Buna ziua. Am contractat in 2014 un credit ipotecar dedicat constructiei unui imobil. Prin contract, s-a convenit ca acest credit sa fie acordat in patru transe egale. Pentru asta, a trebuit sa strangem chitante si facturi pentru a putea justifica utilizarea banilor. Acum ne aflam in momentul in care trebuie sa primim ultima transa din creditul ipotecar iar banca intarzie sa faca asta pentru ca, in urma evaluarii lor, imobilul nu a fost adus la "95 - 100%" grad de executie finalizat, precizand ca exista o conditie ca prin acest credit sau prin aportul nostru personal, casa sa ajunga la acest procent inaintea ultimei transe din credit. Din pacate, noi am aflat despre asta abia acum, nu exista nicaieri in contractul general, contractul cu conditii speciale sau contractul de ipoteca, o conditionare legata de tragerea vreunei transe din banii acordati prin credit. Exista o singura conditie inainta transei a patra si anume, sa prezentam bancii cateva documente, Procesul Verbal de Receptie la Terminarea Lucrarii, intabularea imobilului si inregistrarea acestuia in Cartea Funciara in favoarea bancii, ceea ce am facut si prezentat bancii, insa aceasta continua sa refuze acordarea celei de-a patra transe din creditul achizitionat. Daca stiam ca trebuie sa aducem imobilul intr-un grad de finalziare pentru a putea accesa ultima transa din bani, poate nu am fi insistat sa tragem utilitatile pentru casa (gaz, curent, fosa septica, apa) si acum ne-am fi aflat cu imobilul intr-un grad mai avansat de executie. Oricum, inca de la semnarea contractului, noi am solicitat un credit nu atat pentru a finaliza 100% imobilul ci tinand cont de rata pe care o avem de achitat in urmatorii 30 de ani, sa fie una accesibila. Din acest motiv, devizul initial a fost conceput pentru o suma mai mare iar noi, am solicitat bancii o suma mai mica. Toate acestea au fost clare de la inceput insa acum, descoperim ca dosarul de analiza este blocat existand aceasta conditie pe care noi nu o gasim nicaieri, in niciun document. Ce e de facut? Multumesc anticipat pentru indrumarea dvs.
Buna ziua. Am citit acest topic pentru ca este aproape identic cu problema mea, doar ca invers. Eu sunt investitorul/beneficiarul si printr-un contract cu un antreprenor stau de patru luni sa se finalizeze acoperisul casei mele. Au fost foarte multe probleme in executie, multe dintre ele constatate de importatorul de tabla in Romania sau de dirigintele de santier. Apoi, foarte multe materiale risipite iar antreprenorul nu vorbeste nimic despre pierderi, ba chiar imi solicita suplimentar materiale pentru a putea finaliza lucrarea. Eu am solicitat un inventar, iar asta nu s-a intamplat. Au mai venit, au mai lucrat si chiar si in acest moment, am un acoperis realizat in proportie de 90%, cu toate cele convenite prin contract achitate pana la acest moment, ultima plata fiind prevazuta a fi achitata la finalizarea lucrarii, conf. contract. Acum se pare ca Antreprenorul ma cheama in instanta avand ca motiv "obligatia de a face". Tin sa precizez ca nu-l opreste nimeni sa faca, doar ca nu mai vreau sa achit suplimentar materiale care au fost deja distruse. Iar pasul urmator pare sa fie solicitarea de a semna Procesul Verbal de Receptie a Lucrarii, prevazut a fi semnat la finalizarea lucrarii, dar lucrarea nu este inca finalizata. De pe acoperis lipsesc elemente de coama, ca sa dau numai un exemplu, cel mai vizibil. M-am adresat deja ANPC insa acestia ma indruma spre ISC, cu toate ca sunt probeleme mari in nerespectarea contractului de Antreprenor. De ex: nu exista proces verbal pe receptia produselor, garantia care sa acorda imediat ce ajung in santier s.a.m.d. Nu intentionam sa semnam procesul verbal de receptie a lucrarii pentru ca, asa cum zice si in legea 273/1994 dar si in contractul semnat, aceasta se semneaza la finalizarea lucrarii, cu toate acestea, ei vor sa ne notifice prin birou de executori judecatoresti in acest sens. Acum caut un expert tehnic autorizat care sa faca o constatare pe stadiul in care se afla lucrarea. Deja am o astfel de constatare, cu multe observatii datorita prostului montaj al invelitorii, din partea producatorului si importatorului de tabla in Romania, dar nu cred ca e suficient.
