avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 759 soluții astăzi
Forum Activitate ceapfa

Activitate ceapfa

Bun. Deci in 30 zile de la publicarea in MO (Iulie) banca/statul/mfinante/fondul sau cum vreti
sa le spuneti vor fi obligati sa dea curs cererilor de vanzare si ridicare a ipotecii temporar in programul PC.
Acum intrebarea e cat dureaza tot pana cand pot sa merg cu un potential cumparator sa faca antecontract sau sa ii vand direct.
Iata si ce imi spune banca pe mail cand i-am intrebat cum pot vinde imobilul luat la PC1:
"...

1. Se poate vinde apartamentul, cu accord de instrainare emis de banca si ulterior vanzarii, cu lichidarea creditului.

2. Se poate nova contractul de credit.
"
Intelegeti ce vreti ...
Sper sa fie la fel de simplu sa vand precum este raspunsul lor.
alta intrebare : Raspunsurile pe e-mail sunt considerate comunicari oficiale?
Multumesc
Buna ziua.
Sunt in aceeasi situatie si vreau sa vand apartamentul luat prin Prima Casa.
A trecut perioada de 5 ani si ma intereseaza:
- cat dureaza sa se ridice restrictiile impuse de Fond / Statul Roman si imobilul sa fie liber de sarcini?
Daca am un potential cumparator si in cel mai fericit caz inchid creditul Prima Casa nici nu stiu ce sa trec intr-un antecontract - perioada in care ii pot pune la dispozitie apartamentul?
Din cate inteleg de asemenea prin proiectul de lege propus se poate vinde catre altcineva numai printr-un nou credit Prima Casa?
Multumesc anticipat
Buna ziua.
S-a facut contract de comodat intre firma si persoana fizica pentru un imobil. A fost folosit drept punct de lucru si nu sediu social.
Contractul era pe o perioada determinata pana in 2016 si imobilul apartine persoanei fizice.
Firma nu mai are activiate de ceva timp asa ca s-a facut modificare a contractului de comodat prin act aditional micsorand perioada.
Actul aditional a fost incheiat de mai mult de un an.
Respectivul act aditional de micsorare a perioadei nu a fost depus la Reg. Com. de catre firma.
La administratia fiscala din cate tin minte, insa nu sunt sigur, nu se depunea contractul de comodat pentru punct de lucru din cate stiu prtin urmare nu cred ca avem obligatia sa depunem ceva la ANAF.
Ce obligativitate avea firma si fata de ce autoritati la modificarea acestui contract de comodat?
Este vreo problema? pentru ca dorim sa suspendam firma sau sa o inchidem nefiind folosita de ani buni.
Mentionez inca o data ca este vorba de punct de lucru nu sediu.
Multumesc anticipat
Buna ziua.
Apartamentul este al meu (persoana fizica).

Rezilierea si contractul de comodat este partea usoara de facut pentru ca ambele parti suntem de acord sa incheiem mai devreme fara pretentii materiale/ morale/financiare. etc.
Contractul de comodat specifica ca la sfarsitul perioadei proprietarul va beneficia de investitiile facute fara pretentii din partea firmei. Au fost montate prize, vopsit pereti, instalat parchet, instalat AC, centrala si ceva mobilier.
Nu se stipuleaza ce se intampla la reziliere pentru ca nici unul nu ne asteptam sa se intample asta.

Ceea ce vrem e sa facem insa ceea ce este legal si corect in cel mai scurt timp posibil.
Problema e ce se face cu valoarea neamortizata si ce are de plata fiecare parte si catre cine.
Ce responsabilitati legale am eu catre firma care a investit bani in proprietatea mea si pe urma ce obligatii va avea firma catre stat (TVA, impozite).
Aici nu inteleg ce avem de facut.
Multumesc
Buna ziua.
Ca persoana fizica am incheiat un contract de comodat cu o firma pentru un imobil.
Ambele parti dorim rezilierea contractului inainte de termen deoarece firma nu mai este productiva.
Firma a facut investiti de reamenajare in imobil acestea fiin in perioada de amortizare.
Cum putem incheia legal si contabil totul cat mai repede pe langa rezilierea prin acti aditional a contractului de comodat?
Ce se intampla cu partea neamortizata a investitiilor, cine plateste cui bani, ce bani si ce trebuie ambele parti sa faca in acest sens.
Ce obligatii va avea firma la stat?
Multumesc anticipat.


