avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 419 soluții astăzi
Forum Activitate Lumyna

Activitate Lumyna

Buna ziua! va rog sa-mi spuneti daca o farmacie (punct de lucru, 6 asistenti de farmacie si 1 farmacist) are obligatia sa aiba un responsabil cu prelucrarea datelor (RPD)? precizez ca la eliberarea retetelor compensate legea ne cere sa solicitam pacientilor cardul de sanatate iar pentru persoanele nedeplasabile avem obligatia sa solicitam apartinatorului care ridica medicamentele si buletinul de identitate in original.

Multumesc.
Nu, presedintele nu poate angaja un avocat daca nu are mandat de la adunarea generala iar onorariul trebuie sa fie inclus in bugetul de venituri si cheltuieli care se aproba tot in adunarea general.a; mai mult decat atat, la nivelul asociatiei exista deja o doamna jurista care are contract cu asociatia in acest sens. Contractul juristei tot in AG a fost aprobat. Tot art.57 zice ca presedintele reprezinta asociatia in instantele de judecata, deci se poate duce singur sa sustina cauza respectiva.
Va multumesc doamna avocat pentru interesul vis a vis de aceasta speta!

Contractul cu jurista presupune consultanta juridica (asa scrie) iar din discutiile cu doamna respectiva am inteles ca ea promoveaza in instanta dosarele debitorilor asociatiei, nu reprezinta insa asociatia atunci cand aceasta are calitatea de parata. Am vazut ca ea participa si la sedintele de AG (probabil pentru a asigura legalitatea desfasurarii sedintei desi pentru acest lucru doar cenzorul asociatiei se poate exprima. Acum, in statutul nostru dar si in Lg.196/2018 scrie ca presedintele reprezinta asociatia inclusiv in instanta iar din ceea ce am vazut eu toate cererile de chemare in judecata ale debitorilor asociatiei sunt semnate doar de presedintele asociatiei, pe nicaieri nu apare semnatura ei sau vreo imputernicire in acest sens.

Imputernicirea cu avocatul are ca obiect doar acest debitor 'special' (ca sa zic asa), acesta fiind unul dintre cei mai activi contestatari ai masurilor luate de catre organele de conducere din asociatie si stie foarte bine legea. Mai este si ideea ca presedintele nu are mandat de la AG pt a incheia un astfel de contract cu un avocat. Pe mine ma mira ca avocatul a acceptat sa incheie un astfel de contract fara sa se asigure ca exista mandat din partea AG. Presedintele reprezinta asociatia, e adevarat, dar e organ de executie, adica pune in aplicare deciziile AG.

Art.57. Preşedintele asociaţiei de proprietari are următoarele atribuţii:

a) în baza mandatului acordat de adunarea generală, reprezintă asociaţia de proprietari în relaţiile cu terţii, inclusiv în acţiunile în instanţă;

b) semnează documentele asociaţiei de proprietari;

c) supraveghează şi urmăreşte corecta punere în aplicare a hotărârilor adunării generale, respectarea prevederilor statutului şi acordului de asociere, precum şi aplicarea deciziilor comitetului executiv;

d) aduce la cunoştinţă proprietarilor prevederile statutului şi regulamentului condominului;

e) răspunde în scris la sesizările şi contestaţiile scrise ale proprietarilor din condominiu în termen de maximum 10 zile de la primirea acestora;

f) gestionează modul de îndeplinire a obligaţiilor ce revin asociaţiei de proprietari în raport cu autorităţile publice;

g) prezintă spre verificare la solicitarea organelor de abilitate, toate documentele asociaţiei, oferind toate informaţiile solicitate;

h) poate propune, în scris, comitetului executiv sau adunării generale, după caz, măsuri împotriva celor care nu respectă regulamentul condominiului, hotărârile şi deciziile asociaţiei de proprietari, conform prevederilor legale şi statutare;

i) întocmeşte şi actualizează cartea de imobil, în conformitate cu legislaţia în vigoare;

j) păstrează şi asigură completarea la zi a cărţii tehnice a construcţiei, precum şi a celorlalte documente privitoare la activitatea asociaţiei de proprietari;

k) întocmeşte tabelul convocator şi afişul pentru avizier pentru adunările generale şi asigură semnarea acestuia de către proprietari;

l) asigură informarea proprietarilor cu privire la ordinea de zi a adunărilor generale, cu 10 zile înainte de data stabilită pentru aceasta;

