar de persoanele cu care am vorbit in toti acesti ani nu auzit.
Ce ar trebui sa fac in aceasta situatie?
Va multumesc anticipat.
D.
Cred ca am fost inteles gresit.
Lateralele de care am intrebat sunt de fapt peretii de la baia de serviciu si de la o camera ale fiecarui apartament de pe colt, deci cred ca proprietarii respectivi ar trebuii sa suporte costurile pentru aceste suprafete.
Eu sunt de acord sa platesc pentru suprafata care-mi revine pe exterior pentru suprafata apartamentului meu +celelalte parti comune(atic, soclu, casa scarii,etc.) dar nu aceste suprafete laterale.
Mentionez ca reabilitarea termica nu se face prin programul guvernului, in acest sens s-a incheiat un contract intre o firma privata si asociatie.
Cine ar putea sa-mi spuna exact unde gasesc (legi, norme,metodologii) date despre incadrarea acestor pereti, in partile comune sau in proprietatea locatarilor.