Răspuns la discuția Refuz companie intrare in somaj
Buna seara,
Va multumesc pentru raspuns.
Carei autoritati ma pot adresa printr-o scrisoare, cautand un raspuns oficial la problema respectiva: ITM?
Carei autoritati ma pot adresa pentru reclamatii?
Tot nu reusesc sa gasesc raspunsul la: Cine este responsabil sa faca aceste formalitati?
Daca este compania care nu vrea sa ii plateasca va dati seama ce interes ar avea sa faca asta.

Din ceea ce citesc mai sus in lege angajatul nu pare protejat si nici nu are prea multe drepturi (spre deloc) in Romania atunci cand este nedreptatit prin neplata cat si in alte cazuri. Nu poate face decat sa plece ... daca are unde. Nu vad nici o cale mai rapida de solutionare.
Stiu ca exista solutia instantei insa spuneti-i asta unuia care castiga minimul pe economie luand in considerare termenele lungi de judecata cat si costurile. Garantez ca 90% din cazuri pleaca capul si incearca sa supravietuiasca nu sa i se faca dreptate.
Multumesc

Buna ziua,
Compania la care lucreaza unul dintre parintii mei a sistat lucrarile la toate punctele de lucru datorita punerii sub sechestru a bunurilor din cauza unor probleme juridice ale proprietarilor ...
Nu se mai platesc salarii si nici activitate lucrativa nu mai exista.
Cum se procedeaza ca sa se intre in somaj? Cine este responsabil sa faca aceste formalitati?
Directorul actual al companiei a spus ca nu il intereseaza ce fac actualii angajati probabil asteptand sa isi de ei demisia ... Nu inteleg cum asemenea oameni isi inchipuie ca in Romania(unde economia duduie ca in USA) iti gasesti de lucru batand din palme fara a avea o calificare speciala.
La ce bun s-a platit atat timp somaj din taxele angajatului si cum se poate face sa apeleze la el pentru ca acum chiar e nevoie sa intre in somaj pana isi gaseste altceva de lucru?
Multumesc anticipat

Buna ziua,

Pentru executia unei lucrari de constructii/ reamenajare firma proprie a contractat o alta firma, lucrarile executate fiind facute in baza unui contract.
Ulterior (dupa aproximativ 8 luni) s-au constat deficiente mari in executia lucrarii (elemente si accesorii de constructie lipsa pentru a pastra costul lucarii mic, montaj defectuos, etc.) care pericliteaza structura de rezistenta a imobilului si am cerut prestatorului (prin notificare la executor judecatoresc), sa se remedieze lucrarea (de fapt ar trebui refacuta toata lucrarea) in baza garantiei.
Prestatorul nu e dispus sa remedieze si nici nu il mai intereseaza sa o faca prin urmare cred ca remediez/refac pe propria cheltuiala lucrarea ramanand sa imi recuperez banii dupa aceea.

Mentionez ca am incheiat contact intre firme, in care se specifica o garantie a lucrarii de 10 ani. La finalul lucrarii nu s-a facut proces verbal de predare primire pentru ca respectivul nu a mai dorit.

1.Ce cai de solutionare am?
2. Din cate am inteles cea mai rapida solutionare a cazului ar fi printr-o plangere penala dar nu stiu daca se incadreaza cazul meu?

3. Mi s-a recomandat sa ma duc la Politia Economica si sa depun plangere penala la Sectia Investigari Fraude. Se poate asa ceva?

Multumesc anticipat


Ok, sunt mai mult in ceata dupa raspuns. Cum sa mi se vamuiasca un serviciu :) si sa si platesc TVA facut de soc din SUA pentru SRL?
De exemplu intretinere website :). Ei imi trimit o factura si ma astept sa o platesc asa cum o vad pe siteul lor. Ce s-ar intampla daca mi-ar acorda consultanta in afaceri :-)

OK, scopul meu este ca daca e ceva de plata pe langa suma facturata toate taxarile sa se faca in SUA .

Multumesc
Buna ziua,
Iata datele ecuatiei : S.R.L din Romania primeste facturi de prestari servicii / achizitie soft din SUA de la un LLC.
La plata serviciilor / softului ce trebuie sa plateasca SC-ul din Romania. (Impozite si/sau TVA?)
Exista un acrod cu SUA pentru evitarea dublei impuneri. Adica sa se evite plata impozitelor si de catre S.C. si de catre compania din SUA?

Multumesc