Bună ziua,
In cazul in care nu am solicitat reconstituirea dreptului de proprietate aupra unui teren forestier intravilan, ce se află in continuarea proprietăţii mele aflată la poalele unui deal, ce a fost preluat abuziv inainte de 1989, mai pot cere direct instanţei de judecată, printr-o actiune in revedicare?
Vă mulţumesc.
Bună ziua,
Conform prevederilor legii nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, puteţi solicita casei de pensii de pe raza sediului socităţilor la care aţi lucrat şi solicitaţi eliberarea unei adeverenţe de stagiu de cotizare, pe bază de CI. Dacă aţi avut contracte de muncă şi dacă societăţile au depus declaraţii nominale lunare cu veniturile dvs. , o să rezulte din această adeverinţă de stagiu de cotizare. dacă nu apăteţi in sistemul naţional al asigurărilor sociale outeţi chema in judecată prima societate.
Bună seara,
Am contestat o decizie medicală emisă in anul 2010, conform prevederilor art. 56 alin.2 din L. nr. 19/2000. In soluţionarea contestaţiei am fost examinat la INEMRCM in anul 2011. Intrucât s-a menţinut gradul de invaliditate stabilit prin decizia medicală contestată, sub ce formă trebuia să mi comunice respingerea contestaţiei, având in vedere prevederile pct.37 alin.4 din Cap.C Secţ.Referitor la contestarea deciziei medicale din Ord. nr. 340/2001. Textul prevede că atunci când se menţine gradul de invaliditate, prima decizie emisă işi păstrează valabilitatea. Am in vedere contestarea in instanţă a răspunsului la contestaţie.
Vă mulţumesc.
Bună ziua
Vă trimit , scurt şi clar , modalitatea de obţinerea a formularului E 301. El se solicită de tatăl dvs., instituţiei din Spania, unde solicită prestaţia socială. Aceasta , este obligată să solicite formularul E301, instituţiei teritoriale de la ultimul domiciliu din ţară, al tatălui dvs. Concret
, instituţia de şumaj din Spania, solicită formularul E 301, AJOFM Dolj, pemtru tatăl dvs.
E 301
Formularul E 301 este o "adeverinţă privind perioadele ce trebuie luate în considerare pentru
acordarea prestaţiilor de şomaj ". El se compune din 3 file (plus o filă intercalată atunci când
el este destinat unei instituţii din Spania). Obiectivul său este acela de a atesta perioadele
de asigurare, de muncă sau perioadele asimilate unor perioade de asigurare sau de muncă
realizate de un lucrător salariat într-un stat membru, astfel încât acesta să-şi poată exercita,
eventual, drepturile la prestaţiile de şomaj pe teritoriul unui alt stat membru.
Cine îl solicită?
În principal, şomerul care a exercitat o activitate salariată într-un stat membru şi care doreşte
să poată beneficia de drepturile sale la prestaţiile de şomaj într-un alt stat membru.
În subsidiar, instituţia competentă în materie de şomaj a statului membru în care sunt
solicitate prestaţiile, atunci când, înainte de plecarea sa din statul în care activitatea salariată
a fost exercitată, şomerul a omis să-şi procure formularul E 301.
Cui îi este cerut?
În primul caz prezentat aici, instituţiei competente în materie de şomaj sau instituţiei
desemnate de autoritatea competentă din ţara în care lucrătorul salariat a fost asigurat
anterior.
În cel de-al doilea caz evocat mai sus, organismului de legătură al statului în care prestaţiile
de şomaj sunt solicitate; acest organism se însărcinează să transmită cererea de formular E
301 instituţiei competente pentru a-l completa şi elibera.
Cui îi este adresat?
Instituţiei competente în materie de şomaj a statului în care sunt solicitate prestaţiile
(instituţie care examinează dreptul la prestaţii).
La primire, ce întrebuinţare i se dă de către destinatar?
Instituţia care primeşte formularul E 301 ia în considerare perioadele de activitate salariată
atestate (după caz: perioade de asigurare sau de muncă şi perioade asimilate), pentru a
stabili o perioadă de asigurare şi a proceda la calculul prestaţiilor.
NB : Formularul E 301 este completat sub responsabilitatea instituţiei care îl emite şi nici un
document complementar care să ateste perioadele de asigurare realizate într-un alt
stat membru nu trebuie să fie solicitat şomerului de către instituţia competentă a
statului membru în care sunt solicitate prestaţiile.
Vă mulţumesc.Omisesem cauza reală a int'rtierii aplicării legii., legată de lipsa noilor programe informatice.
Bună seara,
La data de 01.01.2011 indeplineam condiţiile de trecere de la pensie de invaliditate (sector agricol), la pensie pentru limită vârstă. Pentru că H.G. nr. 287/2011(art.136) a fost publicat la data de 28.03.2011, casa teritorială de pensii efectuează trecerea la pensie pentru limită vârstă in iulie 2011.Intrucât benficiam şi de pensie urmaş(sector stat), s-a creat un debit reprezentând pensie invaliditate agr.pentru perioada 01.01.-01.08.2011.
In opinia dvs., prevederea art. 82 din l. nr. 263/2010 era de imediată aplicabilitate, sau trebuia aşteptată emiterea H-G-nr. 257/2011, aşa cum susţine casa de pensii, acesta fiind motivul intârzierii incetării plăţii pensiei inv. agr.? Vă mulţumesc.
Bună ziua,
Am imprumutat de la cineva o cantitate de aur, nu am putut-o restitui şi instanţa m-a obligat la plata cv. acestuia. .Cererea de chemare in judecată s.a introdus in februrie 2007.Sentinţa s-a dat in februarie 2009.Acum formulează o nouă cerere şi solicită să ii plătesc reevaluarea pretului aurului. Mă interesează termenul de prescriptie.
Mentionez că suma ia-m plătit-o in rate, in perioada febr.2009-2012.Multumesc.
Intradevăr, OUG nr. 11/2011 dispune inlocuirea sintagmei "salariu mediu brut" cu sintagma "câştig mediu brut" doar in cuprinsul cap.IV din Lnr. 330/2009, lăsând nereglementate alte situaţii juridice, cum ar fi indemniazţia dispusă de Legea nr- 341/2004. Este INS in măsură să emită consideraţii cu privirea la similitudinea sau deosebirea dintre cele două noţiuni?
Vă mulţumesc.
Aşa pare la prima citire, insă, legiuitorul raportează unele drepturi la salariul mediu pe economie folosit la fundamentarea bugetului asigurărilor sociale, iar in Legea nr. 287/2010 privind bugetul asigurărilor sociale pe 2010, se foloseşte noţiunea de câştig mediu brut pe economie.