m) afişează programul de încasări şi datele de contact ale administratorului, ale membrilor comitetului executiv şi ale membrilor comisiei de cenzori ori, după caz, ale cenzorului;

n) afişează la avizier hotărârile adunării generale şi ale şedinţelor comitetului executiv în termen de maximum 7 zile de la data la care au avutloc acestea;

o) în cazul modificării cadrului legislativ privind asociaţiile de proprietari, preşedintele convoacă adunarea generală a asociaţiei de proprietari pentru modificarea conformă a statutului asociaţiei;

p) informează proprietarii din condominiu cu privire la toate restricţiile referitoare la culoare, aspect, materiale şi altele asemenea, stabilite prin regulamentul local de urbanism, conform informaţiilor furnizate de autorităţile administraţiei publice locale;

q) conduce şedinţele adunărilor generale şi ale comitetului executiv;

r) afişează la avizier lista contractelor asociaţiei de proprietari cu furnizorii de utilităţi publice, cu administratorul şi cu personalul angajat sau contractual al asociaţiei;

s) afişează la avizier lista şi datele de contact ale instituţiilor cu atribuţii de inspecţie şi control la care pot fi sesizate eventualele nereguli legate de activitatea organelor de conducere ale asociaţiei de proprietari ale administratorului, respectiv ale membrilor asociaţiei.

Art.58. (1) Preşedintele asociaţiei de proprietari şi membrii comitetului executiv pot fi remuneraţi pe baza unui contract de mandat, conform hotărârii adunării generale a proprietarilor, consemnată în procesul-verbal.

(2) Pentru neîndeplinirea atribuţiilor ce le revin, sau pentru depăşirea atribuţiilor legale şi statutare, preşedintele asociaţiei de proprietari, membrii comitetului executiv, respectiv membrii comisiei de cenzori ori, după caz, cenzorul răspund personal sau solidar, pentru daunele şi prejudiciile cauzate proprietarilor sau terţilor, după caz. ( la care se adauga si Art.102. (1) Următoarele fapte constituie contravenţii, dacă nu au fost săvârşite în astfel de condiţii încât să constituie, potrivit legii penale, infracţiuni:

e) nerespectarea statutului, a acordului de asociere, precum şi neîndeplinirea sau depăşirea atribuţiilor de către preşedinte, membrii comitetului executiv, cenzor/comisia de cenzori sau de către administrator;

(2) Contravenţiile prevăzute la alin.(1) se sancţionează după cum urmează:

c) faptele prevăzute la alin. (1) lit.e) cu amendă de la 2.500 lei la 5.000 lei; )

Ma scuzati, in cazul prestatiilor succesive datoriile se prescriu dupa 3 ani! termenul de 5 ani este pentru obligatiile bugetare.
Buna ziua! am urmatoarea speta:

- asociatia de proprietari a incheiat un contract de asistenta juridica cu un avocat pentru a o reprezenta intr-un proces impotriva unui debitor. Nu s-au prezentat oferte in acest sens in adunarea generala! mai mult decat atat, asociatia are deja un contract de acest gen cu un alt jurist si care dateaza de mai bine de 10 ani dar care a refuzat sa intre in procesul impotriva acelui debitor.. Este legal acest lucru?

- la dosar s-a prezentat o imputernicire avocatiala insa imputernicirea nu prezinta si semnatura reprezentantului asociatiei care a incheiat contractul respectiv cu acest avocat. Este legala imputernicirea avocatului? Nu se specifica pe nicaieri onorariul avocatului ci doar ca este imputernicit spre a depune notificare impotriva debitorului. Ar trebui inteles ca mandatul avocatului se rezuma doar la depunerea notificarii, nu si cea a reprezentarii in instanta in diferite etape ale procesului?

Multumesc pentru ajtor.
Buna ziua!

As dori sa stiu daca este legal ca intr-o farmacie sa ti se faca o copie dupa actul de identitate si sa-ti fie retinuta copia respectiva de catre personalul de acolo fara sa ti se ceara acordul in acest sens?

Situatia este urmatoarea: pentru ca mama mea este imobilizata la pat si are o varsta foarte inaintata, m-am prezentat cu buletinul meu si cu retetele compensate eliberate de medicul de familie in aceasta luna pentru a ridica medicamentele. Prima reteta mi-a dat-o fara probleme insa pentru a doua au spus ca nu au medicamentele pe stoc apoi au pus la indoiala faptul ca mama mea este in viata (are 99 de ani!) si au sugerat ca as fi vreo infractoare sau ceva care doreste sa ia medicamente pt un pacient decedat iar ele vor fi obligate sa plateasca medicamentele eliberate! m-am oferit sa le dau nr de telefon al medicului de familie dar n-au vrut sa auda de asa ceva, ca ele nu fac ancheta!