Buna ziua. O sa incerc sa sintetizez luna aproape pierduta cu firma de constructii la care am apelat pentru realizarea acoperisului casei noastre. La sfarsitul lunii octombrie, am apelat la ajutorul unei firme specializata in acoperisuri pentru a realiza atat lucrarea in lemn (sarpanta, astereala), tratamentul ignifug si daunatori, dar si montajul invelitorii. Am semnat un contract in care sunt prevazute drepturile si obligatiile partilor, si cu recomandari despre aceasta firma, am stat o vreme linistiti ca treaba va merge bine. Nu a fost asa. Am avut parte de o prima echipa timp de o saptamana care nu aveau legatura cu dulgheria. Au trimis o a doua echipa pentru a face si pe alocuri, a corecta ce au facut primii. Cu toate ca parea finalizata astereala si sarpanta, a treia echipa care a venit, teoretic sa puna invelitoarea metalica, a avut de completat din lucrurile ramase nefacute de prima. Si aceasta echipa a parasit santierul prematur dupa ce importatorul invelitorii pe Romania, din fotografiile noastre, a observat ca invelitoarea este pusa in bataie de joc pe casa, asa ca a obligat firma de constructii sa-si retraga echipa si sa aduca una specializata in montaj de invelitoare Gerard (asa se numeste). Ceea ce parea pe 29 octombrie la semnarea contractului a fi un termen generos pentru finalizarea lucrarii, adica 25 noiembrie, ei bine.. acest termen a fost depasit. Azi este 29 iar noua echipa intentioneaza sa revina pe santier abia pe 2 decembrie, ca e sambata.. ca e ziua nationala. Eu am avertizat firma ca, conform contractului, din data de 25 noiembrie, curg penalizarile de 1% din suma totala a contractului (7000 de euro), insa baietii de la firma par cam relaxati. Prin contract este prevazut de exemplu si dreptul de a fi anuntat in scris legat de intarzierile ca apar, motivand si anuntand urmatorul termen de finalizare a lucrarii. Nimic din asta nu s-a intamplat. Iar ca problema sa fie si mai mare, casa noastra este subiectul unui credit ipotecar, deci apartine in aceasta perioada unei banci. Credit de constructii de care beneficiem in mai multe transe, in urma evolutiei lucrarilor. Acum trebuie sa revina evaluatorul pe santier si sa constate ce s-a facut din ultima transa de bani, ori momentan avem una acoperis cu probleme atat pe partea de lemn dar si cu invelitoarea pusa partial si nu asa cum trebuie. Deci, contractul prevede drepturi si obligatii. Eu le-am respectat, am achitat in functie de etapele realizate. Abia acum se vad insa cu adevarat defectele, invelitoarea fiind una pretentioasa. Daca ar fi fost poate un Lindab, s-ar fi putut ascunde abaterile. Ce imi recomandati in situatia in care si aceasta a patra echipa o sa dispara prematur de pe santier iar baietii de la firma de constructii vor continua sa fie relaxati pe motiv de .. nu stiu.. sarbatori fericite? Multumesc,
In primul rand, multumesc tuturor pentru raspunsul oferit chiar daca nu am gasit in fiecare opinie ceva util sau constructiv. Sunt pe acest forum din 2010 si am citit multe alte subiecte de forum care m-au inspirat sau indrumat in directia buna, nu am motive sa parasesc acest forum.. oricum, nu asta e important.
Ca se va face prin decizia instantei sau printr-o buna colaborare a Asociatiei de Proprietari cu autoritatile locale, mirosul puternic, aceasta este prima problema. Sunt gata sa ajut voluntar la evacuarea acestuia, cum acest lucru s-a mai intamplat si "curatenia" nu a tinut mai mult de doua saptamani.. as vrea ca instanta sa aiba sub "observatie" aceasta speta cumva si in cazul in care se va intampla acelasi lucru... iar, sa vina cu o decizie in sprijinul celor care sunt fortati sa suporte aceasta situatie. Parerea mea este ca aceasta problema s-ar putea rezolva, sau macar remedia, printr-o buna colaborare a Asociatiei de Proprietari cu autoritatile locale si eventual, un bun psiholog pentru omul care alege sa traieasca in gunoi pana la 50. 60 cm inaltime.
Poate ca am fost inteles gresit, nu pretind ca detin adevarul insa incerc sa gasesc solutia potrivita si eficienta pentru a rezolva aceasta situatie.
