avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 637 soluții astăzi
Forum Activitate TeoB

Activitate TeoB

Răspuns la discuția Viciu de procedura?
Nu risti absolut nimic in cazul tau. Nici macar nu e vorba de viciu de procedura, ci eventual de o eroare materiala. Ordinul 1050 specifica in clar faptul ca NU trebuie sa dezvalui identitatea celui care ti-a solicitat clarificarea, fara sa faca vreo referire la identitatea operatorilor economici care si-au manifestat un interes asupra procedurii. Atata vreme cat nu se poate dovedi incalcarea vreunui articol sau al vreunui principiu al Ordinului 1050, nu vor exista nici corectii financiare in legatura cu aplicarea procedurii de atribuire a contractului.
Anularea procedurii este chiar fara temei. Motivele de anulare nu le regasesti explicitate decat in OUG 34/2006, darin cazul Ordinului 1050 trebuie privite prin prisma incalcarii vreunui articol sau incalcarii principiilor. Deci, in cazul tau nu exista motivatie.
Binenteles, ca in cazul controlului efectuat uletrior asupra procedurii pot exista interpretari, pentru ca din pacate in practica ne lovim puternic de neprofesionisti, mai ales in corpurile de control. Dar pentru orice decizie pe procedura in discutie (fie ca mergi mai departe, fie ca o anulezi) va trebuie sa sustii decizia daca ti se va cere. Oricum, anularea va trezi un interes mai mare pentru o echipa de control decat continuarea procedurii, asa ca propunerea mea este sa continui fara dubii pricedura ca nu e nimic eronat in derularea ei pana acum.
Buna,

din pacate si eu ma confrunt cu aceeasi dilema de la aparitia Ordinului 313/2011 al ANRMAP. Iar acest ordin afecteaza nu numai fundatiile sau ONG-urile, ci toate entitatile juridice, altele decat autoritatile contractante.

Din pacate, achizitiile efectuate pentru implementarea proiectelor finantate din fondurile europene se fac prin aplicarea instructiunilor/normelor interne de achizitii, proprii fiecarei AM. Din pacate niciun beneficiar nu-si permite, in relatia cu AM, sa nu aplice instructiunea acestuia. Ar esua total in implementare si ar risca sa declare toate achizitiile ca fiind neeligibile. Prrobabil ca pe acest aspect se bazeaza toti cand mentin aceast "haos' legislativ

Vorbim aici de dispozitii legislative contrare, pe care niciun factor de decizie abilitat in acest domeniu nu rectifica nimic.

Concluzia: respecta instructiunea AM, pana la proba contratie.

Si sa nu uit: felicitari pentru sesizare. Se pare ca esti primul care ai sesizat in scris si public acest lucru. Nimeni nu face nimic in acest sens.
Răspuns la discuția Comisii de evaluare a ofertelor
De mentionat ca in procesul de atribuire nu putem vorbi de "intrarea in vigoare a unei alte comisii". Comisia este aceeasi, numita prin decizie a reprezentantului legal al AC, dar din motive obiective se poate inlocui "un membru" (exact aceasta este exprimarea din lege) pe parcursul procesului de atribuire.
AC poate inlocui oricand pe parcursul procesului de atribuire, un membru al comisiei de evaluare, cu conditia ca in actul adminsitrativ (decizia) al AC sa fie desemnati si membrii de rezerva (art. 72, alin 3 si 4 din HG nr. 925/2006). Daca in actul administrativ de numire al comisiei de evaluare nu sunt mentionati membrii de rezerva, atunci aceasta prevedere nu opereaza.
Odata schimbat membrul comisiei de evaluare, rezerva va prelua in totalitate atributiile prevazute in comisia de evaluare (art. art. 72, alin 4 din HG nr. 925/2006). Deci raportul procedurii va fi semnat de membrii comisiei finale, in nici un caz de membrii initiali ai comisiei, daca s-a operat inlocuirea unui membru al sau.
Good point Jurist TM........
Cum poate cineva sa se intrebe "in ce masura ii sunt aplicabile prevederile OUG 34" cand tocmai se organizeaza o procedura ce intra sub incidenta lui OUG 34?
Chiar daca nu e obligat la respectarea prevederilor OUG 34, atat vreme cat o invoci o vei respecta pana in panzele albe.
Răspuns la discuția Licitatie electronica
Runda reprezinta acea "1 zi" mentionata la "durata unei runde". Runda nu reprezinta posibilitatea de introducere o singura data a unei sume corespunzatoare pretului.
In acest interval (de 1 zi) puteti modifica si introduce pretul ori de cate ori doriti.
"razboiul" va fi de fapt in ultimele 10 minute, asa ca rezervati-va sa introduceti pretul cel mai bun al dvs undeva in intervalul acela, cat mai aproape de inchiderea rundei.