Nu neg faptul ca e posibil sa nu aiba medicamentele pe stoc sau ca exista regula in farmacii ca personalul sa plateasca medicamentele eliberate pe retete pentru un pacient decedat, insa va rog sa-mi spuneti ce pasi trebuie sa urmez pentru ca personalul acelei farmacii (Dr.Max) sa fie sanctionat pentru un astfel de abuz? pana la urma eu am fost corecta si am prezentat documentele cerute de lege pt eliberarea medicamentelor (retetele compensate in orginal si actul meu de identitate), de restul problemelor invocate de reprezentantii farmaciei nu ma intereseaza, e fix problema lor cum verifica daca documentele sunt false sau adevarate. Si vorbesc de situatia unui om care depinde de un tratament complicat si continuu pentru a-si asigura calitatea vietii.

Precizez ca intre timp am trimis o sesizare cu situatia de mai sus la sediul central al farmaciei si catre Casa de Sanatate din judetul in care locuiesc. Pana primesc raspunsurile la sesizari, v-as ruga pe dv sa ma ajutati cu baza legala pe situatia expusa.

Multumesc pentru ajutor.
Voiam sa va mai arat ceva. Pe acest site am intalnit o discutie asemanatoare, va las linkul si va rog sa cititi raspunsul unui jurist care raspunde la intrebarea unui utilizator privind sesizarile anonime. www.avocatnet.ro/forum/discu...

Toate institutiile publice sunt obligate sa raspunda la emailuri.
Emailurile sunt considerate corespondenta legala si trebuie, conform Legii arhivelor, transferate pe hirtie, inregistrate in registrul intrari-iesiri si arhivate conform Legii arhivelor. Un email este tratat ca o scrisoare. Adresa este adresa de email electronic.


OG nr 27/2002 reactualizata ART. 2
În sensul prezentei ordonanţe, prin petiţie se înţelege cererea, reclamaţia, sesizarea sau propunerea formulată în scris ori prin posta electronica, pe care un cetăţean sau o organizaţie legal constituită o poate adresa autorităţilor şi instituţiilor publice centrale şi locale, serviciilor publice descentralizate ale ministerelor şi ale celorlalte organe centrale, companiilor şi societăţilor naţionale, societăţilor comerciale de interes judeţean sau local, precum şi regiilor autonome, denumite în continuare autorităţi şi instituţii publice.

adriandimitriu a scris:

ati citit si OG 27/ 2002? [ link extern ]

am citit-o si spune despre datele de identificare dar nu spune ca petitiile trimise prin posta electronica se pot clasa ca anonime. Uitati raspunsul politiei locale:
Bună ziua!

Pentru a da curs sesizării dumneavoastră înregistrată la Poliția Locală Galați cu nr. 20644/10.10.2024, vă solicităm, conform prevederilor Ordonanței nr. 27/2002, privind reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor, completată și modificată prin Legea nr. 233/2002, datele de identificare (domiciliul din Galați).

Acum, eu inteleg din raspunsul lor ca daca n-as fi din Galati n-as putea face o sesizare despre infractiunile constatate pe raza acestui UAT. E corect?
Buna ziua! am facut o sesizare online pentru parcarea neregulamentara continua pe trotuar a unui autoturism si am trimis-o de pe adresa mea de email pe adresa de email a politiei locale.
Acestia mi-au comunicat nr de inregistrare al sesizarii apoi mi-au cerut datele de identificare (mai precis adresa mea de domiciliu) pentru ca, in caz contrar, imi vor clasa petitia!

Am studiat un pic legislatia invocata de dansii dar n-am gasit nicaieri ca o sesizare comunicata prin posta electronica este considerata anonima. Emailul si numele meu in clar le este cunoscut acestora, noi avand o relatie 'speciala', in sensul ca ii bombardez mereu cu sesizari iar ei imi raspundeau tot online fara sa-mi fi cerut vreodata adresa de domiciliu.

E corect cum au procedat, se poate clasa o sesizare trimita prin posta electronica? Precizez ca n-am folosit formularul de petitie de pe siteul lor ci am trimis sesizarea direct din emailul meu si m-am semnat cu numele in clar.

Multumesc pentru ajutor.
am inteles! multumesc tare mult, doamna avocat!