Thran, cred ca raspunsul dvs este cel putin rautacios si aproape inutil. Nici raspunsul domnului Johnpescar nu imbogateste cu ceva continutul acestui subiect. Nu pretind si nu am pretins nimic Asociatiei de Proprietari din blocul in care locuiesc de mai bine de zece ani, chiar daca de cele mai multe ori m-am lovit de mirosul puternic care din pacate, nu este de prajeala sau mai stiu eu ce altceva. Am vorbit cu proprietarul apartamentului problema apeland la ratiune si in acelasi timp si cu Administratorul blocului pentru gasirea unei solutii. Cred ca de fapt aici este si problema, de ce sa solicit eu ca proprietar ceva Asociatiei din care fac parte? Ok, am incercat sa fac o sesizare in care mai multi proprietari sa solicite un raspuns din partea Asociatiei de Proprietari pe aceasta problema. Indiferent de cati lei primeste sau nu primeste asociatia, femeia de serviciu sau administratorul, eu imi fac treaba la locul de munca si chiar nu am timp liber suficient de mult ca sa explic asociatiei ca atunci cand exista o problema ce afecteaza mai multi proprietari, are suficiente motive sa se autosesizeze (dupa cum este prevazut in lege). Aceasta nu este singura problema a blocului. Ca sa mai dau un exemplu, traiesc intr-un bloc in care nu exista rampa pentru oamenii cu dizabilitati sau pentru cei care trebuie sa coboare scarile cu carutul copilului in brate, cu toate ca celelalte blocuri au astfel de rampe.
Am cunoscuti care traiesc in ansambluri rezidentiale nou costruite in care statutul si regulamentul de ordine interioara este respectat cu strictete. In blocurile mai vechi, aceste lucruri sunt interpretabile. As vrea sa interpretez eu gresit si problema mea de fapt sa nu fie o problema, dar ea este. Am umblat o duminica intreaga prin apartamentele vecinilor mei solicitandu-le semnatura in sustinerea sesizarii mele. Nu am intalnit niciun vecin care sa spuna NU, toti au semnat. Nu am avut eu suficient timp la dispozitie pentru stat de fapt de vorba cu toti cei care ar fi fost interesati, pentru ca, evident, fiecare proprietar avea ceva de adaugat la lista cu probleme. Lista cu nemultumiri este lunga. Nu cred ca ar fi dificil sa strang 50+1 pentru a schimba componenta Asociatiei de Proprietari, dar nu despre asta e vorba! Asa cum nu este vorba nici despre "toti romanii care se pricep la Fotbal.."
Daca mai exista pareri avizate din partea avocatilor care modereaza sau participa activ pe acest forum, bine, daca nu.. cu respectul cuvenit aratat utilizatorilor, ma voi retrage. Nu simt nevoia sa monopolizez o discutie sau sa incurajez inutil nevoia romanilor de a-si da cu parerea pe orice subiect.
Prezenta mea pe acest forum este de fapt din dorinta de a alege cele mai bune si optime variante in rezolvarea situatiei in care ma aflu. In acest sens, va multumesc pentru opinia dvs.
Ce s-ar putea face? In primul rand, singura entitate care pare sa aiba posibilitatea de a solicita accesul in apartamentul respectiv este chiar Asociatia de Proprietari. Motivele pentru a solicita prin preaviz accesul in apartament au fost intrunite de mult timp deja.
Autoritatile dau din umeri pe motiv ca ele nu pot intra in apartament, deci, imi pare ca Asociatia de Proprietari este singura care poate intra acolo. Ce ar putea face odata ce a intrat? Asociatia sa remedieze problemele legate de instalatiile sanitare defecte ce au dus deja la probeleme in bloc.
Inteleg ca Asociatia de Proprietari nu poate da amenzi si nu are suficienta autoritate, din acest motiv, Asociatia de Proprietari trebuie sa colaboreze cu autoritatile si o poate face cu mult mai bine decat o fac eu. Statutul de functionare a Asociatiei de Proprietari nu este doar un document ce trebuie luat ca recomandare. E ca si cum maine eu as alege sa nu mai platesc intretinerea, sau cotele parte ce imi revin din reparatii si administrare, doar pentru ca Statutul care prevede clar acest lucru ar fi doar cu titlu de recomandare.