Bafta!
Răspuns la discuția licitatia electronica
Nu.
Introducerea preturilor se face oricand pe perioada de desfasurare a rundei de licitatie electronica. Chiar si cu 1 secumda inainte de inchidere. Modalitatea de introducere, ca si strategie a fiecarui operator, ramane la latitudinea acestuia. De obicei lupta maxima este in ultimel e10 minute...pana atunci toti operatorii stau in expectativa, sperand sa vada ce preturi se introduc si cu ce valori se joaca ceilalti operatori.
SUPER TARE.......=D> =D> =D>
ACESTIA SUNT SPECIALISTII CRESCUTI DE CEI CARE NE GUVERNEAZA ACUM...
De asemenea, este foarte posibil ca aceasta absurditate cum o numesti, sa fie rezultatul mecanismului foarte des intalnit in vremurile de azi....cand intocmesc o documentatie, specialistii actuali din achizitii procedeaza la COPY-PASTE din alte surse si.....hopa...apar astfel de cerinte care nu au nici o legatura cu obiectul procedurii.....

poti sa furnizezi numarul invitatie de participare, sa ne distram si noi?
Răspuns la discuția refuz semnare contract
asa cum de fapt ti-ai raspuns singur........daca ai aplicat prevederile regulamentului intern, ce cauti in prevederile OUG nr. 34/2006 si adiacente????
indiferent unde ar fi stipulat un astfel de drept (sa nu mai primesti la procedura un astfel de operator) tot la prevederile regulamentului tau intern trebuie sa faci referire.....
deci, in concluzie, modifica/actualizeaza regulamentul tau interne (daca nu este prevazut un astfel de caz) si poti institui un CAZIER FISCAL INTERN, pe modelul fostei Ordonante 60/2001 (abrogata de OUG 34/2006)...ca metodologie ar fi ceva similar DOCUIMENTULUI CONSTATATOR din OUG nr.34/2006...
iar pe viitor, in interiorul caietului de sarcini sau documentatiei pe care o intocmesti (cum se numeste ea in regulamentul intern) va trebui sa anunti aceasta posibilitatea a ta, ca poti elimina din procedura pe cei care au inregistrat creante in procedurile/contractele derulate cu tine.

Sper sa iti fie de folos.......
Ce prevede acordul de asociere in cazul lider-ului? care sunt atributiile lider-ului in cazul contractului?

In functie de situatia de fapt de mai sus, este foarte posibil ca asociatrul, care nu e lider, sa poate fi eliminat din asociere fara sa afecteze raspuderea sa sau a lider-ului in contractul de fata. Deci......depinde......

In alt ordine de idei, exista o hotarare judecatoreasca definitiva pronuntata pentru aspectele mai sus enumerate de tine? Daca nu, nu poti actiona deocamdata pe aceasta cale......Stii bine...prezumtia de nevinovatie
In principiu, ai dreptate Ruxandra in ceea ce spui, dar noi studiam CONCRET cererea de oferta, initiata prin publicarea in SEAP a invitatiei 268454. Aceasta era speta.......
Afirmatiile tale sunt valabile atata vreme cat in cadrul documentatiei se specifica in mod CLAR ca lipsa documentelor conduce automat la descalificare.....ordonanta introduce un drept al AC in acest caz: " [...] autoritatea contractanta are dreptul de a solicita [...]" (art. 201, OUG nr.34/2006)

.....deci lipsa unor prevederi de genul acesta din documentatie nu da dreptul AC sa elimine automat din competitie un operator economic din acest motiv

iar deciziile CNSC enumerate de tine......mai mult ca sigur ca ai dreptate, dar nu ma pot pronunta asupra lor atat timp cat nu stiu ce spete au la baza.....