Exemplul dat cu muzica ce deranjeaza vecinii este nepotrivit. Nu vorbim despre ceva ce azi este si maine nu. Mizeria, gunoiul, gandacii sunt peste tot, non stop. Gunoiul din apartamentul respectiv exista, nu e o fabulatie. O echipa ISU, pompierii si salvarea nu au putut intra in apartamentul respectiv in urma cu an din cauza gunoiului care bloca usa, apoi, pentru a intra totusi, au fost alesi cativa baieti mai curajosi cu masti de gaze. Este vorba de o situatie de calamitate, fara niciun fel de exagerare. Nu sunt tipu ala de vecin care face taraboi aiurea. Am un copil mic in dormitorul ce se invecineaza cu apartamentul problema. Nu ma intereseaza vidul de legislatie, presupusa lipsa de autoritate, datu' din umeri. Dupa cum spunea cineva mai sus, chiar si dupa un eventual proces nu este clar cam ce s-ar putea intampla. Inteleg ca primul responsabil trebuie sa fiu eu... sau vecinul de sub apartamentul respectiv, sau ceilalti de la etajele 1, 2 si 3.. deci e vorba mai mult de o singura persoana, proprietar, si din acest motiv spun Asociatia de Proprietari este singura autoritate in aceasta cladire care isi poate coordona activitatea in sprijinul proprietarilor afectati, reprezentantul legal al proprietarilor din acest bloc.
Daca va ajuta imaginatia, ei bine imaginati-va o teava centrala de wc care s-a spart la etajul doi. Apartamentul este plin de fecale, iar dvs imi spuneti ca eu sunt responsabil cu restabilirea ordinii si ca eu trebuie sa o dau in judecata.
In Statutul Asociatiei de Proprietari:
Proprietarii, membri ai asociatiei de proprietari, au urmatoarele obligatii:
a) sa respecte statutul asociatiei de proprietari (...)
g) sa se conformeze obligatiilor proprietarilor din condominiu, prevazute de prezentul statut si
de legislatia in vigoare
Nu exista recomandari.. exista obligatii si drepturi.
Eu fac parte dintr-o Asociatie de Proprietari, asociatie a carei activitate poate fi supravegheata de Primaria de sector, primarie care are in subordonare Politia Locala, politie care a fost solicitata de DSV sa vina in inspectie. Solicit deja atentia tuturor celor de mai sus insa nu accept ca aceasta lupta sa imi apartina doar mie cand de fapt reprezentantul meu legal nu dispune niciun fel de actiune pentru remedierea unei situatii ce afecteaza mai multi proprietari. De fapt, e foarte simplu. Atata timp cat Presedintele, Comitetul Executiv sau Administratorul nu sunt foarte afectati de miros, aceasta problema nu prea exista. Le-am solicitat in ultima sesizare sa faca o sedinta de Comitet Executiv la etajul problema, ca sa inteleaga ca, conform legii, nu au nevoie de sesizarea unui proprietar ci pot sa se autosesizeze cand depisteaza o problema. Inca mai astept raspuns la ultima sesizare semnata de 25% din proprietarii ce formeaza Asociatia de Proprietari. Au 30 de zile pentru asta. Apoi merg la Primarie si daca trebuie sa strang foi semnate de cat mai multi oameni care dau din umeri incapabili, atunci asta voi face, voi strange aceste foi si voi vedea la sfarsit cine este responsabil si pentru ce. Momentan, sunt proprietar intr-un bloc ce sufera de lipsa de eficienta a unei Asociatii de Proprietari, care sa respecte legea si statutul in sprijinul membrilor sai.
Sunt dezamagit de acest raspuns asa cum sunt dezamagit de usurinta cu care toti cei responsabili dau din umeri spunand "nu avem ce face". Revin cu un un scurt pasaj din legea 230/2007
Art. 18. - In cazurile in care in cladirile de locuinte unul dintre proprietari sau chiriasi impiedica, cu buna-stiinta si sub orice forma, folosirea normala a cladirii de locuit, creand prejudicii celorlalti proprietari ori chiriasi, dupa caz, proprietarii sau reprezentantul legal al acestora pot solicita instantei sa hotarasca masurile pentru folosirea normala a cladirii, precum si plata daunelor.
Apoi, nimeni nu vorbeste aici despre Statutul Asociatiei de Proprietari. La capitolul V - Obligatiile proprietarilor, art. 18
d. sa respecte regulamentul intern al asociatiei de proprietari cu privire la normele de convietuire sociala in cadrul condominiului;
e. sa nu schimbe aspectul proprietatii comune fara acceptul scris al comitetului executiv al asociatiei de proprietari;
La articolul 23:
Daca unul dintre proprietari impiedica, sub orice forma, folosirea normala a condominiului creand prejudicii celorlalti proprietari, dupa caz, masurile pentru pentru folosirea normala a condominiului se vor hotari pe cale judecatoreasca, la solicitarea asociatiei de proprietari.
In raspunsul direct adresat mie de Directia de Sanatate Publica a Municipiului Bucuresti avem urmatorul pasaj:"pentru rezolvarea aspectelor semnalate va puteti adresa Comitetul Executiv al Asociatiei de Proprietari, car ela randul sau se poate adresa instantei judecatoresti care sa hotareasca masurile ce se impun pentru folosirea normala a cladirii, precum si plata daunelor, in situatiile in care, in cladirile de locuinte, unul din proprietari sau chiriasi impiedica cu buna stiinta si sub orice forma folosirea normala a cladirii de locuit, creand prejudicii celorlalti proprietari..."
Asadar, nu pot sa fiu de acord cu faptul ca mirosul provocat de gunoiul strans de un vecin in apartamentul sau, poate fi doar problema mea. Toti cei care trec pe la etajele inferioare ale cladirii se tin cu mainile de nas. Nu traiesc cu casa in camp sau pe o strada, sunt proprietarul unui apartament reprezentat de Asociatia de Proprietari, Asociatie care functioneaza pe baza legii 230/2007 si care functioneaza si in baza unui statut ce trebuie respectat de toata lumea.
Simplul fapt ca baia apartamentului este o pestera, ca apartamentul este constant rece avand geamuri sparte, ca in urma cu doar o luna jumatate, din cauza instalatiilor sanitare din bucatarie, vecinul de la etaul 1 a fost inundat (solutia gasita pentru asta a fost sa-i opreasca de tot apa) - toate reprezinta de fapt amanarea rezolvarii problemei, si pentru asta nu eu sunt responsabil. Pot fi considerat responsabil pentru timpul pierdut aiurea. Problema asta exista de mai bine de zece ani. Am sperat insa ca cineva va face ceva. Eu am putut chema deja Directia Sanitar Veterniara sau Politia Locala, m-as fi asteptat ca Asociatia sa faca asta. Acum Asociatia a chemat iar Directia Sanitar Veterinara, daca nu vor convinge proprietarul ca Asociatia va intra in apartament (cu preaviz sau fara) pentru a INSPECTA (chestie pe care o pot face) alaturi de Politia Locala si Directia Sanitar Veterinara, atunci mizeria si mirosul va continua sa persiste aici.
Carmen, multumesc pentru raspuns. Sunt convins ca este avizat. Eu nu sunt avocat, totusi, chiar si in cazul care a deschis acest subiect gasesc puncte comune cu cazul meu.
"Proprietarul apartamentului de la etajul 2, (apartamentul de deasupra) nu locuieste in el, motiv pentru care nu l-a mai intretinut si se degradeaza.(...) In baie la el, s-a facut gaura in pardoseala din cauza apei. In balconul lui, desi este inchis, se aduna apa de la ploaie, care se scurge pe pereti la celelalte etaje."
Dincolo de faptul ca un locatar este afectat, din ce inteleg eu, problemele cu apa de ploaie acumulata in balcon, supara mai multi locatari.
Legea 230 spune astfel:
B. Obligaţii:
a) să menţină în bune condiţii proprietatea individuală, apartamentul sau spaţiul cu altă destinaţie decât aceea de locuinţă, pe propria cheltuială. Niciun proprietar nu poate încălca, afecta sau prejudicia dreptul de proprietate comună sau individuală al celorlalţi proprietari din condominiu; - ca sa dau numai un exemplu.
Pentru ca situatia pare sa fie in discutie de ceva timp, si pentru ca nu vorbim despre o casa aflata pe o strada, ci de un apartament intre altele reprezentate de Asociatia de Proprietari, imi pare importanta implicarea Asociatiei in aceasta problema. Repet, este doar parerea mea, nu sunt specialist.
In cazul meu, inca imi este greu sa conving oamenii sa faca ceva pentru ca toti dau din umeri, "nu putem intra peste proprietatea omului", iar eu incerc sa-i lamuresc ca, cu ajutorul Asociatiei de Proprietari, cu un preaviz sau chiar fara, fiind o situatie ce persista de peste 10 ani, s-ar putea sparge usa de reprezentantii Asociatiei, cu Politia Locala alaturi (Politia Locala a somat deja proprietarul sa remedieze aceasta situatie) pe motiv de calamitate. Gunoiul este strans pana la 50 de cm inaltime in apartament. Femeia care locuieste aici iese in balcon pe geam, mergand pe gramada de gunoi stransa in sufragerie. Baia ei este utilizata doar de animalele stranse in casa, iar urina se prelinge de la 2 spre etajul 1. Eu sunt vecin cu doamna de la 2 la acelasi etaj, pe noi cel mai tare ne deranjeaza mirosul puternic de fecale si gunoi. De o luna am inceput singur (fara sa astept ca Asociatia sa faca ceva) demersuri de a incerca schimbarea acestei situatii. Directia Sanitar Veterinara a venit in control si a constatat doar mirosul puternic pentru ca nimeni de la apartamentul respectiv nu a deschis usa. Politia Locala a facut acelasi lucru. De la ambele institutii am constatarile de la fata locului. Luna aceasta am expediat catre Asociatia de Proprietari o a doua sesizare. La prima mi-au raspuns ca "ne vom da silinta sa rezolvam..". O luna mai tarziu am facut o doua sesizare si ca sa fiu mai convingator, am mers prin bloc si am mai adaugat inca 13 semnaturi ale altor proprietari deranjati de mirosul puternic. Inca astept raspunsul la aceasta a doua sesizare din partea Asociatiei. Ma gandeam ca urmatorul pas pe care l-as putea face ar fi sa sesizez Biroul pentru Asociatii de Proprietari din cadrul Primariei Sector 4 si sa fac acolo o plangere. Nu stiu zau care ar putea sa fie urmatorul meu pas. Ma tot gandesc sa dau Asociatia in judecata insa stiu ca termenele ar putea sa amane gasirea unei rezolvari pentru alte luni bune. Nu ma intereseaza atat sa ma judec cu asociatia pe termen lung cat imi doresc o rezolvare a acestei situatii cat mai rapida. As vrea sa imi vand apartamentul, insa cu acesta problema langa geamul meu, sunt convins ca pretul trebuie sa fie ceva mai scazut decat ar fi fost normal pentru un apartament in Berceni.
Pe langa asta, inteleg ca se practica si metoda demisiei in bloc din partea celor care conduc Asociatiile de Proprietari cand dau de o situatie mai dificila. De doua luni nu fac decat sa citesc legi si urmaresc speţe asemanatoare incercand sa ma "inspir" pentru urmatorii pasi care ar putea duce la o rezolvare in situatia mea.
Inca ceva.. Legea 230/2007 este destul de clara pentru toata lumea. Nu este vorba numai de Presedinte, avem si Administrator si Comitet Executiv. Exista obligatii si drepturi prevazute pentru toti cei care formeaza aceasta Asociatie de Proprietari.
Legea 230/2007, cea care trebuie respectata de Asociatia de Proprietari dar si individual, de fiecare proprietar din respectiva cladire, spune clar ca Asociatia de Proprietari trebuie sa se indrepte in justitie daca un proprietar nu respecta statutul Asociatiei de Proprietari sau produce daune cu buna stiinta. Sunt convins ca un proprietar poate da in judecata un altul, insa in acest caz, citind legea, mie unu imi este foarte clar ca Asociatia de Proprietari trebuie sa se asigure ca statutul este respectat si fiecare proprietar traieste in cladirea respectiva respectand acest document. Daca lucrurile nu se rezolva pe cale amiabila, cum pare sa se intample, proprietarul poate solicita Asociatiei de Proprietari sa rezolve aceasta situatie.
Nu sunt avocat, urmaresc insa aceasta situatie pentru ca si eu am o problema asemanatoare. In aceste zile fac toate demersurile incercand sa conving Asociatia de Proprietari ca trebuie sa-si faca treaba, si recunosc, nu imi este deloc usor. A fost greu pana i-am convins ca de fapt.. ei trebuie sa se indrepte in justitie contra unui proprietar care produce constant daune, si intretine un mediu deloc sanatos. Am solicitat ajutorul Politiei Locale, am chemat Directia Sanitara (eu am probleme cu un vecin care strange in apartament gunoi) si le tot spun celor de la asociatie ca daca voi da pe cineva in judecata atunci va fi Asociatia de Proprietari pentru incompetenta si nerespectarea legii dar si al statutului asociatiei.